του Νίκου Βιτσιλάκη

Με δειλά και συνάμα σταθερά βήματα, η Honda ασπάζεται την ιστορία της και παρουσιάζει δύο τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες με έντονη προσωπικότητα και σεβασμό στο παρελθόν της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 1959 που παρουσιάστηκε το δικύλινδρο CB92 Benly, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τη συνέχεια. Τα αρχικά CB έμελλε να  αποκτήσουν ιδιαίτερο νόημα μια δεκαετία μετά, όταν το 1969 παρουσιάστηκε το τετρακύλινδρο CB750, η πρώτη Superbike στον κόσμο και μοτοσυκλέτα πρότυπο για όσες ακολούθησαν. Το 2013 η Honda έφερε στην Ευρώπη το CB1100, που ήταν ήδη best seller στην Ιαπωνική αγορά, προκειμένου να ικανοποιήσει όσους επιθυμούσαν μια μοτοσυκλέτα με παραδοσιακό, αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα. Και από το 2017, αποφάσισε να το αναβαθμίσει και να το προσφέρει σε δύο εκδόσεις, την κλασσική ΕΧ και τη special RS με τις περισσότερο σπορ καταβολές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε πρώτη ματιά ξεχωρίζουν από τη διχρωμία στο ρεζερβουάρ της RS και σε δεύτερη από την ανάρτηση, το ψαλίδι και τα φρένα, με την RS να διαθέτει αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου και πιρούνι 43mm έναντι 41, αμφότερα της Showa και τεχνολογίας Dual Bending Valve, ​Τα άλογα δεν είναι πολλά αλλά η ροπή ..κτηνώδης!που σημαίνει πως διαθέτουν δύο βαλβίδες απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς. Σημαντική είναι η διαφοροποίηση στα φρένα, με την RS να διαθέτει ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες Tokico και την ΕΧ συμβατικές διπίστονες Nissin. Όμως, ένα τρίτο και περισσότερο εξειδικευμένο μάτι θα παρατηρήσει τη σημαντική διαφοροποίηση που υπάρχει και στις ζάντες. Χυτές 17 ιντσών στην RS, ακτινωτές 18(!) ιντσών στην ΕΧ, σε κάθε περίπτωση αλουμινένιες. Και για να δώσουν ξεχωριστούς χαρακτήρες στα δύο μοντέλα, οι Ιάπωνες τοποθέτησαν ένα πιο ψηλό τιμόνι στην ΕΧ, έτσι ώστε το αντίστοιχο χαμηλότερο της RS να την κατατάξει στην κατηγορία Cafe Racer. Το ρεζερβουάρ καυσίμου, πάντα σε σχέση με το concept, έχει επανασχεδιαστεί και τώρα δεν περιλαμβάνει ορατούς αρμούς συγκόλλησης. 

Όπως τότε

Πλαϊνά καλύμματα, σέλες, μεταλικά(!) φτερά, προβολέας, πίσω φωτιστικό σώμα και μαρσπιέ δίνουν ​Ζάντες 18” με ακτίνες για την ΕΧ, χυτές 17” για την RSέμφαση στον αυθεντικό χαρακτήρα ενός CB. Φώτα LED προσδίδουν μία μοντέρνα πινελιά στη ρετρό σχεδίαση, ενώ τα πιο κοντά τελικά έχουν μελετηθεί για να αναβλύζουν τον απαραίτητο ήχο. Διαφοροποίηση υπάρχει στον τύπο και στις διαστάσεις των ελαστικών (180/55 πίσω η RS, μόλις 140/70 η ΕΧ), καθώς επίσης και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, με την ΕΧ να διαθέτει μεταξόνιο κατά 5mm μεγαλύτερο (1.490 έναντι 1.485), ίχνος 114mm (έναντι 99) και μεγαλύτερη γωνία κάστερ κατά μία μοίρα (27 έναντι 26 της RS).

Το δικάναλο ABS είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις, όπως και η τεχνολογία LED σε όλα τα φωτιστικά σώματα. Το βάρος δείχνει πολύ στα 252 κιλά (RS) και περισσότερο στην ΕΧ (255), απαιτώντας σχετική εξοικείωση και σύνεση από αναβάτες μικρής εμπειρίας. Η απόδοση του αερο-ελαιόψυκτου τετρακύλινδρου σε σειρά κινητήρα των 1.140 κ.εκ. είναι ίδια και στα δύο μοντέλα και ανέρχεται στους 89 ίππους (στις 7.500 σ.α.λ.) και στα ..9,3 Kgm ροπής (από τις 5.500 σ.α.λ.). Μεταλλικά φτερά και χρωμιωμένες επιφάνειες για ένα αυθεντικό στυλΔιαθέτει πλέον βελτιωμένη λειτουργία, χάρη στους εξελιγμένους αυλούς εισαγωγής, ενώ η χρήση μονόδρομου συμπλέκτη αφενός διευκολύνει το κούμπωμα των ταχυτήτων και αφετέρου εξασφαλίζει τη σταθερότητα του πίσω τροχού στα απανωτά κατεβάσματα. Το σύστημα τροφοδοσίας PGM-FI διαθέτει σώμα ψεκασμού 32mm και πιο κοντό αυλό εισαγωγής με νέο φίλτρο αέρα. Το σύστημα εξαγωγής καταλήγει σε δύο επιχρωμιωμένα τελικά, τα οποία είναι πιο κοντά κατά 70mm και έχουν μικρότερη διάμετρο κατά 7% από πριν, είναι κατά 2,4Kg ελαφρύτερα και εξασφαλίζουν καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Εσωτερικά, καθένα από τα τελικά της εξάτμισης διαθέτει δύο θαλάμους και διπλούς διάτρητους σωλήνες που έχουν σχεδιαστεί για την παραγωγή αυθεντικού τετρακύλινδρου ήχου. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει σφιχτή διάταξη στις πέντε πρώτες σχέσεις, για καλύτερη απόκριση στο γκάζι και επιτάχυνση, ενώ η μακριά (overdrive) έκτη είναι ιδανική για ταξίδια, εξασφαλίζοντας χαμηλότερες στροφές κινητήρα και -σύμφωνα με τη Honda- μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.

Είναι πολλά τα λεφτά, φέρτε ένα CB750!

Mε τιμές στα 14.690€ η ΕΧ και στα 15.690€ η RS, δεν τις λες και φθηνές, ειδικά αν σκεφτείς τον λιτό εξοπλισμό τους. Έχουν όμως μια σημασία στη λεπτομέρεια και μια τόσο προσεγμένη κατασκευή, που σε κάνουν να λες ..χαλάλι τους! Από την άλλη, θα ρωτούσαμε τη Honda πότε με το καλό θα βγάλει στην επιφάνεια ένα CB750; Και για να το πάρει περισσότερος κόσμος, αλλά και για να είναι πιο κοντά στην ιστορία της..  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης