Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες (αν όχι όλες) έχουν προβεί σε ανάκληση κάποιου μοντέλου τους. Μία βίδα που διαπιστώθηκε ότι δεν έχει σφίξει όσο θα έπρεπε, κάποια καλωδίωση, ένας αισθητήρας, μία ελαττωματική λυχνία και γενικότερα οτιδήποτε δεν είναι όπως ακριβώς θα έπρεπε, είναι αιτία για να ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να περάσουν μία βόλτα από εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Οι ανακλήσεις που έχουν γίνει στην ιστορία είναι αμέτρητες και κάθε χρόνο δεκάδες διαφορετικά μοντέλα δέχονται έναν, δωρεάν φυσικά έλεγχο, ώστε οι ιδιοκτήτες να είναι ασφαλείς και σίγουροι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι 5 πιο περίεργες ανακλήσεις στην ιστορία

2001-2002 Chrysler Voyager: Το 2004 η Chrysler προχώρησε σε ανάκληση του μίνι βαν της λόγω προβλημάτων στους αγωγούς του κλιματισμού. Το σημείο στο οποίο εντοπιζόταν το πρόβλημα αυτό, θα μπορούσε να οδηγήσει σε βραχυκύκλωμα του ραδιοφώνου, στέλνοντας λάθος ρεύμα στα πίσω ηχεία, τα οποία στη συνέχεια θα μπορούσαν να πάρουν φωτιά. Τα μοντέλα αντιμετώπιζαν επίσης προβλήματα με διαρροή υγρού στον εύκαμπτο σωλήνα του ψυγείου υδραυλικού τιμονιού, προκαλώντας πυρκαγιά κάτω από την καμπίνα, σύμφωνα με το RepairPal. 

2002-2004 Volkswagen Jetta: Πριν από δεκαετίες, η Volkswagen αντιμετώπισε πρόβλημα με τα θερμαινόμενα καθίσματά της. Μια ιδιοκτήτρια VW Jetta στον Καναδά ένιωσε το τζιν της να καίγεται και μύρισε καπνό. Ένας άλλος ιδιοκτήτης στο Κεντάκι δήλωσε ότι το κάθισμά του έκαψε την ταπετσαρία και το αυτοκίνητο γέμισε καπνούς. Συνολικά αναφέρθηκαν 41 πυρκαγιές που οφείλονται σε προβλήματα με τη θέρμανση των καθισμάτων με 33 τραυματισμούς και έναν θάνατο. Οι ανακλήσεις αυτοκινήτων της Volkswagen αντιμετώπισαν το ζήτημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2010-2013 Subaru Outback: Περισσότερα από 47.000 οχήματα περιλαμβάνονται σε αυτή την ανάκληση. Αυτό αφορούσε μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και την λειτουργία για απομακρυσμένη εκκίνηση κινητήρα. Η τελευταία αυτή λειτουργία, μπορούσε να μεταδώσει λόγω βραχυκυκλώματος αίτημα εκκίνησης του κινητήρα ακούσια, χωρίς το πάτημα του κουμπιού. Τα μοντέλα θα σταματούσαν μόλις τελείωνε η μπαταρία στο τηλεχειριστήριο ή το ίδιο το αυτοκίνητο έμενε από βενζίνη. Αυτό μπορούσε να συμβεί ακόμη και όταν οι ιδιοκτήτες δεν το γνώριζαν. Η Subaru εξέδωσε ανάκληση και έλυσε το πρόβλημα.

2010-2012 Mazda 6: Η Mazda ανακάλεσε 42.000 μοντέλα Mazda 6 λόγω αραχνών, συγκεκριμένα της δηλητηριώδους αράχνης Yellow Sac. Σύμφωνα με την Western Exterminator, το δάγκωμα της αράχνης Yellow Sac μπορεί να προκαλέσει ήπια συμπτώματα, όπως πόνο και πρήξιμο στο σημείο του δαγκώματος και πονοκεφάλους. Ορισμένες περιπτώσεις κλιμακώνονται και περιλαμβάνουν ναυτία και εμετό. Σύμφωνα με το Top Gear, τα μοντέλα Mazda 6 με τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων είχαν πρόβλημα με τις αράχνες Yellow Sac. Το 2014, εκδόθηκε ανάκληση για τα μοντέλα 2010-2012 στις Η.Π.Α. Ο τότε εκπρόσωπος της Mazda, Jeremy Barnes, δήλωσε στο CNN Business το 2014 ότι η αράχνη έλκεται από τους υδρογονάνθρακες της βενζίνης και μπορεί να βρει το δρόμο της μέσα σε ένα σωλήνα του ρεζερβουάρ καυσίμου. Στη συνέχεια θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν ιστό που θα μπορούσε να εμποδίσει τη ροή του αέρα προς το ρεζερβουάρ καυσίμου. Οι δεξαμενές θα μπορούσαν στη συνέχεια να ραγίσουν και ενδεχομένως να αρχίσουν να καίγονται. 

Toyota Corolla: Το 1995, η Toyota ανακάλεσε 627.858 Corolla λόγω προβλήματος στον αισθητήρα του αερόσακου. Το πρόβλημα ήταν περίεργο, καθώς οφειλόταν στην ποτηροθήκη της κεντρικής κονσόλας. Η λυχνία του αισθητήρα του αερόσακου μπορούσε να ανάψει αν χυθούν ποτά στην περιοχή. Η ανάκληση του αυτοκινήτου εκδόθηκε επειδή υπήρχε η πιθανότητα αυτό να οδηγήσει σε ακούσια ενεργοποίηση των αερόσακων.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης