Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Michelin δηλώνει έτοιμη να φέρει την επανάσταση στο χώρο των ελαστικών. Μετά από αρκετά χρόνια δοκιμών και μετρήσεων, η γαλλική εταιρία ήδη εξοπλίζει τα πρώτα πιλοτικά van με τα Uptis Tires και δηλώνει έτοιμη να τα φέρει στην μαζική παραγωγή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πρώτες δοκιμές έγιναν σε ένα Bolt το 2019, ενώ δύο χρόνια αργότερα έγιναν παγκοσμίως γνωστά μέσα από το Mini Cooper SE κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Κινητικότητας του Μονάχου. Η Michelin δηλώνει ήδη πως τα έχει δοκιμάσει ακόμα και σε ταχύτητες 210χλμ./ώρα με την ζήτηση τους να είναι τεράστια από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και από κρατικές υπηρεσίες όπως η αστυνομία.

Για την ώρα τα ελαστικά χωρίς αέρα (UPTIS) εξοπλίζουν 40 van ταχυδρομείων στη Γαλλία για να συλλεχθούν δεδομένα για την χρήση τους σε καθημερινές συνθήκες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς λειτουργεί ένα ελαστικό χωρίς αέρα;

Την θέση του αέρα πλέον στο ελαστικό έχουν λάβει ακτίνες φτιαγμένες από καουτσούκ και ενισχυμένης ρητίνης, με το κεντρικό τμήμα να είναι από αλουμίνιο. Το συνολικό βάρος είναι σχεδόν ίδιο με ένα συμβατικό ελαστικό, όμως η έλλειψη αισθητήρων αλλά και έλλειψη ρεζέρβας (καθώς δεν θα υπάρχει λόγος ύπαρξης της) θα συνεισφέρει στην συνολική μείωση του βάρους.

Η Michelin είναι τόσο σίγουρη για την επιτυχία της πατέντας και για να την εξασφαλίσει έχει προχωρήσει ήδη στην κατοχύρωση 50 ευρεσιτεχνιών.

Το πρωταρχικό πλεονέκτημα του ελαστικού χωρίς αέρα Uptis είναι ότι είναι ανθεκτικό στο τρύπημα. Τα τρυπήματα και άλλοι παράγοντες που προκαλούν ταχεία απώλεια πίεσης ή ακανόνιστη φθορά, αντιπροσωπεύουν συνολικά 200 εκατομμύρια ελαστικά που καταλήγουν ως άχρηστα, κάθε χρόνο. Η εισαγωγή ελαστικών χωρίς αέρα θα μπορούσε να αποτρέψει τη σπατάλη όσον αφορά το κόστος, τα υλικά και την ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των ελαστικών.

Δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη ημερομηνία για την μαζική διάθεση τους, όμως σίγουρα θα τα δούμε στους δρόμους πριν το τέλος της δεκαετίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης