To 2014 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του VW Group, καταγράφοντας για πρώτη φορά περισσότερες από 10 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών τότε, το 2015 ήταν πολύ πιθανό να εκθρονίσει την Toyota από την κορυφή. Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εμφάνισε αύξηση των πωλήσεων και όλα έδειχναν ότι ήταν ικανή να βρεθεί στο Νο1 της παγκόσμιας κατάταξης. Κάπου εκεί όμως, έσκασε το σκάνδαλο «dieselgate» και η αναταραχή στις κινεζικές χρηματιστηριακές αγορές, προκαλώντας τριγμούς και αλλάζοντας τα δεδομένα.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις του VW Group έκλεισαν τελικά στα 9.930.600 αυτοκίνητα, εμφανίζοντας πτώση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η μάρκα Volkswagen επηρεάστηκε περισσότερο από όλες μέσα στον όμιλο, καταγράφοντας μείωση στις πωλήσεις έπειτα από 11 χρόνια! Συνολικά πούλησε 5.823.400 οχήματα, έναντι 6.118.700 το 2014, με την πτώση να φτάνει το 4,8%.
Τα ανώτερα στελέχη του ομίλου γνωρίζουν ότι πρέπει να γίνουν πολλές προσπάθειες για να ανατραπεί η κατάσταση και είναι έτοιμοι για ριζικές αλλαγές. Στόχος είναι να ακολουθήσουν ένα πιο ταπεινό δρόμο, προχωρώντας ακόμα και στην κατάργηση του αλαζονικού σλόγκαν Das Auto, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης και της ανάκτησης της χαμένης εμπιστοσύνης.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
