Θέλουν να εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη

Θέλουν να εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη

Του Λουκά Παπαλάμπρου

Με αφορμή την «Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς οδικά ατυχήματα» (European Day Without a Road Death), η εξάλειψη των τροχαίων είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αρμόδιοι φορείς, κατασκευαστές αυτοκινήτων και κορυφαίοι προμηθευτές, συμμετείχαν στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν και συμφώνησαν ότι πρέπει να δράσουν από κοινού προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο τα τροχαία ατυχήματα.

Η Ευρώπη κατατάσσεται ως η ήπειρος με τα λιγότερα μοιραία οδικά ατυχήματα, αλλά η Αφρική και κάποιες περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου έχουν το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από οδικά αίτια, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Οι περισσότερες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές σημειώνονται σε επιβάτες αυτοκινήτων, ενώ ακολουθούν ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και πεζοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 43% του συνόλου των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικές περιοχές και το 60% αυτών των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, όπως η χρήση κινητού και η μέθη. Στη Γερμανία, από το 2010 έχουν σημειωθεί 750.000 θάνατοι από τροχαία, παρότι η μείωση σε σύγκριση με περασμένες δεκαετίες είναι ραγδαία.

Παρόλα αυτά, είναι εντυπωσιακό ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, 1,2 εκατομμύρια θάνατοι από οδικά ατυχήματα θα μπορούσαν να αποφευχθούν το 2017. Για να συμβεί αυτό όμως, απαιτούνται υποδομές, παιδεία και φυσικά επανασχεδιασμός του μέλλοντος της καθημερινής οδήγησης, προκειμένου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη βελτίωση των οδηγικών συνθηκών.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και διάφορες εταιρείες, όπως η Continental για παράδειγμα, συνεργάζονται στην εξέλιξη πρωτοποριακών συστημάτων και έξυπνων τεχνολογιών που σύντομα, θα αναβάλουν πλήρως την οδήγηση του αυτοκινήτων, περιορίζοντας τα λάθη και μειώνοντας στο ελάχιστο τον κίνδυνο πρόσκρουσης.

Φυσικά, για να συμβεί κάτι τέτοιο απαιτείται η πλήρη συμμετοχή των κρατών, των τοπικών κοινωνιών, των φορέων και των πολιτών. Στις χώρες της Σκανδιναβίας δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Αντίθετα, στις νότιες περιοχές της Ευρώπης, θα χρειαστεί ένα θαύμα.

Δυστυχώς, λαοί όπως της Ελλάδας, της Ιταλίας, δεν έχουν ούτε την κουλτούρα, ούτε την παιδεία, ούτε τα εφόδια για να ακολουθήσουν το μέλλον της αυτοκίνησης.

 

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2017, 09:49