Του Γιώργου Παλληκάρη

Το 7ο GP της Formula 1 βρήκε νικητή τον Ολλανδό Max Verstappen, ο οποίος στην τρίτη στροφή του πρώτου γύρου, «έκλεψε» την πρωτιά από τον poleman Piastri. Η McLaren θα “περιοριστεί” στο 2-3 (Norris -Piastri), ενώ η «παρουσία» ενός Virtual Safety Car και ενός Safety Car έφερε τα πάνω κάτω στις στρατηγικές των pit stops. Στην τέταρτη θέση θα τερματίσει ο Hamilton που έκανε καλό αγώνα και έδωσε ένα λόγο στους χιλιάδες Tifosi των κερκίδων να πανηγυρίσουν. Ο Albon θα τερματίσει στην 5η θέση και ο Leclerc (φανερά εκνευρισμένος) στην 6η.

Σε έναν αγώνα με αρκετές και καθαρές προσπεράσεις, οι δύο εγκαταλείψεις των Ocon και Antonelli ήρθαν λόγω μηχανική βλάβης και όχι λόγω επαφής. Ο αγώνας πάντως απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εντυπωσιακό ρυθμό από την παρουσία του Virtual Safety Car και έπειτα, όπου McLaren και Ferrari έδωσαν… ρέστα.

Η πίστα

Το Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari- είναι μια από τις πιο εμβληματικές και τεχνικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1- ξεκίνησε να λειτουργεί το 1950. Το 1952 έγιναν οι πρώτες δοκιμές και το 1953 έγινε ο πρώτος αγώνας, ενώ από το 1988 και μετά η πίστα μετονομάστηκε σε Ίμολα. Το συνολικό μήκος είναι 4.909μ. και οι αγωνιζόμενοι καλύπτουν σε 63 γύρους 309,049χλμ.

Η σειρά εκκίνησης

Ο Oscar Piastri συνεχίζει να γράφει ιστορία καθώς μετά από 4 νίκες σε έξι GP, πήρε μία ακόμη Pole Position, ξεκαθαρίζοντας πως είναι ο φετινός πρωταγωνιστής. Στη δεύτερη θέση ο Max Verstappen και στην τρίτη ο πάντα σταθερός Russell. Την πρώτη 10άδα εκκίνησης στο Grid συμπληρώνουν οι: Norris, Alonso, Sainz, Albon, Stroll, Hadjar, Gasly. Στις θέσεις 11 και 12 οι Leclerc – Hamilton.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Piastri θα ξεκινήσει καλά όμως ο Verstappen θα του κλέψει την πρωτιά στα φρένα της τρίτης στροφής. Εντυπωσιακή κίνηση του Ολλανδού,  που φαίνεται να είχε σχεδιάσει και εκτέλεσε άψογα. Πάντως η εκκίνηση ήταν καθαρή, χωρίς επαφές και ιδιαίτερες ανακατατάξεις.

Ο Verstappen καταφέρνει πολύ γρήγορα να βγάλει το δεύτερο Piastri εκτός ζώνης DRS ενώ ακολουθεί στα 2 δευτ. ο Russell. Παράλληλα ο Leclerc έχει καταφέρει να κερδίσει δύο θέσεις στους πρώτους 7 γύρους και να ανέβει στην 9η με φόρα.

Οι κερκίδες κατάμεστες με δεκάδες χιλιάδες φιλάθλους και αμέτρητες σημαίες της Ferrari, την ώρα που η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι στους 43 βαθμούς Κελσίου.

Εντυπωσιακή η μονομαχία μεταξύ Norris και Russell για την τρίτη θέση, με τον οδηγό της McLaren να περνάει τελικά τη Mercedes, σε αυτή την βρετανική κόντρα.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι περισσότερες προσπεράσεις γίνονται στην μεγάλη ευθεία με τη χρήση DRS ενώ εντυπωσιακή ήταν η εικόνα με τις φλόγες από τα μπροστινά φρένα στο μονοθέσιο του Alonso μετά την αλλαγή ελαστικών.

Ο Piastri μετά την αλλαγή ελαστικών νωρίς στον αγώνα, πλέον ανεβαίνει συνεχώς θέσεις και έχει βρεθεί στον 28ο γύρο (από τους 63), στην 4η θέση. Μέχρι τώρα όλα δείχνουν πως βιάστηκαν στην McLaren να τον φωνάξουν στα pits.

Η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα θα έρθει στον 29ο γύρο και θα φέρει Virtual Safety Car. Πιο συγκεκριμένα, ο Ocon της Haas θα σταματήσει το μονοθέσιό του στο πλάι της πίστας λόγω μηχανικής βλάβης, αλλά σε σημείο που δεν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Ο αγώνας θα επιστρέψει σε κανονικό ρυθμό 2 γύρους μετά, στον 31ο, ενώ παραλίγο να γίνει τρακάρισμα στο pit lane λόγω συνωστισμού.

Με 40 γύρους από τους 63 να έχουν ολοκληρωθεί, η κατάταξη είναι: Verstappen, Norris, Piastri, Albon, Hamilton, Hadjar, Leclerc, Antonelli, Russell, Hulkenberg. Πάντως μετά το Virtual Safety Car έχει αλλάξει αρκετά ο ρυθμός του αγώνα προς το καλύτερο, με τις Ferrari και McLaren να έχουν ανέβει αισθητά, σε αντίθεση με τις Mercedes και Aston Martin.

Η δεύτερη εγκατάλειψη έρχεται στον 46ο γύρο (από τους 63) και αφορά τον Kimi Antonelli της Mercedes ο οποίος θα μείνει από μηχανική βλάβη και θα σταματήσει το μονοθέσιό του. Αυτή τη φορά θα υπάρχει καθεστώς κανονικού Safety Car, κάτι που σημαίνει πως οι διαφορές εκμηδενίζονται. Φυσικά θα αρπάξουν αρκετοί την ευκαιρία και θα μπουν για αλλαγή ελαστικών. Ένας από αυτούς και ο πρωτοπόρος Verstappen, που έχει πίσω του τους Piastri, Norris, Leclerc, Albon.

Η δράση θα επιστρέψει στον 53ο γύρο με 10 να απομένουν για την καρό σημαία. Πλέον με τις διαφορές να έχουν μηδενιστεί, όλα κρέμονται από μια κλωστή.

Στην επανεκκίνηση δεν θα υπάρξουν τελικά αλλαγές στις θέσεις, καθώς όλοι οι οδηγοί θα παίξουν περισσότερο άμυνα παρά επίθεση, με τον Ολλανδό να βγάζει γρήγορα τον Piastri εκτός DRS.

Πολύ γρήγορα και με εντυπωσιακή κίνηση, τον Piastri θα περάσει και ο Norris, ενώ και οι Leclerc-Hamilton θα βρεθούν στις θέσεις 4-5.

Στους γύρους που θα ακολουθήσουν δεν θα υπάρξουν αλλαγές και έτσι ο Verstappen θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία σημειώνοντας τη δεύτερη νίκη του στα 7 φετινά GP.

Τελική κατάταξη: Verstappen – Norris – Piastri – Hamilton – Albon – Leclerc- Russell – Sainz – Hadjar – Tsunoda – Alonso – Hulkenberg – Gasly – Lawson – Stroll – Colapinto – Bearman- Bortoleto.

Εγκατέλειψαν οι: Antonelli – Ocon

Επόμενο GP στις 25 Μαΐου στο Μονακό.