του Δημήτρη Διατσίδη
Φωτογραφία: Νάσος Τριανταφύλλου, Κυριάκος Αντωνίου

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι “ημέρες πίστας”, ή Track Days όπως έχουν καθιερωθεί να λέγονται, είναι μια από τις απολαύσεις του κάθε οπαδού της σπορ οδήγησης. Αυτό που χρειάζεται να κάνει είναι να κλείσει μια θέση στον οργανωτή του track day που επιλέγει, να φροντίσει για τη μεταφορά της μοτοσυκλέτας του εκεί, είτε με κάποιο τρέιλερ ή μέσα σε κάποιο φορτηγάκι, είτε με μια μεταφορική εταιρία, αν η μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να οδηγηθεί και να φτάσει στην πίστα από τους δρόμους δημόσιας κυκλοφορίας, κάτι που γίνεται συχνά για την πίστα των Μεγάρων από τους μοτοσυκλετιστές της Αθήνας και των γύρω περιοχών και λιγότερο συχνά όταν πρόκειται να πάει κανείς στην πίστα των Σερρών. Βέβαια πρέπει να φροντίσει να έχει μαζί του τον απαραίτητο εξοπλισμός ασφαλείας, που περιλαμβάνει για την πίστα εκτός από κράνος, γάντια και μπότες, ολόσωμη φόρμα, κατά προτίμηση όχι διαιρούμενη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Στην περίπτωσή μας, κλείσαμε τη θέση μας στην οργανώτρια Extreme Track Days, που είχε φροντίσει να είναι όλα έτοιμα στην πίστα των Σερρών για το τελευταίο Track Day της χρονιάς και είχαμε την τύχη να έχουμε πρόσκληση από την εταιρία MouratisGP για να οδηγήσουμε τη νέα Honda CBR1000RR-R και έτσι η μεταφορά έγινε από τους προκαλούντες και εμείς απλά κουβαλήσαμε τον εξοπλισμό ασφαλείας.
Ο Νίκος Μουράτης είχε φροντίσει η νέα ναυαρχίδα της Honda να έχει εξοπλιστεί με ό,τι καλύτερο υπάρχει, ώστε να μετατραπεί σε μια τέλεια μοτοσυκλέτα για οδήγηση σε πίστα.
Και τι δεν είχε επάνω της η μοτοσυκλέτα που από πέρυσι που παρουσιάστηκε στην παγκόσμια αγορά, αποτελεί το όνειρο όλων των οπαδών της Honda και είναι βέβαια η μια από τις δύο μοτοσυκλέτες με τις οποίες προπονείται σε ασφάλτινες πίστες και ο Marc Marquez μέχρι και τώρα που τελειώνει το συμβόλαιό του με την μεγαλύτερη εταιρία του κόσμου σε πωλήσεις μοτοσυκλετών.

Η ολόσωμη Akrapovic που συνδυάζεται με φίλτρο DNA και πλεξούδα-εφκέφαλο HRC Superstock

Quickshifter της Gordona

Αρχικά να πούμε ότι από πλευράς κινητήρα, που αποδίδει στη νορμάλ του μορφή 217 ίππους, δεν έγινε παρά επέμβαση με αλλαγή της εξάτμισης με μια ολόσωμη Akrapovic που σε συνδυασμό με φίλτρο DNA κάνει την αναπνοή του μοτέρ ακόμη καλύτερη. Στον τομέα των ηλεκτρικών μπήκε πλεξούδα-εγκέφαλος του HRC, προδιαγραφών Superstock, που σημαίνει ότι υπάρχει η καλύτερη δυνατή απόδοση με τον υπόλοιπο κινητήρα να παραμένει εντελώς νορμάλ.
Η SP Motorsports του γνωστού μηχανικού Σπύρου Παπαγεωργίου που εδρεύει στις Σέρρες, ανέλαβε τη φροντίδα και την προσεκτική ρύθμιση όλων των παραμέτρων, ώστε να υπάρχει μαι πολύ ομαλή απόδοση. Πάνω από 10 ίπποι το κέρδος από εξάτμιση και ηλεκτρικά. Για τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη προτιμήθηκε Quickshifter της Gordona. Για την τελική μετάδοση τα γρανάζια είναι της Gandini και η αλυσίδα της

Το υποπλαίσιο πίσω ήρθε από την Motoholders

Τα καπάκια κινητήρα είναι της GB Racing

Η τρόμπα φρένου και η μανέτα είναι της Accossato

Επίσης ξεκίνησε παράλληλα η βελτίωση της μοτοσυκλέτας σε σχέση με όλα εκείνα τα περιφερειακά που την κάνουν ακόμη καλύτερη για τις ημέρες πίστας.
Το υποπλαίσιο πίσω και οι βάσεις οργάνων με Ram-Air ήρθαν από την Motoholders. Μπήκαν προστατευτικά, μανιτάρια και καπάκια κινητήρα της GB Racing,
Η τρόμπα φρένου και η βάση αμπραγιάζ με μανέτα, είναι της Accossato.
Οι αναρτήσεις βελτιώθηκαν μπροστά με φυσίγγια Ohlins, ενώ πίσω το αμορτισέρ της Σουηδικής Ohlins είναι μια καλή εγγύηση ποιότητας για τη σταθερή απόδοση λειτουργίας του.
Τα κλιπ ον και τα μαρσπιέ είναι της Spider και από την ίδια εταιρία έρχεται και η τάπα του ρεζερβουάρ.
Το “κοστούμι” της μοτοσυκλέτας και όλα τα πλαστικά είναι της Sebimoto, ενώ η ζελατίνα του φέρινγκ έρχεται από την Γαλλία και την Ermax.
Τα σλικ λάστιχα της Dunlop έχουν φορεθεί σε ελαφρύτερες ζάντες OZ και έτσι η μοτοσυκλέτα πήρε την μορφή με την οποία είχαμε την τύχη να την οδηγήσουμε στις 16 στροφές της πίστας των Σερρών.

Extreme Track Days Serres, Serres Racing Circuit, 5/11/2023. © 2023 Nassos Triantafyllou

Αρχικά να πούμε ότι η ομαλότητα και η ροπή του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των χιλίων κυβικών εκατοστών, εντυπωσιάζει, όπως και η ευστροφία του, με τις 14,500 σ.α.λ. να έρχονται απίστευτα γρήγορα, εκεί που το quickshifter κάνει την αλλαγή στην επόμενη ταχύτητα με απόλυτη ακρίβεια και φυσικά χωρίς να ακουμπάς το συμπλέκτη. Τα φρένα με την τρόμπα της Accossato έχουν θαυμάσια απόδοση και δίνουν πάρα πολύ καλή αίσθηση. Στη διάρκεια του φρεναρίσματος, αλλά και στην είσοδο της στροφής τα αεροδυναμικά βοηθήματα της Honda βοηθούν στη σταθερότητα και διευκολύνουν την επιλογή της γραμμής. Μέσα στη στροφή και στην έξοδο το αμορτισέρ της Ohlins κάνει τη δουλειά ευκολότερη και τα σλικ της Dunlop δίνουν την πρόσφυση για να έχεις μια καλή έξοδο.
Η χρήση όλων αυτών των εξαρτημάτων που προαναφέραμε μειώνουν σημαντικά και το αρχικό βάρος των 201 κιλών, με τη μοτοσυκλέτα γεμάτη με 3.8 λίτρα λάδι και 16 λίτρα βενζίνη. Έτσι οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται ανάλαφρα και εύκολα και στο εσάκι 6-7-8 και στο πιο γρήγορο 13-14-15. Στην τελευταία 16η στροφή της πίστας μπορείς να απολαύσεις τους 217+ ίππους και να νιώσεις την έντονη επιτάχυνση, φθάνοντας γρήγορα – μετά από 636 μ. – στα φρένα για την 1η στροφή.

Extreme Track Days Serres, Serres Racing Circuit, 5/11/2023. © 2023 Nassos Triantafyllou

Συνολική εμπειρία φοβερή, ίσως μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες για track day που έχουμε οδηγήσει στη δημοσιογραφική μας ζωή στις πίστες όλου του κόσμου.
Το μεράκι του Νίκου Μουράτη, η ικανότητα του Σπύρου Παπαγεωργίου στη σύνθεση του ωραίου παζλ όλων αυτών των εξαιρετικών κομματιών, φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς παρά καλούς χρόνους γύρου, αλλά κυρίως πέρα από τους χρόνους την αίσθηση της σπορ οδήγησης σε ένα ξεχωριστό επίπεδο.

Από αριστερά: Νίκος Μουράτης, Σπύρος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Διατσίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης