Η τέχνη της οδήγησης με τέρμα γκάζι στους ασφάλτινους «φιδίσια» ρυμοτομημένους δρόμους της Κύπρου με χωμάτινα ελαστικά είναι η σκληρή πρόκληση που αντιμετωπίζει η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team αυτή την εβδομάδα. Ενώ το Ράλι Κύπρου (12-15 Μαρτίου) είναι ο πρώτος αγώνας του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA που καλεί τους αγωνιζόμενους να επιδείξουν τις ικανότητές τους στο χώμα, οι ασφάλτινες ειδικές στα βουνά αντιπροσωπεύουν ένα «βήμα στο άγνωστο» για τους οδηγούς.
Η δράση την πρώτη μέρα ξεκινά στην άσφαλτο και αλλάζει σε κακοτράχαλες χωμάτινες ειδικές στα δύο τελευταία σκέλη στο τουριστικό θέρετρο της Μεσογείου που φιλοξενεί το πρώτο ράλι μικτών διαδρομών του WRC από το 1996. Λαμβάνοντας υπόψη και τους κανόνες που επιβάλλουν τη χρήση χωμάτινων ελαστικών Pirelli στις ασφάλτινες ειδικές, αντί της ασφάλτινης γόμας, για λόγους περιορισμού κόστους, εύλογα αυτός ο τρίτος γύρος του πρωταθλήματος μπορεί να θεωρηθεί ένας από τους σκληρότερους της σεζόν.
Τμήματα των ασφάλτινων ειδικών συμπεριλαμβάνονταν σε χωμάτινη μορφή πριν από μερικά χρόνια, αλλά ουσιαστικά, στη νέα τους δομή, θα είναι μία καινούργια εμπειρία.
Η αντοχή και η αξιοπιστία θα είναι ζωτικής σημασίας στα Όρη Τρόοδος, πάνω από τη βάση του ράλι στη Λεμεσό, όπου πραγματοποιείται το δεύτερο και τρίτο σκέλος. Οι χωμάτινες επιφάνειες εκεί είναι παροιμιώδεις για την τραχύτητά τους και τα αυτοκίνητα πρέπει να αντέχουν τους συνεχείς εκσφενδονισμούς πετρών. Εξάλλου, οι ειδικές έχουν απίστευτες στροφές και οι ταχύτητες είναι χαμηλότερες από οποιονδήποτε άλλο γύρο του πρωταθλήματος. Η μέση ταχύτητα του νικητή στην πρώτη εμφάνιση το ράλι στο θεσμό το 2006 ήταν μόλις 67.45 χλμ/ώρα.
Ο Hirvonen, που θα τρέξει στην Κύπρο για τέταρτη φορά, τερμάτισε τρίτος το 2006. Ο 28χρονος Φιλανδός παραδέχεται ότι θα είναι παράξενο να βλέπει το Focus RS WRC χαμηλωμένο και με ασφάλτινες προδιαγραφές να φορά ελαστικά Pirelli για χώμα. «Θα είναι δύσκολο αλλά πολλά εξαρτώνται από τη ζέστη που θα κάνει. Οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν περίπου 10ºC και τα ελαστικά λειτούργησαν καλά. Το αυτοκίνητο γλιστράει περισσότερο με χωμάτινη γόμα και χρειάζεται να στρίβει νωρίτερα και να φρενάρει έγκαιρα. Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συμβεί, επειδή δεν έχουμε επαναλάβει κάτι τέτοιο, αλλά είμαι έτοιμος για την πρόκληση» δήλωσε.
ΡΑΛΙ ΚΥΠΡΟΥ
3ος ΓΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΡΑΛΙ ΤΗΣ FIA
12 – 15 Μαρτίου 2009
Πέμπτη 12 Μαρτίου: Επίσημη έναρξη
Εκκίνηση: Palais des Sports, Λεμεσός 20.00
Παρασκευή 13 Μαρτίου: 1η Ημέρα Λεμεσός – Λεμεσός
Εκκίνηση: Λεμεσός 08.00
1η Ε.Δ. Panagia 1 30.33 χλμ. 09.23
2η Ε.Δ. Mylikouri 1 7.37 χλμ. 10.21
3η Ε.Δ. Gerakies 1 29.40 χλμ. 10.46
Serv A Λεμεσός (30 λεπτά) 12.41
4η Ε.Δ. Panagia 2 30.33 χλμ. 14.34
5η Ε.Δ. Mylikouri 2 7.37 χλμ. 15.32
6η Ε.Δ. Gerakies 2 29.40 χλμ. 15.57
Serv B Λεμεσός (45 λεπτά) 17.35
Ανασυγκρότηση: Λεμεσός 18.20
Σύνολο 134.20 χλμ.
Σάββατο 14 Μαρτίου: 2η Ημέρα Λεμεσός – Λεμεσός
Serv C Λεμεσός (15 λεπτά) 07.00
7η Ε.Δ. Anadiou Dam 1 11.70 χλμ. 08.43
8η Ε.Δ. Pano Panagia 28.17 χλμ. 09.11
9η Ε.Δ. Orkontas 18.54 χλμ. 11.19
Serv D Λεμεσός (30 λεπτά) 13.09
10η Ε.Δ. Xyliatos 30.94 χλμ. 15.17
11η Ε.Δ. Kourdali 26.25 χλμ. 16.20
Serv E Λεμεσός (45 λεπτά) 18.18
Ανασυγκρότηση: Λεμεσός 19.03
Σύνολο 115.60 χλμ.
Κυριακή 15 Μαρτίου: 3η Ημέρα Λεμεσός – Λεμεσός
Serv F Λεμεσός (15 λεπτά) 08.00
12η Ε.Δ. Foini 30.03 χλμ. 09.18
RSZ G Anadiou Dam (15 λεπτά) 10.18
13η Ε.Δ. Anadiou 40.54 χλμ. 10.49
14η Ε.Δ. Anadiou Dam 2 11.70 χλμ. 12.02
Serv H Λεμεσός (10 λεπτά) 14.00
Τερματισμός: Λεμεσός 14.20
Σύνολο: 82.27 χλμ.
Συνολική διαδρομή ράλι 332.07 χλμ.
