Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Σουηδική εταιρία Vi Bilagare πραγματοποίησε μία δοκιμή, θέλοντας να ανακαλύψει εάν τελικά όντως τα φυσικά κουμπιά είναι ευκολότερα και γρηγορότερα σε χρήση απέναντι στα αφής, ή όλα ανήκουν στην σφαίρα αντίδρασης απέναντι στις αλλαγές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δοκίμασαν 11 σύγχρονα οχήματα με οθόνες αφής, απέναντι σε έναν Volvo V70 του 2005 για να δουν σε ποιες περιπτώσεις ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει πιο γρήγορα τις εντολές.

Αρχικά έδωσαν λίγο χρόνο στους οδηγούς να εξοικειωθούν με το κάθε όχημα και στη συνέχεια τους ζήτησαν με ταχύτητα 110χλμ./ώρα, να ολοκληρώσουν μερικές βασικές αλλά συγκεκριμένες λειτουργίες όπως:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να ενεργοποιήσουν τα θερμαινόμενα καθίσματα, να αυξήσουν τη θερμοκρασία του κλιματισμού κατά 2° C και να ενεργοποιήσουν την απόψυξη. Να ενεργοποιήσουν το ραδιόφωνο και να εντοπίσουν ένα συγκεκριμένο σταθμό. Να μηδενίσουν τον υπολογιστή ταξιδού. Να χαμηλώσουν τον φωτισμό του πίνακα οργάνων και να απενεργοποιήσουν την κεντρική οθόνη.

Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες, νικητής με μεγάλη διαφορά αναδείχθηκε το παλιό Volvo V70 (17ετίας), όπου ο οδηγός του ολοκλήρωσε όλες τις διαδικασίες σε 10 δευτ. και σε απόσταση μόλις 300 μέτρων.

•    Volvo V70 – 10 δευτ.
•    Dacia Sandero – 13.5
•    Volvo C40 – 13.7
•    Subaru Outback – 19.4
•    Mercedes GLB – 20.2
•    Tesla Model 3 – 23.5
•    VW ID.3 – 25.7
•    Nissan Qashqai – 25.1
•    Hyundai Ioniq – 26.7
•    Seat Leon – 29.3
•    BMW iX- 30.4

Βέβαια σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως είναι εντελώς διαφορετικό να μάθεις το σύστημα ενός αυτοκινήτου μέσα σε λίγη ώρα, και άλλο να το χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης