Του Περικλή Χαλάτση

Τα πιο δυνατά μοντέλα της BMW με την ένδειξη Μ, μας περίμεναν στη μεγαλύτερη πίστα που διαθέτει σήμερα η Ελλάδα για να τα οδηγήσουμε αλλά και να καταλάβουμε στην πράξη, στρίβοντας με πολλά χιλιόμετρα μέσα σε ελεγχόμενο χώρο, πόσο ασφαλή είναι τα μοντέλα της BMW με τα εξελιγμένα συστήματα που διαθέτουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μαζί με τα αυτοκίνητα στις Σέρρες, μας περίμενε και όλο το επιτελείο της BMW και όχι μόνο.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος BMW Group Hellas κ. Andreas Sieben

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος BMW Group Hellas κ. Andreas Sieben εκτός των άλλων οδήγησε και τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της φίρμας που αντιπροσωπεύει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κωνσταντίνος Διαμαντής,

Ο πανταχού παρόν Κωνσταντίνος Διαμαντής, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας BMW Group Hellas δεν άφηνε τίποτα άλυτο.

Νίκος Καψής

Ο Νίκος Καψής, Product Manager BMW Group Hellas, εξηγούσε με κάθε λεπτομέρεια τις τεχνικές προδιαγραφές.

Η Μαρίζα Πετράκου, BMW Marketing Manager BMW Group Hellas, έλεγχε τα πάντα και κατηύθυνε τις ομάδες που βρίσκονταν στους χώρους της εκδήλωσης, ώστε να τηρείται σωστά το σφιχτό πρόγραμμα της παρουσίασης.

Μαρίζα Πετράκου, BMW Marketing Manager BMW Group Hellas

Θωμάς Παπαπάσχος

Συμβουλές για γρήγορη και ασφαλή οδήγηση στην πίστα αλλά και στο δρόμο έδιναν ο Θωμάς Παπαπάσχος , Executive Manager & Driving Instructor Driving Academy και ο Νικόλας Παπαπάσχος, Driving Instructor Driving Academy. Με την καθοδήγησή τους οδηγήσαμε στο όριο με απόλυτη ασφάλεια. Άλλωστε ο καλός συνοδηγός είναι αυτός που κρατάει τον οδηγό στις σωστές γραμμές.

Τέλος, στην εκδήλωση της BMW στις Σέρρες ήταν ο πολύ γνωστός drift Elias (ο αδελφός του Johannes Hountondji δεν πρόλαβε να έρθει στις Σέρρες). Λίγες ώρες πριν οι Red Bull Driftbrothers εντυπωσίασαν στην επίδειξη που έκαναν στη Θεσσαλονίκη με τα αγωνιστικά BMW «ντυμένα» στα χρώματα της RED BULL.

Elias

Σήμερα δεν θα αναφερθούμε σε λεπτομέρειες για τους εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες, ούτε για τις εξελίξεις των compact υψηλών επιδόσεων μοντέλων με τεχνολογία M TwinPower Turbo με τους 330 η 430 ίππους. Για τα μοντέλα που οδηγήσαμε στις Σέρρες θα αναφερθούμε ξεχωριστά σε άλλα άρθρα, γιατί σίγουρα αν τα μπλέξουμε όλα θα μπερδευτείτε. Όπως σε ξεχωριστό θέμα θα ενημερωθείτε από τον Νεκτάριο Διατσίδη για τις μοτοσυκλέτες M 1000 RR και M 1000 R.

Σήμερα θα σας βάλουμε νοερά μέσα στις BMW Μ2, Μ4 η Μ4 coupe για να «στρίψετε» στην πίστα με τον τρόπο που εσείς ξέρετε. Για σκεφθείτε πώς θα νοιώσετε όταν δέσετε τη ζώνη σας για να οδηγήσετε στην πίστα μια BMW με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 460 ίππων με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Σε μια άλλη πίστα βρεγμένη, στρίβοντας με πολλά χιλιόμετρα αυτό που πρέπει να κάνετε για να κρατηθείτε στο δρόμο όταν αρχίσει η πλαγιολίσθηση είναι ανάποδο τιμόνι και τέρμα γκάζι. Το αυτοκίνητο έχει τόσα συστήματα ελέγχου που θα εκπλαγείτε. Ενώ γλιστράτε και πλαγιολισθαίνετε με ανάποδο τιμόνι και γκάζι θα μείνετε στο δρόμο.

