Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Στο εργοστάσιο της Piaggio στην Pontedera, υπό ανακατασκευή μετά το πέρασμα του πολέμου, το Officina 8 ήταν η έδρα του διάσημου Πειραματικού Τμήματος.
Αυτό ήταν το πιο πρωτοποριακό τμήμα, όπου διαμορφώθηκαν τα πιο τολμηρά έργα (project).
Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του ’40, εργάστηκαν εκεί σχεδιαστές, μηχανολόγοι, μηχανικοί, αρχιτεχνίτες μεταλλουργοί και δοκιμαστές.
Όλοι επαγγελματίες με σημαντικές δεξιότητες, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από την αεροναυπηγική βιομηχανία.
Ήταν τα χρόνια της αναγέννησης και ολόκληρη η Ευρώπη, η οποία προσπαθούσε να ανακάμψει μετά τα σκοτεινά χρόνια του πολέμου, σαρώθηκε από απίστευτες ζυμώσεις αναγέννησης και δημιουργικότητας.
Μια αίσθηση πρωτόγνωρης ελευθερίας και πίστης σε ένα μέλλον που έπρεπε να οικοδομηθεί ενέπνευσε μία σειρά από εξαιρετικά οραματικά έργα.
Στο πειραματικό τμήμα Officina 8 υλοποιήθηκαν για πρώτη φορά νέες ιδέες, ακόμη και οι πιο επαναστατικές: το εργαστήριο είδε τον σχεδιασμό και την επακόλουθη δημιουργία πρωτοτύπων της πρώτης Vespa, τόσο για μαζική παραγωγή όσο και για αγώνες ή ρεκόρ.
Τα σχέδια και η μήτρες για τους μεταλλουργούς, τα ειδικά μοντέλα πλαισίου και η χύτευση σε καλούπια άμμου για τους πειραματικούς κινητήρες, όλα γίνονταν εσωτερικά.
Στη συνέχεια, το πρωτότυπο μεταβιβαζόταν στους οδηγούς δοκιμών στο δρόμο, οι οποίοι, μετά από δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, αποφάσιζαν για το ποια έκδοση θα μπει σε παραγωγή ή τα νέα αγωνιστικά οχήματα.
Εδώ γεννήθηκαν οι κομψές γραμμές και το διαχρονικό στυλ της Vespa.
Μια περιζήτητη μπλε και χρυσή καρφίτσα, με τις λέξεις “Piaggio 8”, καρφιτσωμένη στη φόρμα εργασίας, ξεχώριζε τους τεχνικούς του πιο μυστικού και πολυπόθητου τμήματος του εργοστασίου.
Η εργασία σε αυτούς τους χώρους, απρόσιτους για όλους τους άλλους, πιστοποιούσε την αριστεία ενός μηχανικού σχεδιασμού καθώς και ενός μηχανολόγου, ενός σχεδιαστή ή ενός οδηγού δοκιμών.
Η Vespa που κατέρριψε 17 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής το 1950, η θρυλική “98 Corsa” που πέτυχε το ρεκόρ τελικής σε ένα χιλιόμετρο το 1951 και εκείνες που κυριάρχησαν στον εξαντλητικό off-road αγώνα “Six Days”, είναι μερικά από τα ειδικά μοντέλα που δημιουργήθηκαν στο Officina 8.
Κάθε χειροποίητο κομμάτι κατασκευάστηκε με φροντίδα και δεξιοτεχνία, που χαρακτηρίζει την καλύτερη Ιταλική κατασκευή.
Το ταλέντο και οι τεχνικές δεξιότητες ήταν τόσο υψηλές που κάθε όχημα που βγήκε από το Officina 8 ήταν ένα μοναδικό υπόδειγμα, συνδυάζοντας την καλύτερη τεχνολογία της εποχής με το στυλ και την κομψότητα που θα έκανε τη Vespa διάσημη.
Vespa Officina 8 – Μια νέα έκδοση με αποκλειστική γοητεία γεννιέται
Η αποκλειστική εμφάνιση Officina 8 ντύνει τα εμβληματικά μοντέλα της γκάμας: τη Vespa Primavera – στους κυβισμούς 50, 125 και 150 cc – που αντιπροσωπεύει την “ανέμελη” ψυχή της Vespa και την ισχυρή Vespa GTV 310, με τον χαμηλό προβολέα και το γυμνό τιμόνι που στο στυλ των αρχικών σπορ Vespa.
Οι Vespa Primavera Officina 8 και Vespa Gtv Officina 8 ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά για τον αποκλειστικό χρωματικό συνδυασμό Vespa Officina 8 Blue, μια έντονη απόχρωση βιομηχανικού μπλε με ματ μεταλλικό φινίρισμα.
Ένα χρωματισμό που μας γυρίζει πίσω στον χρόνο, φέρνοντας στο νου τα βιομηχανικά περιβάλλοντα του παρελθόντος: μηχανήματα όπως πρέσες, τόρνοι και τροχοί λείανσης, καθώς και πρακτικά, ανθεκτικά ρούχα εργασίας.
Μια χρωματική επιλογή που δημιουργεί μια πρωτότυπη αντίθεση με τα σατινέ μεταλλικά φινιρίσματα όπως το αλουμίνιο, που τονίζει την περίμετρο της ποδιάς και τα πλαίσια των φώτων, και ο χαλκός, που διακοσμεί τις γρίλιες της “γραβάτας” και τις ζάντες, οι οποίες επίσης διαθέτουν γυαλισμένα κανάλια.
Χρώματα και υλικά τυπικά των μηχανολογικών εργαστηρίων και των αεροναυπηγικών κατασκευών: η Vespa Officina 8 διαθέτει επίσης την πολυπόθητη χάλκινη-μπλε καρφίτσα που φορούσαν με υπερηφάνεια τα μέλη του ιστορικού Πειραματικού Τμήματος.
Στο εσωτερικό της ποδιάς, η τρισδιάστατη πλακέτα αφιερωμένη σε αυτό το μοντέλο αναπαράγει τη διάσημη καρφίτσα, σύμβολο του πάθους και της δεξιοτεχνίας.
Η σέλα με διπλή ταπετσαρία είναι επίσης φινιρισμένη με ιδιαίτερη προσοχή: η σέλα με οριζόντια θερμομόνωση έχει περιφερειακά διπλή ραφή, ενώ τα γυαλισμένα χάλκινα πριτσίνια αποτελούν περαιτέρω αναφορά στην παράδοση.
Η Vespa GTV Officina 8 περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό ένα κάλυμμα της σέλας συνεπιβάτη στο χρώμα του αμαξώματος, αναφορά στα χαρακτηριστικά φέρινγκ των αγωνιστικών Vespa, που συμπληρώνει την σπορ εμφάνισή της.
Το επίπεδο εξοπλισμού συμπληρώνεται από πολλές λεπτομέρειες σε μαύρο ματ χρώμα και τους χαρακτηριστικούς σπορ “bar end” καθρέπτες, επίσης σε μαύρο ματ.
Welcome kit Vespa Officina 8
Κάθε Vespa Officina 8 συνοδεύεται από ένα κομψό Welcome Kit. Ένα επιβλητικό μεταλλικό κουτί, με φινίρισμα στα χρώματα αυτής της ειδικής έκδοσης που περιέχει το Βιβλίο Ιδιοκτήτη (Owners Manual).
Ένας πολύτιμος τόμος που, ξεκινώντας από τα πρωτότυπα αρχειακά ντοκουμέντα, ιχνηλατεί την ιστορία του Πειραματικού Τμήματος, της θρυλικής Officina 8, όπου οραματιστές και λαμπροί τεχνικοί διαμόρφωσαν το μέλλον, δημιουργώντας μια μοναδική ιστορία τεχνολογικής καινοτομίας και σχεδιασμού.
Αξεσουάρ, ειδικά ρούχα αναβάτη και επιλογή Ενδυμάτων Vespa Officina 8
Η σειρά αξεσουάρ και τεχνικών ενδυμάτων Vespa Officina 8 εναρμονίζεται απόλυτα με την αισθητική του σκούτερ.
Το πρακτικό βαλιτσάκι, στο χρώμα του οχήματος και με το λογότυπο Officina 8, διαθέτει πλάτη στα ίδια χρώματα και υλικά με τη σέλα.
Το jet κράνος, στη χαρακτηριστική βιομηχανική μπλε απόχρωση με ματ φινίρισμα, έχει το λογότυπο της σειράς Vespa Officina 8 και είναι εξοπλισμένο με διαφανή και φυμέ ζελατίνα, σύστημα εξαερισμού και μικρομετρικό κλείσιμο επίσης το εσωτερικό είναι αφαιρούμενο και αναπνέει.
Τα γάντια από τεχνικό διάτρητο ελαστικό ύφασμα διαθέτουν προστατευτικό ένθετο διπλής πυκνότητας στις αρθρώσεις, ρυθμιζόμενο κλείσιμο velcro και συμβατότητα με οθόνη αφής.
Η συλλογή ενδυμάτων Vespa Officina 8 Apparel ανακαλεί τη workwear αισθητική μέσα από γραφικά εμπνευσμένα από τη βιομηχανία.
Τα γραφικά του λογότυπου, τολμηρά και πρωτότυπα, συμπυκνώνουν το πνεύμα του εργαστηρίου: μια μεταφορά τεχνικού στυλ του στυλιζαρισμένου “V”, σπασμένο και ανασυντεθειμένο με βίδες και μπουλόνια.
Κατάλληλο για κάθε εποχή, το αντιανεμικό είναι κατασκευασμένο από τεχνικό ύφασμα με υδατοαπωθητική επεξεργασία και διαθέτει μπροστινό κλείσιμο με φερμουάρ, κουκούλα με δυνατότητα συσκευασίας και πλαϊνές τσέπες με φερμουάρ. Η εσωτερική επένδυση από διχτυωτό υλικό που αναπνέει εξασφαλίζει άνεση σε όλες τις συνθήκες.
Το βαμβακερό φούτερ με κουκούλα είναι μαλακό, με το εμβληματικό λογότυπο Vespa στο πίσω μέρος και γραφικά από τη συλλογή στο στήθος και τα μανίκια.
Το premium βαμβακερό t-shirt με λαιμόκοψη διαθέτει το σύμβολο Officina 8 στο μπροστινό μέρος και oversized λογότυπο της συλλογής στο πίσω μέρος.
Η σειρά ολοκληρώνεται με μια αθλητική τσάντα με κορδόνι περίσφιξης, ιδανική τόσο για καθημερινή χρήση όσο και για οδηγικές βόλτες, και το χαρακτηριστικό μπρελόκ Officina 8, το τέλειο δώρο για τους λάτρεις του κόσμου της Vespa.
