του Νίκου Βιτσιλάκη

Το τελείως νέο WR450F είναι αφιερωμένο στα 20 χρόνια παρουσίας της Yamaha στην παραγωγή τετράχρονων enduro μοτοσυκλετών, σε μια εντελώς ανασχεδιασμένη εκδοχή που προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ και  αυξημένη ευελιξία για ευκολότερο χειρισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις δύο δεκαετίες που μεσολάβησαν από τότε που το πρώτο τετράχρονο WR-F εμφανίστηκε στη σκηνή των enduro μοτοσυκλετών, το μοντέλο καθιερώθηκε για τη γραμμική ισχύ, την υψηλή ποιότητα και την ανθεκτική κατασκευή του. Από την πρώτη του κυκλοφορία το 1998, ο κινητήρας έχει αναπτυχθεί από τα 400 στα 426cc, με αυτόν της τελευταίας γενιάς να διαθέτει ανεστραμμένη κυλινδροκεφαλή και 450cc χωρητικότητα. Το μοντέλο του 2019 έχει εξελιχθεί περαιτέρω με τη χρήση τεχνολογίας κινητήρα και πλαισίου που προέρχεται από την πλατφόρμα του motocross YZ450F. Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro FIM οι αναβάτες McCanney και Larrieu έχουν αντιμετωπίσει σκληρές προκλήσεις για την κατάκτηση της κορυφαίας θέσης στο βάθρο σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ενώ ο Larrieu κατέκτησε επάξια τη νίκη στη διοργάνωση ISDE του 2017 απέναντι στους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο.

 Οδηγώντας WR-F, έχουν καθιερώσει τη Yamaha ως έναν από τους κύριους ανταγωνιστές στο EWC, ενώ υπογραμμίζουν την απόλυτη δέσμευση της εταιρείας στον κλάδο των μοτοσυκλετών enduro. Στο ράλι Ντακάρ 2018, ο Adrien Van Beveren, οδηγός της επίσημης ομάδας ράλι της Yamaha, διατήρησε την πρώτη θέση οδηγώντας ένα WR450F Rally για πέντε συνεχόμενες μέρες, μέχρι που μια σύγκρουση αποδείχθηκε μοιραία υποχρεώνοντάς τον στην εγκατάλειψη. Εκτός από το θρυλικό ράλι Ντακάρ, οι αναβάτες της επίσημης ομάδας της Yamaha είχαν επίσης μια γεμάτη σεζόν, καθώς διαγωνίστηκαν σε ράλι ανά τον κόσμο. Η εμπειρία που αποκτήθηκε, είναι αυτή που βοήθησε στη δημιουργία του νέου WR450F. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο ισχυρός και ρυθμιζόμενος κινητήρας

Ο νέος τετραβάλβιδος κινητήρας των 450cc αναπτύχθηκε από το YZ450F που κατέκτησε τον τίτλο MXGP και διαθέτει χαρακτηριστικά όπως συστήματα εισαγωγής και εξάτμισης, ψεκασμό καυσίμου και χάρτες προπορείας ανάφλεξης ειδικά για μοτοσυκλέτες enduro. Ο ισχυρότερος κινητήρας προσφέρει μεγαλύτερο εύρος δύναμης έλξης, αλλά και ομαλότερο έλεγχο του γκαζιού στην τεχνική οδήγηση. Αυτά τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με το ελαφρύτερο και λεπτότερο πλαίσιο, επιτρέπουν στον αναβάτη να διατηρεί ταχύτερο ρυθμό σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης. Χάρη στο ενσωματωμένο WiFi, μπορούμε πλέον να ρυθμίσουμε την απόδοση ανάλογα την πίστα, τις οδηγικές συνθήκες ή/και τις καιρικές. Όλα γίνονται μέσω εφαρμογής σε smartphone σε συνδυασμό με μονάδα ελέγχου επικοινωνίας, η οποία είναι διαθέσιμη στο προαιρετικό κιτ αγωνιστικής οδήγησης της Yamaha. Η νέα εφαρμογή Power Tuner προσφέρει στον αναβάτη του WR450F τη δυνατότητα να πραγματοποιεί άμεσες αλλαγές στο σύστημα καυσίμων και στο χρονισμό ανάφλεξης, όπως επίσης και να ανεβάζει/κοινοποιεί δεδομένα, ώστε οι λεπτομερείς ρυθμίσεις να μπορούν να γίνονται με απόλυτη ευκολία. 

Η δωρεάν εφαρμογή Yamaha Power Tuner επιτρέπει επίσης στους ιδιοκτήτες να καταγράφουν πληροφορίες για τους αγώνες και να παρακολουθούν μια σειρά δεδομένων που αφορούν στη συντήρηση, στο διαγνωστικό έλεγχο του συστήματος και στο χρόνο λειτουργίας του κινητήρα. Ο διπλός διακόπτης χαρτογράφησης στο τιμόνι, ο οποίος υιοθετήθηκε στο νέο μοντέλο και βρίσκεται δίπλα στη μανέτα του συμπλέκτη, επιτρέπει αλλαγές στα χαρακτηριστικά παροχής ισχύος του κινητήρα κατά τη διάρκεια του αγώνα και με το πάτημα ενός κουμπιού. Για εύκολη συντήρηση, το WR450F διαθέτει ολοκαίνουργιο κουτί φίλτρου αέρα, που επιτρέπει την αλλαγή του φίλτρου χωρίς τη χρήση εργαλείων. Το νέο συστατικό του στοιχείο προσφέρει μειωμένη αντίσταση στη ροή του αέρα και διαθέτει ελαστικές διατάξεις στεγανοποίησης στον κεντρικό πείρο τοποθέτησης. Για τον καλύτερο χειρισμό των αντίξοων συνθηκών, ο νέος συμπλέκτης διαθέτει πλάκα τριβής με υψηλή αντοχή στη θερμότητα, ενώ η υιοθέτηση της νέας σχεδίασης που εξαλείφει το τρεμόπαιγμα εξασφαλίζει πολύ ελαφρύτερο «τράβηγμα» της μανέτας.  

Νέο πλαίσιο, νέα ανάρτηση

Το ολοκαίνουργιο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε από το τελευταίο YZ450F είναι πιο λεπτό και ελαφρύ, προσδίδοντας στη μοτοσυκλέτα μεγαλύτερη ευελιξία σε βραχώδη εδάφη με στροφές ή σε σημεία όπου οποία απαιτείται ιδιαίτερη τεχνική. Στη σχεδίαση του νέου πλαισίου περιλαμβάνεται η ανασχεδιασμένη θέση του λαιμού της εξάτμισης, η ευθύγραμμη μπάρα του ρεζερβουάρ, η μεγαλύτερη ζώνη απόσβεσης και το μεγαλύτερου μεγέθους στήριγμα του πίσω βραχίονα. Νέο και εξελιγμένο είναι και το σύστημα της ανάρτησης, όπου νέοι εσωτερικοί μηχανισμοί στο πιρούνι, μακρύτερα ελατήρια με υψηλότερο ποσοστό συμπίεσης και ξεχωριστό σύστημα αέρα/λαδιού έχουν σαν στόχο την εξασφάλιση σταθερής απόσβεσης σε όλους τους τύπους εδάφους. Το πιρούνι ανήκει στην ΚΥΒ και έχει αναγνωριστεί ως ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Το πίσω αμορτισέρ βασίζεται επίσης στην πλατφόρμα του YZ450F και, όπως και το πιρούνι, διαθέτει ρυθμίσεις που προορίζονται ειδικά για χρήση enduro.


Βασικά χαρακτηριστικά WR450F 2019 

  •       Ολοκαίνουργιος κινητήρας 450cc
  •       Προαιρετικό κιτ αγωνιστικής οδήγησης με μονάδα ελέγχου επικοινωνίας (CCU) που επιτρέπει τη χρήση της εφαρμογής Power Tuner 
  •       Νέος διακόπτης στο τιμόνι για τη ρύθμιση του τρόπου λειτουργίας κινητήρα 
  •       Νέο, ελαφρύ περιμετρικό πλαίσιο βασισμένο στo YZ450F 
  •       Ανασχεδιασμένη ανάρτηση
  •       Λεπτό ρεζερβουάρ καυσίμου 7,9 λίτρων που συμβάλλει στη συγκέντρωση των μαζών 
  •       Πλαίσιο και προβολέας με νέα σχεδίαση 
  •       Νέα προστατευτική ποδιά και νέος αισθητήρας ταχύτητας
  •       Νέα περιβλήματα ψυγείων και σχεδίαση κουτιού φίλτρου αέρα με εύκολη πρόσβαση 
  •       Νέος συμπλέκτης και κιβώτιο 5 ταχυτήτων
  •       Χαμηλότερη και πιο προσβάσιμη σέλα
  •       Νέα γραφικά με ανάγλυφη υφή

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης