Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ρωσία αφού πρώτα πήρε υπό την κατοχή της το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει τη γραμμή παραγωγής για να επαναφέρει στους δρόμους το σοβιετικό μοντέλο Moskvitch. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως είχαμε δημοσιεύσει σε προηγούμενο άρθρο, η Renault πουλά το πλειοψηφικό ποσοστό που έχει στην αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz, σε μεγάλο ρωσικό επιστημονικό ινστιτούτο. Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με τη μεγαλύτερη έκθεση στη ρωσική αγορά, δήλωσε ότι η συμμετοχή της που ανέρχεται σχεδόν στο 67,69% της Avtovaz, πουλήθηκε στη Ρωσικό Κεντρικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης Αυτοκινήτων και Κινητήρων, που ονομάζεται Nami.

«Σήμερα λάβαμε μια δύσκολη αλλά απαραίτητη απόφαση και κάνουμε μια υπεύθυνη επιλογή απέναντι στους 45.000 εργαζομένους μας στη Ρωσία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο. Δύο πηγές με γνώση της κατάστασης δήλωσαν στο Reuters ότι η Renault Russia και η Avtovaz πουλήθηκαν στη συμβολική τιμή του ενός ρουβλίου έκαστη.

Το εργοστάσιο, το οποίο ο δήμαρχος Sobyanin είπε ότι είχε μια «μακρά και ένδοξη ιστορία», θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή της μάρκας Moskvitch, μίας σειράς επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν για τελευταία φορά πριν από δύο δεκαετίες. «Το 2022, θα ανοίξουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία της Moskvitch».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Moskvich ήταν μία σοβιετική εταιρία αυτοκινήτων που χρεοκόπησε το 2006 (αφού ιδιωτικοποιήθηκε) και έκλεισε οριστικά, ενώ πριν δεκαετίες συνεργαζόταν με την Renault. Πλέον, με την κρατική χρηματοδότηση και την τεχνολογική υποστήριξη της ρωσικής Kamaz, η εταιρία θα ξεκινήσει εκ νέου. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν σχεδόν 200.000 αυτοκίνητα Moskvitch ακόμα ταξινομημένα στη Ρωσία, εκ των οποίων τα 46.000 είναι άνω των 35 ετών, σύμφωνα με το πρακτορείο Autostat. Ο Sobyanin είπε ότι το ανανεωμένο εργοστάσιο της Μόσχας θα κατασκευάζει αρχικά συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά θα παράγει και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον.

«Χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια και τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να αναπτυχθεί ένα νέο αυτοκίνητο», είπε πιο προσγειωμένα ο Τσέλικοφ όταν ρωτήθηκε για τα σχέδια αναβίωσης της μάρκας της σοβιετικής εποχής.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης