Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρξς

Το Eliica (ή Electric Lithium-Ion Car) είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2004 και σχεδιάστηκε από μια ομάδα του Πανεπιστημίου Keio στο Τόκιο, με επικεφαλής τον καθηγητή Hiroshi Shimizu.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο μήκους 5,1 μέτρων λειτουργεί με μπαταρία ιόντων λιθίου και μπορεί να επιταχύνει 0-100χλμ./ώρα σε τέσσερα δευτερόλεπτα έχοντας παράλληλα τελική ταχύτητα 370χλμ./ώρα (επίσημα νούμερα από την πίστα υψηλής ταχύτητας Nardò της Ιταλίας).

Το Eliica ζυγίζει 2.400 κιλά και φιλοξενεί τον οδηγό και τρεις επιβάτες, με τις μπροστινές πόρτες να ανοίγουν προς τα εμπρός και τις πίσω προς τα πάνω. Στη βάση του οχήματος υπάρχουν συνολικά 80 μπαταρίες, οι οποίες αποτελούν το ένα τρίτο του κόστους του οχήματος και απαιτούν περίπου 10 ώρες επαναφόρτισης στα 100 βολτ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο έχει οκτώ μικρούς τροχούς για βελτιωμένη πρόσφυση, ώστε να είναι πιο χαμηλά στο έδαφος για καλύτερη αεροδυναμική και σταθερότητα. Καθένας από τους τροχούς διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW (80 ίππων), δίνοντας μια οκτάτροχη κίνηση 480 kW (644 ίππων), η οποία μπορεί να αντιμετωπίσει όλα τα είδη οδοστρώματος. Παράλληλα, κάθε τροχός περιέχει ένα δισκόφρενο και χρησιμοποιεί ένα σύστημα αναγεννητικής πέδησης για την ανάκτηση ενέργειας.

Υπάρχουν  δύο εκδόσεις του Eliica: μία με στόχο την τελική ταχύτητα και μία με στόχο την επιτάχυνση. Η έκδοση Speed έχει τελική ταχύτητα 370χλμ./ώρα με αυτονομία 200 km, ενώ η Acceleration  έχει τελική ταχύτητα 190χλμ. με αυτονομία 320χλμ.

Στις αρχές του 2007, η προβλεπόμενη τιμή ήταν 30.000.000 γιεν (περίπου 255.000 δολάρια ΗΠΑ).

Στις 19 Δεκεμβρίου 2005, ο τότε πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Junichiro Koizumi δοκίμασε αυτό το όχημα σε μια 10λεπτη διαδρομή προς το ιαπωνικό κοινοβούλιο. Το 2006, το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε από τον Shintaro Ishihara, τον κυβερνήτη του Τόκιο, καθώς και από τον Naruhito, τον πρίγκιπα διάδοχο του θρόνου της Ιαπωνίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης