Τον Ιανουάριο οι ταξινομήσεις των νέων Ι.Χ είχαν πτώση 16.4%. Ο Φεβρουάριος και πάλι δεν ήταν καλός. Βέβαια κανένας δεν ξαφνιάστηκε. Ήδη από τα μέσα στου δεύτερου μήνα του χρόνου οι διευθυντές πωλήσεων στις εισαγωγικές εταιρίες ήξεραν ότι και ο Φεβρουάριος δεν θα ήταν καλός.

Μάλιστα στα Νέα της Πιάτσας #452 είχαμε γράψει ότι η μείωση θα κυμαίνεται από -13 έως -16%. Οι πληροφορίες για μείωση στις ταξινομήσεις του Φεβρουαρίου επιβεβαιώθηκαν από τον ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου).

Το Φεβρουάριο 2025 ταξινομήθηκαν 9.818 καινούργια Ι.Χ ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2024 ταξινομήθηκαν 11.451 αυτοκίνητα. Από εκεί προκύπτει η μείωση της τάξης -14.3% .Μόνο στα νέα λεωφορεία είχαμε αύξηση. Φέτος ταξινομήθηκαν 71 ενώ πέρυσι 24. Η αύξηση είναι της τλαξης του +208.7%

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής

Αν δούμε στο σύνολο τις ταξινομήσεις των δύο πρώτων μηνών του έτους έχουμε 20.477 νέα Ι.Χ φέτος ενώ το αντίστοιχο δίμηνο του 2024 είχαμε 24.203 Ι.Χ. Η μείωση στο σύνολο φθάνει το -15.4%

Η Β Total κατηγορία προτιμήθηκε και αυτό το μήνα. Το Φεβρουάριο (2025) είχε 56.5% ενώ το Φεβρουάριο (2024) είχε 59.6%. Η διαφορά είναι μικρή (-3%). Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Φεβρουάριο, έχει ως εξής:

Οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων (ελλείψει των πετρελαιοκινητήρων) επιλέγουν τα υβριδικά αυτοκίνητα (50.9%) και ακολουθούν αυτά με τους κινητήρες βενζίνης (31.7%). Τα αυτοκίνητα με plug in κινητήρες συγκέντρωσαν το 6.2% ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά με τα κίνητρα που δίνει η Κυβέρνηση αλλά και τα προωθητικά προγράμματα των εταιριών έφτασαν το 7.3%. Πρόκειται για ένα ποσοστό αρκετά υψηλό. Όμως αν δεν δοθεί νέο πακέτο στήριξης θα ακολουθήσει σημαντική πτώση. Ακούγεται ότι ο ΣΕΑΑ που γνωρίζει τι πρόκειται να ακολουθήσει ζητάει εγγυήσεις για το νέο «κινούμαι ηλεκτρικά» αλλά κάτι τέτοιο μάλλον δεν δείχνει να μπορεί η κυβέρνηση να το υποστηρίξει όπως στο παρελθόν. Ενδεχομένως να υπάρξει ένα νέο πακέτο στήριξης αλλά με λιγότερα χρήματα.

Αλλά και στην Ευρώπη υπήρχε μια μικρή μείωση στις ταξινομήσεις. Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής: