Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η αυξημένη επαγρύπνηση των εταιρειών αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας όσον αφορά την μείωση του Η τεχνολογία είναι δανεισμένη από το αυτοκίνητο Mirai της Toyota με κυψέλες υδρογόνου.αποτυπώματος άνθρακα έχει ενεργοποιήσει πολλαπλές τεχνολογίες για την επόμενη μέρα της μετακίνησης. Η πιο πρόσφατη προσθήκη προέρχεται από την Toyota η οποία παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή δοχεία υδρογόνου σε πολύ κόμπακτ και μεταφερόμενη μορφή.

Στις εικόνες που παρουσίασε η Toyota φαίνεται ένας κύλινδρος ο οποίος περιέχει υδρογόνο το οποίο μπορεί να παρέχει ενέργεια σε οχήματα. Είναι σχεδιασμένα για καθημερινή χρήση και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από οχήματα αστικής μετακίνησης μέχρι οικιακές συσκευές. Ο σχεδιασμός των κυλίνδρων έγινε σε συνεργασία με την Woven Planet Holdings και κάθε συσκευασία έχει μήκος 40 εκατοστά, φάρδος 17 εκατοστά και βάρος 5 κιλά.

Μια από τις βασικές εφαρμογές του συστήματος μπορεί να είναι στις μοτοσικλέτες, κυρίως λόγο του βάρους και του μεγέθους του. Ήδη στη Γαλλία έχουμε τα πρώτα scooter με αυτή τη μορφή ενέργειας τα οποία έχει κατασκευάσει η Mob-ion TGT και δοκιμάζονται στις μεγάλες πόλεις της ευρωπαϊκής χώρας. Στη μορφή της TGT ο κύλινδρος υδρογόνου μπορεί να αντικατασταθεί σε σταθμούς ανταλλαγής, αφήνοντας το δικό του κύλινδρο και παίρνοντας έναν γεμάτο σε μόλις μερικά δευτερόλεπτα.

Η Toyota έχει ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή των κυλίνδρων υδρογόνου σε πολλούς τομείς και δεν θα προκαλέσει καμία έκπληξη αν οι Ιάπωνες συνεργαστούν με εργοστάσια μοτοσικλέτας για τη χρήση του συστήματος. Η Toyota άλλωστε έχει άμεση συνεργασία με Yamaha και Kawasaki στον τομέα του υδρογόνου. Το πρόβλημα για την ώρα παραμένει η παραγωγή του υδρογόνου η οποία γίνεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, ωστόσο έχουν γίνει ήδη σημαντικά βήματα προς την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου από εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Βίντεο της Toyota με τα δοχεία υδρογόνου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Bosch ετοιμάζει 4.000 πρατήρια υδρογόνου

Βασίλης Πίππος: Οι κυψέλες υδρογόνου θα επικρατήσουν έναντι των μπαταριών