του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια σύνοψη βασικών αλλαγών για την σεζόν MotoGP που ξεκίνησε χθες, καθώς ετοιμαζόμαστε για τους Αγώνες Sprint και κανονικό σήμερα και αύριο, για το Qatar Airways Grand Prix του Κατάρ.
Ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του MotoGP™ Michelin συνεργάστηκε με εντατικούς ρυθμούς με τους κατασκευαστές ενόψει της νέας σεζόν MotoGP™ και ως αποτέλεσμα έχουν συμφωνηθεί νέες ελάχιστες πιέσεις ελαστικών.
Όπως και το 2023, οι ελάχιστες πιέσεις ισχύουν μόνο στους Αγώνες Tissot Sprint και Grand Prix, και όπως το 2023, μπορούν επίσης να αλλάζουν από πίστα σε πίστα ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε πίστας. Ένας άλλος κανόνας που παραμένει ο ίδιος είναι ο τρόπος με τον οποίο ο γύρος ενός αναβάτη θεωρείται συμβατός – η μέση πίεση όλων των μετρήσεων πρέπει να φτάσει την ελάχιστη καθορισμένη πίεση.
Οι διαφορές στις πιέσεις το 2024 είναι ότι τα ελάχιστα όρια θα μειωθούν και οι γύροι που πρέπει να καλύψουν οι αναβάτες –με τις μοτοσυκλέτες τους– έχουν επίσης αλλάξει ελαφρώς. Τώρα, οι αναβάτες πρέπει να έχουν τις ελάχιστες πιέσεις εντός ορίων για τουλάχιστον το 60% των γύρων σε οποιαδήποτε απόσταση Αγώνα άνω των 15 γύρων. Στο Sprint, οι γύροι πρέπει να καλύπτουν το ποσοστό 30%. Η φετινή ελάχιστη πίεση για το μπροστινό ελαστικό είναι το 1.80 bar, από 1.88 που ήταν πέρυσι και δημιουργούσε προβλήματα σε πολλούς οδηγούς. Για το πίσω ελαστικό ο ελάχιστος μέσος όρος πίεσης είναι το 1.68 bar. Για την περίπτωση βροχής σε όλη τη διάρκεια του Αγώνα οι πιέσεις αυτές είναι 2.0 και 1.7 για το μπροστά και το πίσω αντίστοιχα.
Τι θα συμβεί λοιπόν εάν ένας Αγώνας GP σταματήσει και ξαναρχίσει; Από 7 έως 15 γύρους απόσταση, το ποσοστό είναι 30%, όπως στο Sprint. Εάν πρόκειται για έξι γύρους ή λιγότερους, οι πιέσεις πρέπει να είναι εντός ορίων ανεξάρτητα (εμπρός/πίσω) για τουλάχιστον δύο διαδοχικές μετρήσεις.
Μια μέτρηση γίνεται κάθε δευτερόλεπτο. Η μόνη φορά που δεν ισχύουν οι κανόνες πίεσης ελαστικών είναι στους Αγώνες υπό καθεστώς σημαίας για συνθήκες βροχής (όταν έχουν ξεκινήσει σε στεγνό και με σλικ) και το πρωτόκολλο ισχύει μόνο όταν και τα δύο ελαστικά είναι slick.
Οι αγωνοδίκες της FIM του MotoGP™ ανακοίνωσαν επίσης νέες, καθορισμένες ποινές για το 2024. Για παραβάσεις στον Αγώνα Sprint η ποινή είναι 8” δευτερολέπτων και για τον Αγώνα Grand Prix είναι 16” δευτερόλεπτα.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης