Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Εδώ και μία πενταετία, στο μενού των κολοσσών της τεχνολογίας και των μετακινήσεων έχoυν μπει τα ιπτάμενα projects. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα έχουν κάνει τεράστια βήματα προς τα ιπτάμενα οχήματα ιδιωτικής χρήσης με την εταιρεία EHang να είναι η πρώτη που έχει λάβει και πιστοποίηση αξιοπλοΐας για το ιπτάμενο ταξί της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο συγκεκριμένα, το 216-S της EHang που έλαβε την άδεια, είναι  ένα ιπτάμενο ηλεκτρικό όχημα, θα μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες σε χαμηλό ύψος και σε απόσταση έως 35 χιλιόμετρα, προσφέροντας μια νέα λύση για τις μετακινήσεις στις αστικές ζώνες, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του.

Σήμερα, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης (ήδη δοκιμάζει το τελικό προϊόν) για το σύστημα ασφαλούς προσγείωσης σε περίπτωση βλάβης του ιπτάμενου αυτοκινήτου. Η Xpeng AeroHT πιστεύει ότι το νέο σύστημα ασφαλείας πολλαπλών αλεξιπτώτων της, θα μπορούσε να είναι η λύση.

Δημοσίευσε μάλιστα ένα βίντεο με δοκιμές σε πλήρη κλίμακα στον αέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο βίντεο βλέπουμε ένα σκάφος eVTOL να αιωρείται περίπου 50 μέτρα στον αέρα πριν από την ανάπτυξη του αλεξίπτωτου. Ένα πάνελ στο μπροστινό μέρος του σκάφους ανατινάζεται με μια μικρή εκρηκτική γόμωση και τα αλεξίπτωτα ανοίγουν στον ουρανό πάνω από αυτό. Προσδένονται στο σκάφος μέσω ενός ενιαίου σημείου στο κέντρο του σώματος που στη συνέχεια εκτείνεται προς τα κάτω σε κάθε γωνία.

Αν και φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλο τράνταγμα κατά το άνοιγμα τους, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σκάφος κατεβαίνει πολύ πιο αργά από ό,τι αν είχε απλά πέσει από τον ουρανό. Η Xpeng AeroHT λέει ότι το σκάφος στη δοκιμή προσγειώθηκε με ταχύτητα 5,2 m/s, η οποία είναι σίγουρα βιώσιμη στο εσωτερικό του σκάφους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης