Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Την τελευταία δεκαετία τα αυτοκίνητα είναι υπολογιστές. Τα λογισμικά με τα οποία εξοπλίζονται είναι τελευταίας τεχνολογίας και δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να έχουν επιλογές όπως ακριβώς σε ένα κινητό. GPS, μουσική, προβολή πληροφοριών, αγορά προϊόντων, αναζητήσεις στο ίντερνετ και πολλά ακόμα. Η μη κερδοσκοπική εταιρία Mozilla πραγματοποίησε μία έρευνα για να δει πόσο καλά «προσέχουν» τα προσωπικά αυτά δεδομένα οι αυτοκινητοβιομηχανίες και το αποτέλεσμα είναι τρομακτικό. Για την ακρίβεια η Mozilla χαρακτήρισε τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως την χειρότερη κατηγορία εταιριών ως προς την διαχείριση προσωπικών δεδομένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τη μελέτη, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα (25) συλλέγουν πάρα πολλά προσωπικά δεδομένα. Εκτός από τις πληροφορίες που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός οχήματος, αναφέρονται λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα οχήματά τους, πόσο γρήγορα οδηγούν, πού πηγαίνουν και πολλά ακόμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντλούν επίσης πληροφορίες μέσω των συνδεδεμένων υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων εταιριών όπως η Google, η Meta ή η Sirius XM.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 84% των αυτοκινητοβιομηχανιών μοιράζονται ή πωλούν αυτά τα δεδομένα σε τρίτους. Επιπλέον, το 56 τοις εκατό των αυτοκινητοβιομηχανιών δηλώνουν ότι μοιράζονται πληροφορίες με κυβερνήσεις ή αστυνομικούς υπαλλήλους σε απάντηση σε δικαστικές αποφάσεις, εντάλματα ή ανεπίσημα αιτήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Ίδρυμα Mozilla αφιέρωσε πάνω από 600 ώρες για να ερευνήσει τις πρακτικές απορρήτου των αυτοκινητοβιομηχανιών και δεν μπόρεσε να προσδιορίσει την πλήρη εικόνα του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται ή κοινοποιούνται τα δεδομένα των οδηγών. Το 92 τοις εκατό των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα φέρεται να μην επιτρέπουν ή να καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο για τους ανθρώπους να διαγράψουν τις προσωπικές τους πληροφορίες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης