Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος, BMW
Οι νέοι κινητήρες των αυτοκινήτων έχουν εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό, καθώς βοηθούν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς παράλληλα να κάνουν… εκπτώσεις στις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Αντιθέτως μάλιστα του προσφέρουν και περισσότερα… γκάζια.
Ακολουθώντας αυτή τη λογική, η BMW δημιούργησε τον κινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 136 ίππους. Ο συγκεκριμένος εφοδιάζει τη σειρά 1 και καταφέρνει πλέον των επιδόσεων (0-100 σε 8.5 δευτ. και τελική τα 210 χλμ./ώρα) να σημειώνει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Έχοντας δοκιμάσει την εν λόγω έκδοση και σε πραγματικές συνθήκες (οδήγηση εντός και εκτός πόλης) μπορέσαμε στον υπολογιστή του αυτοκινήτου κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τι είναι όμως αυτό που έχουν πετύχει οι μηχανικοί της μάρκας και οι επισκέψεις στα πρατήρια δεν είναι τόσο συχνές; Μία σειρά συστημάτων και ενδείξεων βοηθούν στο να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
O εξελιγμέμνος κινητήρας των 1.6 λίτρων της BMW αποδίδει 136 ίππους…
Λειτουργία Eco Pro
Η συγκεκριμένη λειτουργία παρέχει υποστήριξη για να πετύχει ο οδηγός αυτό που… έχει σκοπό
Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση
Λειτουργία Auto Start/Stop
Μία ακόμη λειτουργία που βοηθά σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμου και ιδίως σε μετακινήσεις
Κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων
Το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων της BMW έχει πραγματικά βγάλει ασπροπρόσωπους τους δημιουργούς του. Είναι ένα κιβώτιο που δεν κουράζει τον οδηγό, επιλέγει την σχέση στο κιβώτιο που χρειάζεται και πετυχαίνει σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο, όχι μόνο καλύτερες επιδόσεις αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση. Είναι τόσο φιλικό και αποδοτικό που θα πρέπει κανείς να το δοκιμάσει για να αλλάξει τελείως την άποψη που έχει για τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων απλά δεν… παίζεται…
