Σε μία μακροσκελή ανακοίνωση του, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) προσπαθεί να εξηγήσει το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες από την έλλειψη ημιαγωγών. Μία κατάσταση που όλα δείχνουν πως θα συνεχιστεί και το 2022, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Η έλλειψη ημιαγωγών αυξάνει δραματικά το χρόνο παράδοσης νέων αυτοκινήτων
Σύμφωνα με την επιστολή, η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών για πιο καθαρά οχήματα με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα είναι πραγματικά στον αέρα, όσο υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε ημιαγωγούς. Τσιπ χρειάζονται σχεδόν όλα τα σημαντικά συστήματα σε ένα νέο αυτοκίνητο όπως το σύστημα μετάδοσης, οι λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας, οι λειτουργίες αυτόνομες οδήγησης, με την λίστα να είναι πραγματικά τεράστια.
Η Ευρώπη εξαρτάται σε τεράστιο βαθμό από την Ασία σχετικά με την εισαγωγή ημιαγωγών, και μια πιθανή κρίση όπως η συγκεκριμένη αποδεικνύει την τεράστια εξάρτηση όλων των εταιριών από τις ασιατικές χώρες παραγωγής.
Γιατί υπάρχει αυτή η έλλειψη;
Την περίοδο της καραντίνας η αύξηση της ζήτησης σε υπολογιστές, κινητά, τάμπλετ και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές (κυρίως λόγω της τηλεργασίας), ξεπέρασε τα επίπεδα διαθεσιμότητας των ημιαγωγών, καθιστώντας τους ιδιαίτερα δυσεύρετους. Μάλιστα σε μερικές αγορές, μερικά τοπικά lockdown εξακολουθούν να δημιουργούν κενά στην παραγωγή.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να προχωρήσει σε κινήσεις για να εξομαλυνθεί αρχικά η κατάσταση και να μην επαναληφθεί στο μέλλον.