Βέβαια όσοι στη βρεγμένη πίστα δεν έκαναν ανάποδο τιμόνι η σήκωσαν το πόδι από το γκάζι, τέλειωσαν άδοξα τη δοκιμή τους.

Θα μου πείτε όταν οδηγείς για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο με 460 ίππους στις 6.250 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 550 Nm που αποδίδει μεταξύ 2.650 και 5.870 σ.α.λ. μπορεί να είσαι αλάνθαστος; Σίγουρα όχι. Για ευνόητους λόγους η BMW είχε φροντίσει στα 250 χλμ να βάλει «κόφτη» και να μην σε αφήνει να φτάσεις τα 285 χλμ. στις ευθείες της πίστας. Εκεί χρειάζεται προπόνηση.

Όταν φύγαμε από την πίστα και βγήκαμε στους δρόμους των Σερρών εκεί τα όρια ήταν αυστηρά. Εφαρμόσαμε ότι λέει ο ΚΟΚ. Άντε τώρα να έχεις ένα «όπλο» με 460 ίππους με επιτάχυνση από 0-100 σε 4 δευτερόλεπτα και να πηγαίνεις με 40 !!!

Ωστόσο η ομάδα του Θωμά Παπαπάσχου, είχε ανακαλύψει μια διαδρομή με αρκετές ανηφορικές στροφές όπου με τη βοήθεια ασυρμάτου μας ενημέρωναν σε περίπτωση που στο δρόμο μας κινείτο ένα άλλο όχημα. Όσο ο δρόμος -τις περισσότερες φορές ήταν χωρίς εμπόδια- ήταν “καθαρός”, οι οδηγοί δοκίμασαν τις ικανότητες τους σε διαδρομή από ασφάλτινο ράλλυ. Οι εντυπώσεις για τα αυτοκίνητα εξαιρετικές.

Εντυπωσιακές ήταν οι αλλαγές που έκανε στις σχέσεις ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος. Τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα δυνατά φρεναρίσματα για σωστό πλασάρισμα πριν την είσοδο της στροφής.

Για να μην σας μπερδεύουμε. Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είναι πολύ δυνατά με άριστα συστήματα ελέγχου και προορίζονται για οικογενειάρχες με αρκετές οδηγικές γνώσεις. Γιατί όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο που από 0-100 χρειάζεται μόλις 4,1” οι γνώσεις είναι απαραίτητες.

Αυτοί οι τυχεροί που έχουν την οικονομική δυνατότητα να παραγγείλουν τα αυτοκίνητα της BMW με την ένδειξη «Μ» θα πρέπει να μάθουν τη λειτουργία Drivelogic που προσφέρει επιλογή τριών ρυθμίσεων σε αλλαγές,  θα πρέπει να μάθουν πως πρέπει να οδηγείται με ασφάλεια ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πιστεύουν ότι επειδή έχουν ένα άριστο και ασφαλές αυτοκίνητο είναι ταυτόχρονα οδηγοί αγώνων.

Γιατί μπορεί η γραμμική ανάπτυξη των δυνάμεων πλευρικής επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει τα μοντέλα M να βοηθά τον οδηγό να κατευθύνει το όχημα στις στροφές με ελεγχόμενα drift αλλά αν δεν ξέρει ότι το πόδι δεν σηκώνεται από το γκάζι -πολλοί τρομάζουν και το σηκώνουν- τότε το τετ α κε είναι αναπόφευκτο.

Τέλος να σας πούμε ότι η στάνταρ λειτουργία M Traction Control είναι  σχεδιασμένη για να μπορεί ο οδηγός να δοκιμάζει με ασφάλεια τα όρια απόδοσης του οχήματος. Ο περιορισμός ολίσθησης των τροχών γίνεται από τα συστήματα που διαθέτουν τα αυτοκίνητα ανάμεσα σε δέκα στάδια. Και αυτό χρειάζεται να το μάθει κάθε οδηγός. Διαφορετικά τα αποτελέσματα θα είναι δυσάρεστα.

Αυτά προς το παρόν. Τα υπόλοιπα σε ξεχωριστά θέματα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης