Ιδιαίτερο αποτελεσματικό είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης City Safety, το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της σουηδικής φίρμας, σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά τη διάρκεια του 24ου διεθνούς συνεδρίου για την Αναβαθμισμένη Ασφάλεια Οχημάτων (ESV), που διεξήχθη στο Γκέτεμποργκ, παρουσιάστηκε μια ενδιαφέρουσα έρευνα που αφορά το σύστημα της Volvo και καλύπτει 160.000 «οχηματικά έτη». Βασισμένη σε δεδομένα από πραγματικές αιτήσεις αποζημίωσης που προέρχονται από τις σουηδικές ασφαλιστικές εταιρείες If και Volvia, η μελέτη για την απόδοση και την αποτελεσματικότητα του City Safety αποδεικνύει την αξία των συστημάτων αυτόματης πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης.

Σε αντίθεση με τα δεδομένα που προέρχονται από την αστυνομία ή τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών καλύπτουν όλα τα ατυχήματα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ανθρώπινος τραυματισμός. Προσφέρουν έτσι μια περισσότερο ολιστική εικόνα όσον αφορά την απόδοση σε πραγματικές συνθήκες του City Safety.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το κύριο όφελος του συστήματος έχει να κάνει με την ικανότητά του να ελαττώνει τη συχνότητα τραυματισμών του αυχένα που σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με την απότομη επιβράδυνση-επιτάχυνση (φαινόμενο «whiplash»), η οποία παρατηρείται συχνά σε ατυχήματα με χαμηλή ταχύτητα. Δευτερεύον όφελος για τους οδηγούς των Volvo είναι η μείωση στη ζημιά που υφίστανται τα αυτοκίνητά τους από το ατύχημα και, επομένως, στο κόστος επισκευής τους.

Οι αριθμοί δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με την πρώτη και δεύτερη γενιά του City Safety (οι οποίες διαθέτουν ενεργή αυτόματη πέδηση έως και τα 30 ή 50 χλμ./ ώρα αντίστοιχα υπό ορισμένες κυκλοφοριακές συνθήκες) ενεπλάκησαν σε 28% λιγότερα ατυχήματα και, αντιστοίχως, λιγότερες ασφαλιστικές αιτήσεις αποζημίωσης. 

Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι το σύστημα παρέχει επιπλέον οικονομικά οφέλη στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Volvo που εξοπλίζονται με την τεχνολογία, καθώς σε ορισμένες αγορές οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν εκπτώσεις μεταξύ 20 και 25% στα ασφάλιστρα, αναγνωρίζοντας τη συμβολή της στη μείωση των ατυχημάτων.

Θυμίζουμε πως, η πρώτη γενιά του City Safety παρουσιάστηκε το 2006 και από το 2008 ενσωματώθηκε στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων. Αρχικά λειτουργούσε μέχρι τα  30 χλμ./ώρα, ενώ η δεύτερη που παρουσιάστηκε το 2013 αύξησε το φάσμα λειτουργίας της τεχνολογίας στα 50 χλμ./ώρα. Πλέον, με την άφιξη του νέου XC90, είναι ενεργή σε όλο το εύρος ταχυτήτων.  

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης