Τα superbike χάνουν το λαϊκό τους έρεισμα σε πολλές αγορές του πλανήτη, αντίθετα οι μικρές γυμνές μοτοσυκλέτες είναι στα πάνω τους και στο εγγύς μέλλον θα είναι ακόμα περισσότερο.

Μια μοτοσυκλέτα δρόμου 300 κυβικών θα φάνταζε -πριν από χρόνια- σαν μια επιλογή ενός 17χρονου, που θα κατέληγε εκεί αφού πρωτύτερα είχε απορρίψει ένα παπί, ένα scooter ή ένα μικρό εντουράκι. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αντιστραφεί. Οι μοτοσυκλέτες των 250-300 κυβικών δεν αποτελούν το όνειρο -των απανταχού εν ελλάδι– Πακιστανών, αλλά όλων εκείνων που θέλουν μια πραγματική μοτοσυκλέτα με μεγάλους τροχούς, ισχυρά φρένα και στιβαρή ανάρτηση, απορρίπτοντας κάθε άλλη σκέψη περί scooter ή παπιού. Όλα τα μεγάλα εργοστάσια έχουν παρουσία στα μικρά street μοντέλα, με την Kawasaki να κερδίζει τις εντυπώσεις πρωτίστως στην εικόνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Z300 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα ομορφότερα και πιο δυναμικά γυμνά ασφάλτινα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, μαζί με τον μικρό Δούκα 390 της KTM. Βασίζεται πάνω στο supersport Ninja 300, στην ουσία μόνο τα πλαστικά και η θέση οδήγησης κάνουν τη διαφορά. Αυτό σημαίνει γρήγορη γεωμετρία, αρκετά εύστροφος κινητήρας και αξιόλογα φρένα. Βέβαια, το Z300 στερείται του ολόσωμου φέρινγκ του Ninja, όμως υπάρχουν αρκετά πλαστικά καλύμματα στα πλάγια και στον προβολέα, μαζί με μια καρίνα. Ως εκ τούτου, παραπέμπει περισσότερο σε streetfighter παρά σε street naked μικρή μοτοσυκλέτα. Η αρκετά αιχμηρή εικόνα συμπληρώνεται με μαύρες ζάντες κυψελοειδούς σχεδίασης και δίσκους μαργαρίτες, όπως επίσης και με ένα ευμεγέθες τελικό εξάτμισης που θυμίζει μεγαλύτερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προσεγμένη ποιότητα

Πολύ καλό το φινίρισμα του Z300 και η ποιότητα κατασκευής στα καλύτερά της. Σημασία στη λεπτομέρεια, τίποτα δεν τρίζει, τίποτα δεν δείχνει παράταιρο. Ο πίνακας οργάνων είναι υβριδικός με αναλογικές και digital ενδείξεις, ευμεγέθες και ευανάγνωστο το κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό στροφόμετρο, με τα κόκκινα να ξεκινούν στις 13.000 σ.αλ. Από την άλλη, το ψηφιακό πάνελ βρίσκεται δεξιά του και λίγο πιο κάτω, παρέχοντας βασικές πληροφορίες (ταχύμετρο, οδόμετρο, στάθμη καυσίμου κλπ). Εκλείπουν Ο συμπλέκτης ολίσθησης ενισχύει τον σπορ χαρακτήραπληροφορίες για μέση και στιγμιαία κατανάλωση, καθώς και για την αυτονομία, ευτυχώς που το δοχείο καυσίμου χωράει 17 ολόκληρα λίτρα και καθυστερεί τις επισκέψεις στα πρατήρια. Κατά τα λοιπά, η θέση οδήγησης είναι καλή και το τιμόνι έρχεται ιδανικά στα χέρια. Οι υψηλόσωμοι αναβάτες ίσως δυσκολευτούν με τη σχετικά χαμηλή θέση οδήγησης λυγίζοντας πολύ τα γόνατά τους, όμως οι μετρίου αναστήματος θα τη βρουν πολύ βολική. Ένα από τα πλεονεκτήματα του Z300 είναι το ευρύ κόψιμο του τιμονιού, που κάνει τη μοτοσυκλέτα πολύ ευκίνητη στην πόλη (κύκλος στροφής μόλις 2,4 μ.). Από την άλλη, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη ακρίβεια στη λειτουργία της μπροστινής ανάρτησης, που σε συνδυασμό με τα μέτρια εργοστασιακά ελαστικά δημιουργούν μια συνθήκη ανασφάλειας σε οδόστρωμα χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης.

Ευχάριστο στην καθημερινή χρήση

Το Z300 είναι μια ευχάριστη μοτοσυκλέτα για καθημερινή χρήση. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 296 κ.εκ., με οκτώ βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, έχει πολιτισμένη λειτουργία με ελάχιστους κραδασμούς. Είναι αρκετά ροπάτος και πρόθυμος στα ανοίγματα του γκαζιού. Από την πλευρά τους, οι αναρτήσεις φιλτράρουν καλά τις μικρές ανωμαλίες και λειτουργούν ικανοποιητικά στην απόσβεση. Μπροστά υπάρχει συμβατικό πιρούνι και πίσω σύστημα μοχλισμού uni-trak με μονό αμορτισέρ που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Διόλου ενοχλητικό και το ηχόχρωμα της εξάτμισης, αντίθετα μάλιστα, στις υψηλές στροφές παραπέμπει στη σπορ χροιά Kawasaki. Ο κινητήρας αποδίδει 39 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με μια μέγιστη ροπή στα 2,9 Kgm κοντά στις 10.000. Στην πράξη, δουλεύει καλά από τη μεσαία κλίμακα Μεγάλο ατού οι δύο κύλινδροι, κάλλιστα πάτε και ταξιδάκια!των στροφών και πάνω. Εκεί κάπου στις 6.500 σ.α.λ. υπάρχει και ένα ανεπαίσθητο σκαλοπάτι, αλλά από εκεί και πάνω δείχνει τον πραγματικό του χαρακτήρα. H Kawasaki εξόπλισε το Z300 και με ένα συμπλέκτη ολίσθησης για ομαλά κατεβάσματα, κάτι που αποτελεί άλλο ένα σημείο σπορ διαφοροποίησης από τον περισσότερο ανταγωνισμό. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων με καλή αίσθηση και αρκετή δύναμη πέδησης.

Με καλύτερα ελαστικά και τη συνηγορία του διακριτικού ABS θα κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους. Επίσης και το πλαίσιο είναι αρκετά στιβαρό, προσφέροντας ομοιογένεια στη συμπεριφορά του μικρού Z, με καλή αίσθηση στις στροφές και σταθερότητα στις ευθείες με πολλά χιλιόμετρα. Το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά διευκολύνοντας τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ενώ τα 170 χλμ./ώρα της τελικής εξασφαλίζουν στο χρήστη την απρόσκοπτη δυνατότητα να κάνει μικρά ταξίδια στα 120-130 χλμ/ώρα χωρίς να σκέφτεται το χρόνο. Σε χαλαρούς ρυθμούς η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ., όπερ μεταφράζεται σε αυτονομία άνω των 400 χλμ. με ένα γέμισμα. Εντούτοις, ένα πιο βαρύ χέρι και μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση στο θέμα της κατανάλωσης θέτει το μετρητή στα 4,2 λίτρα/100 χλμ.

Επίλογος

Η τιμή διάθεσης του μοντέλου είναι στα 5.190€ και υπάρχει μια λίστα έξτρα γνήσιων αξεσουάρ που μπορεί να επιλέξει ο ιδιοκτήτης προκειμένου να το βελτιώσει/ομορφύνει. Από έγχρωμη ταινία για τις ζάντες σε στυλ GP και tank bag μέχρι πλαινές μπάρες προστασίας από πτώσεις (frame sliders) και εξάτμιση της Ακrapovic. Το Ζ300 είναι ένα ευέλικτο και καλοφτιαγμένο μοτοσυκλετάκι που θα σας κάνει να το εκτιμάτε κάθε φορά που θα το οδηγείτε όλο και περισσότερο. Αρκεί να μη του ζητήσετε πολύωρα ταξίδια κοντά στην τελική του, σε αστικό περιβάλλον και επαρχιακό δίκτυο σίγουρα είναι περισσότερο στα νερά του. Περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε εδώ  

Ακολουθεί και το σχετικό προωθητικό video του μοντέλου:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης