Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί το γεγονός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν απίστευτες επιδόσεις και άμεσα διαθέσιμη ροπή. Υπάρχουν πολλοί όμως που υποστηρίζουν πως χωρίς τον αντίστοιχο ήχο των στροφών, η οδήγηση δεν είναι η ίδια και πως ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται εξίσου την ταχύτητα κίνησης χωρίς τη συνοδεία ήχου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Borla, ο παγκοσμίου φήμης κατασκευαστής εξατμίσεων, θέλει να αλλάξει την εμπειρία οδήγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για αυτό και σχεδίασε ένα προϊόν που ονομάζεται “Active Performance Sound system” ή εν συντομία APSS.

Ουσιαστικά αυτό το σύστημα διοχετεύει ψεύτικο ήχο εξάτμισης από εξωτερικά ηχεία που είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος ενός ηλεκτρικού οχήματος. Μάλιστα ο ήχος, αυξομειώνεται αναλόγως με το πόσο πατάει το γκάζι ο οδηγός, τις αντίστοιχες στροφές που θα είχε ο κινητήρας  κ.α.

Το σύστημα εξάτμισης Borla EV φαίνεται να προσφέρει μια αρκετά πειστική προσομοίωση του ήχου ενός κινητήρα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν υπάρχει πραγματικός κινητήρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για την ώρα, αυτή η ειδική ηχητική εξάτμιση έρχεται με 4 επιλογές ήχου. Ford Mustang 5.0L GT, Ford Mustang GT500, Chevrolet C8 και Dodge SRT 392 και η εταιρία σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει μία εφαρμογή όπου ο οδηγός θα μπορεί να αλλάξει εν κινήσει τον επιλεγμένο ήχο.

Η αλήθεια είναι πως πέρα από το θέμα της οδηγικής απόλαυσης, κάτι αντίστοιχο λύνει και το πρόβλημα των αθόρυβων ηλεκτρικών εντός πόλης όπου δεν ακούγονται από τους πεζούς. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει ήδη να εξοπλίζουν τα νέα ηλεκτρικά τους μοντέλα με την επιλογή ήχου από τα ηχεία, για τον παραπάνω ακριβώς λόγο.

Ποια είναι η γνώμη σας τελικά;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης