Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Οι εταιρείες ενέργειας, μετακίνησης και τεχνολογίας ακόμα δεν έχουν αποφασίσει τον ιδανικό δρόμο πουΑυτή τη στιγμή το υδρογόνο παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Στόχος είναι να γίνεται με εναλλακτικές πηγές ενέργειας.  πρέπει να ακολουθήσουν για το μέλλον της κινητικότητας. Πολλοί είναι εκείνοι που αποφασίζουν άμεσα να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, ενώ άλλοι έχουν στραφεί σε εναλλακτικά καύσιμα και υδρογόνο. Πρόσφατα αναφέραμε ότι στην Ιαπωνία έχει δημιουργηθεί μια τάση προς το υδρογόνο με μεγάλα εργοστάσια όπως η Toyota, η Yamaha, η Mazda και η Kawasaki να έχουν ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω σε λύσεις τεχνολογίας υδρογόνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας της Βρετανίας σε μια από τις έρευνες που έκανε στον τομέα της ενέργειας αποκάλυψε πως η γερμανική εταιρεία Bosch έχει ξεκινήσει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο εξέλιξης των κυψελών υδρογόνου. Στόχος της Bosch είναι να βρει μια εναλλακτική λύση στο θέμα των μπαταριών λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να αυξήσει την αυτονομία διατηρώντας τους μηδενικούς ρύπους και αποτύπωμα άνθρακα.

Η Land Rover έχει ήδη πειραματιστεί στις κυψέλες υδρογόνου για φόρτιση των μπαταριών σε ηλεκτροκίνητο Defender.

Το σημείο-κλειδί είναι ο «πράσινος» τρόπος ηλεκτρόλυσης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέρος του πλάνου της Bosch είναι η κατασκευή 4.000 πρατηρίων υδρογόνου σε παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί το νούμερο να μην είναι μεγάλο όταν αναφερόμαστε σε όλο τον κόσμο, ωστόσο είναι ένα πρώτο βήμα για να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες στον τομέα του υδρογόνου. Το κλειδί της υπόθεσης εδώ είναι ο τρόπος ηλεκτρόλυσης με τον οποίο θα παράγεται το υδρογόνο για την κίνηση των οχημάτων. Η Bosch αναφέρει πως είναι ήδη σε θέση να παραγάγει «πράσινο υδρογόνο» χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμες πηγές ενέργειας για τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης.

Το συμπιεσμένο υδρογόνο δίνει ενέργεια στις μπαταρίες οι οποίες κινούν τον ηλεκτροκινητήρα.

Η Bosch έχει στόχο να καλύψει όλο τον κύκλο παραγωγής και χρήσης υδρογόνου

Μετά τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης το πράσινο υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί για μετακινήσεις και Ήδη κάποια επαγγελματικά οχήματα χρησιμοποιούν πειραματικές κυψέλες υδρογόνου.βιομηχανίες και τα οχήματα θα μπορούν να τροφοδοτηθούν με υδρογόνο με την τεχνολογία συμπίεσης υδρογόνου της Bosch. Ακόμα και η ενέργεια για τη διαδικασία συμπίεσης στα πρατήρια θα γίνεται από εναλλακτικές πηγές όπως ο άνεμος και ο ήλιος.

Εκείνο που μένει να απαντηθεί είναι το αν τα οχήματα θα συμβαδίζουν με το ποσοστό συμπίεσης του συστήματος της Bosch, κάτι που φυσικά θα πρέπει να γίνει μέσω ενός μνημονίου συνεργασίας με τους κατασκευαστές οχημάτων όσον αφορά τις προδιαγραφές.

Βίντεο με τις δοκιμές της JLR πάνω στο υδρογόνο.

 

Η Yamaha πειραματίζεται σε σύστημα υδρογόνου που θα μπορέσει να γίνει καύσιμο σε θερμικούς κινητήρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Πονοκέφαλος» τα ελαστικά στη βιώσιμη κινητικότητα

Συνεργασία κατασκευαστών από την Ιαπωνία με κοινό παρονομαστή το υδρογόνο

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης