Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Οι φήμες έχουν φουντώσει όσον αφορά την επόμενη γενιά των superbike της Ducati. Η ιταλική φίρμα σύμφωνα Στα χνάρια της Honda κινείται η Ducati με έγγραφα και σχέδια τα οποία κατάθεσε ετοιμάζει ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων τεχνολογίας seamless, το οποίο πιθανώς προορίζεται για τη νέα Panigale V4.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συγκεκριμένη τεχνολογία στο κιβώτιο ταχυτήτων κυριαρχεί αυτήν τη στιγμή στο MotoGP και η Ducati είναι μια από τις εταιρείες που χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη διάταξη. Ακόμα όμως δεν την έχει περάσει στην παραγωγή όπως για παράδειγμα η Honda η οποία έχει φτιάξει το δικό της σύστημα διπλού συμπλέκτη το οποίο πλησιάζει εκείνο της τεχνολογίας MotoGP.

Η διαφορά στην πίστα είναι περίπου ένα δέκατο στο γύρο.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία υπάρχει στο MotoGP την τελευταία δεκαετία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το κιβώτιο με seamless τεχνολογία έχει το πλεονέκτημα του ότι αντί να εμπλέκει ένα γρανάζι στη διαδικασίαΤα ηλεκτρονικά βοηθήματα πλέον έχουν καλύψει σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ένα τέτοιο κιβώτιο αλλαγής ταχυτήτων είναι ικανό να ενεργοποιήσει ένα ζευγάρι γραναζιών. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις αλλαγές να γίνονται εξαιρετικά γρήγορα και ο κινητήρας να συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς διακοπές στην καμπύλη ισχύς και ροπής.

Στο MotoGP η συγκεκριμένη διάταξη είναι ικανή να χαρίσει ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο γύρο, κάτι πάρα πολύ σημαντικό στο κορυφαίο επίπεδο. Ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι ότι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δεν αλλάζουν γεωμετρία σε κάθε αλλαγή αφήνοντας τον αναβάτη να οδηγήσει χωρίς απότομες μετακινήσεις βάρους.

Η Ducati αναμένεται στην επόμενη γενιά Panigale να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία κάνοντας ακόμα πιο γρήγορη τη μοτοσικλέτα στην πίστα.

Από το MotoGP μας έρχεται η συγκεκριμένη τεχνολογία στο κιβώτιο ταχυτήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σπαστό ποδήλατο της Ducati είναι από μαγνήσιο

Ο θρύλος Troy Bayliss στο Μουσείο της Ducati

Επίσημα με Ducati η ομάδα του Rossi στο MotoGP

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης