Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η ηλεκτροκίνηση έχει φέρει πολλά νέα μοντέλα στο προσκήνιο (που κατασκευάζονται εξαρχής EV) και σταδιακά «σκοτώνει» πολλά κλασικά που μας συντρόφευαν για χρόνια. Μερικοί όμως καταφέρνουν να συνδυάσουν το παρελθόν με το μέλλον και να διατηρήσουν μόνο τα θετικά από τους δύο κόσμους, με το αζημίωτο φυσικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρία Recharged Heritage η οποία μετατρέπει το κλασικό Mini σε ηλεκτρικό, με τιμή στα 47.500 ευρώ (εάν διαθέτετε ήδη το όχημα) και στα 69.500 ευρώ εάν πρέπει να αγοραστεί και το αρχικό σύνολο.

Αυτό το ηλεκτρικό Mini αποδίδει 97 ίππους και χρησιμοποιεί μπαταρία 18 κιλοβατώρων. Αυτή η αναλογία παρέχει μια εκτιμώμενη από το WLTP αυτονομία 166 χιλιομέτρων, ενώ ο  φορτιστής 6,6 kW μπορεί να γεμίσει την μπαταρία σε τρεις ώρες σε ένα wallbox 7 kW ή σε εννέα ώρες από μια τυπική πρίζα.

Για σύγκριση, το αρχικό Mark 1 Mini χρησιμοποιούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 850κ.εκ. με ισχύ μόλις 34 ίππων ενώ αργότερα η πιο γρήγορη έκδοση είχε μοτέρ 997κ.εκ. που αύξησε την ισχύ στους 55 ίππους. Αυτή η μετατροπή EV παρέχει στο Mini δύο τρόπους οδήγησης ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού και του δρόμου. Πιο συγκεκριμένα στη ρύθμιση Pure, το μικρό αυτοκίνητο επιτυγχάνει το 0-100  σε 11,5 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 126 χλμ/ώρα. Στην επιλογή Sport, ο χρόνος επιτάχυνσης πέφτει στα 8,5 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται στα 148 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Recharged Heritage τονίζει ότι ένα ακόμα πλεονέκτημα της μετατροπής της είναι ότι το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου παραμένει ακριβώς το ίδιο με το αρχικό ενώ παράλληλα δεν ανοίγονται τρύπες στο σασί που να επηρεάζουν το μοντέλο. Τέλος, η εργασία είναι πλήρως αναστρέψιμη, δηλαδή εάν κάποιος το μετανιώσει, μπορεί να τοποθετηθεί εκ νέου ο θερμικός κινητήρας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης