Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Στην δεκαετία του 1990, η Porsche πήρε σημαντικές αποφάσεις προκειμένου να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη οικονομική της επιτυχία, καθώς είχε βρεθεί σε μια από τις σημαντικότερες οικονομικές κρίσεις στην ιστορία της.
Με το νέο της μοντέλο την Boxster, που κυκλοφόρησε το 1996, η Porsche άρχισε να κάνει ελιγμούς για να βγει από την ύφεση. Γρήγορα όμως έγινε σαφές στη διοίκηση ότι η θρυλική 911 και το νέο μοντέλο από μόνα τους δεν θα μπορούσαν να οδηγήσουν την εταιρεία σε ένα ασφαλές μέλλον. Τα σχέδια για μια «τρίτη Porsche» άρχισαν να διαμορφώνονται.
Αυτό το τεράστιο εγχείρημα αντιμετωπίστηκε τελικά ως μέρος ενός κοινού έργου με τη Volkswagen, που ονομάστηκε «Colorado», το οποίο ανακοινώθηκε επίσημα τον Ιούνιο του 1998: η Porsche Cayenne και η Volkswagen Touareg θα μοιράζονταν την ίδια πλατφόρμα.
Η μεγάλη τεχνική γκάμα του κάνει την Cayenne ένα οικογενειακό όχημα που είναι επίσης ένα στιβαρό off-roader και εξαιρετικά δυναμικό σπορ αυτοκίνητο με επιδόσεις που θα περίμενε κανείς από μια Porsche. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, η Cayenne έχει επηρεάσει καθοριστικά την κατηγορία sport utility οχημάτων (SUV) τα τελευταία 20 χρόνια.
Ο Detlev von Platen, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Porsche, λέει:
«Η Cayenne έχει συμβάλει στην ενίσχυση της απήχησης της μάρκας μας, ιδιαίτερα στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές αγορές. Είναι πλέον ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα της Porsche παγκοσμίως και είμαι σίγουρος ότι η δημοτικότητά του θα παραμείνει ισχυρή στο μέλλον».
