Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Ο εξηλεκτρισμός μοτοσικλετών και αυτοκινήτων βρίσκεται στο επίκεντρο της βιομηχανίας οχημάτων τα Μια μπαταρία 100kWh έχει περίπου 90 κιλά νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου. τελευταία τρία χρόνια με τις εταιρείες να παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα και τεχνολογικής λύσεις αειφορίας στις μετακινήσεις. Ο απώτερος στόχος για τους περισσότερους κατασκευαστές είναι το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα τόσο κατά τη χρήση του οχήματος, όσο και κατά την παραγωγική διαδικασία κάτι που αναμένεται να γίνει έως το 2050.

Ένας μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους κατασκευαστές είναι οι μπαταρίες και ιδιαίτερα τι συμβαίνει όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής τους. Η ανακύκλωση είναι μια σημαντική λύση και ήδη κάποια εργοστάσια έχουν επενδύσει σε αυτόν τον τομέα προκειμένου να λύσουν ένα σοβαρό πρόβλημα ρύπανσης από τις παλιές μπαταρίες. Η BMW είναι μια από τις εταιρίες που έχει ρίξει το βάρος της σε αυτόν τον τομέα ξεκινώντας μάλιστα μια σπουδαία συνεργασία στην Κίνα.

Η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) δημιούργησε ένα σύστημα κλειστού βρόχου για την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου από μπαταρίες υψηλής τάσης, που δεν είναι πλέον κατάλληλες για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα. Οι μπαταρίες, για παράδειγμα, που προέρχονται από το νέο scooter CE-04 ή από αυτοκίνητα, θα αποκτήσουν έναν πρωτοποριακό κύκλο υλικών προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι ουδετερότητας άνθρακα στο μέλλον.

Οι πρώτες ύλες θα επαναχρησιμοποιούνται σε νέες κυψέλες

Για να πετύχει κάτι τέτοιο, η BMW Brilliance Automotive συνεργάζεται με μία τοπική εταιρεία ανακύκλωσης που αποσυναρμολογεί τις παλιές μπαταρίες και χρησιμοποιεί καινοτόμα τεχνολογία για την ανάκτηση ενός υψηλού ποσοστού των πρώτων υλών νικελίου, λιθίου και κοβαλτίου, από τις κυψέλες των μπαταριών. Οι πρώτες ύλες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για την παραγωγή νέων κυψελών μπαταριών. Ο κύκλος υλικών κλειστού βρόχου εξοικονομεί πόρους και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 70%, συγκριτικά με τη χρήση πρωτογενών υλικών από νέα εξόρυξη.

Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ραγδαία αναπτυσσόμενη και σύμφωνα με στοιχεία από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας Οχημάτων της Κίνας, η ανακύκλωση των μπαταριών είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του παζλ στον εξηλεκτρισμό. Μάλιστα, τα στοιχεία αναφέρουν πως μέχρι το 2025 η συνολική ποσότητα των μπαταριών που θα αποσύρονται στην Κίνα, θα φτάσει περίπου τους 780.000 τόνους.

Βίντεο με το ηλεκτρικό BMW CE-04.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το MotoGP επιλέγει τη βιωσιμότητα

Παρουσίαση του προγράμματος Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης «The Green City»