Του Γιώργου Παλληκάρη

Σε έναν όμορφο αγώνα στην ιστορική πίστα του Silverstone, ο Ολλανδός θα πάρει μία ακόμη νίκη, αποδεικνύοντας πως όλο το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος βρίσκεται πλέον από την 2η θέση και κάτω. Σήμερα όμως τις εντυπώσεις κέρδισε η McLaren η οποία με τον Norris στην 2η θέση και τον Piastri στην 4η έδειξε πως οι αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο της έπιασαν τόπο. Ο αγώνας σημαδεύτηκε από 3 εγκαταλείψεις, 1 Safety Car, απουσία βροχής και μία φωτιά από διαρροή λαδιού. Την πρώτη 5άδα κέρδισαν οι: Verstappen – Norris – Hamilton – Piastri – Russell.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα
Πάντα όταν γίνεται αγώνας της F1 στη Μεγάλη Βρετανία δίνεται μια ξεχωριστή δημοσιότητα γιατί από το Silverstone στις 13 Μαΐου του 1950 ξεκίνησε το πρώτο Grand Prix στην ιστορία της F1. Σήμερα διοργανώνεται για 57η φορά αγώνας στην ιστορική πίστα η οποία έχει μήκος 5,891 km και οι αγωνιζόμενοι σε 52 γύρους καλύπτουν 306,198χλμ. Το ρεκόρ πίστας κατέχει ο Max Verstappen από το 2020 με χρόνο 1.27.097 ενώ το φετινό 3ήμερο κόπηκαν 480.000 εισιτήρια.

Η (ασυνήθιστη) σημερινή σειρά εκκίνησης
Μπορεί η πρώτη θέση και η Pole Position να είναι μόνιμα ρεζερβέ από τον Ολλανδό Max Verstappen όμως το υπόλοιπο grid απόψε είναι ιδιαίτερο μιας και στη θέση 2 ξεκινάει ο Norris της McLaren. Στις θέσεις 3 και 4 είναι οι Oscar Piastri  και Charles Leclerc ενώ Sainz Russell και Hamilton έχουν τις θέσεις 5, 6 και 7. Μπορεί δηλαδή και να δούμε αγώνα με ενδιαφέρον, μπορεί. 

Πως κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Φοβερή εκκίνηση από τον Lando Norris που θα πάρει την 1η θέση από τον Ολλανδό και το κοινό ξεσηκώνεται για τον τοπικό ήρωα. Ο Ολλανδός παραμένει δεύτερος με τρίτο τον Oscar Piastri ο οποίος μάλιστα τον πιέζει αρκετά. Ασυνήθιστα κακή εκκίνηση του περσινού πρωταθλητή, ενώ στην τέταρτη θέση παρέμεινε ο Leclerc με τον Russell να βρίσκεται στην θέση 6. Η εκκίνηση ήταν καθαρή χωρίς επαφές και χωρίς ποινές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Norris διατηρεί την πρωτιά για τους 4 πρώτους γύρους, όμως ο Ολλανδός με τη χρήση DRS θα τον περάσει και θα ηγηθεί του αγώνα για πρώτη φορά από την εκκίνηση. 

H McLaren στις θέσεις 2 και 3 δείχνει πως εντός έδρας έχει άλλον αέρα με βελτιωμένα μονοθέσια και καλύτερη γνώση της πίστας. Εξαιρετική η μάχη μεταξύ Hamilton και Alonso με τον Βρετανό να περνάει στην 7η θέση με μία προσπέραση στα ίσια.

Η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 10ο γύρο καθώς ο Ocon της Alpine θα βρεθεί στα pits και θα αποσυρθεί λόγω μηχανικής βλάβης. Πιο συγκεκριμένα για διαρροή στα υδραυλικά.

Ο ουρανός είναι γεμάτος σύννεφα και τα team radio έχουν πάρει «φωτιά» με τους μηχανικούς να λένε στους οδηγούς συνεχώς πως θα εμφανιστούν σε λίγο οι πρώτες σταγόνες, χωρίς όμως να έχουν ένταση και διάρκεια. Ο βρετανικός καιρός όμως πάντα είναι απρόβλεπτος.

Ο πρωτοπόρος Ολλανδός (διαφορά 2.629 δευτ. από τον δεύτερο Norris στον 14ο γύρο) παραπονιέται στους μηχανικούς του πως ο δυνατός αέρας κάνει την οδήγηση και τον έλεγχο του μονοθεσίου εξαιρετικά δύσκολα.
Πρώτο pit stop στον αγώνα έκανε ο Leclerc στον 19ο γύρο βάζοντας την σκληρή γόμα, με στόχο πιθανότατα να πάει μέχρι το τέλος χωρίς αλλαγή. 

Ο καιρός δείχνει να «ανοίγει» και αντί για σταγόνες, ακτίνες από τον ήλιο λούζουν την πίστα ενώ οι προσπεράσεις στον αγώνα δεν είναι πολλές, καθώς η πίστα του Silverstone δεν είναι και η πιο εύκολη σε αυτό το τομέα.

Στα μισά του αγώνα η κατάταξη για την πρώτη 10άδα είναι: Verstappen – Norris – Piastri – Russell – Hamilton – Alonso – Gasly – Perez – Albon – Leclerc.

Σταδιακά τα μονοθέσια αρχίζουν να επισκέπτονται τα pits για αλλαγή ελαστικών με τις περισσότερες ομάδες να επιλέγουν τη μέση γόμα και μερικές την σκληρή. Οι μονομαχίες γίνονται κυρίως με τη χρήση DRS και στα φρένα στο τέλος της ευθείας. Χαρακτηριστική η μάχη μεταξύ Russell και Leclerc όπου ο οδηγός της Mercedes έχοντας νέα ελαστικά θα περάσει από την εξωτερική της στροφής και θα ξεσηκώσει τον κόσμο στις κερκίδες.

Η δεύτερη εγκατάλειψη θα έρθει στον 32ο γύρο και το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας θα κάνει την εμφάνιση του. Το μονοθέσιο του Magnussen θα σταματήσει στην άκρη της πίστας βγάζοντας καπνούς. Να θυμίσουμε πως μονοθέσιο της Haas είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα λάδια και στα προκριματικά.

Την ευκαιρία του αυτοκινήτου ασφαλείας θα εκμεταλλευτούν όλοι οι οδηγοί που δεν είχαν πραγματοποιήσει αλλαγή ελαστικού, ανάμεσα σε αυτούς και ο Verstappen. 

Το Safety Car θα αποχωρήσει μετά από 6 γύρους (στον 38ο) και ο αγώνας αποκτά πάλι κανονικό ρυθμό. Ο Ολλανδός θα ξεκινήσει και πίσω του γίνεται επική μάχη ανάμεσα στον τρίτο Hamilton (μαλακή γόμα) και τον δεύτερο Norris (σκληρή γόμα), με τον 7ακις πρωταθλητή να τα δίνει όλα για να περάσει αλλά χωρίς αποτέλεσμα λόγω έλλειψης DRS, ενώ 13 γύροι απομένουν για την καρό σημαία.

Ένα στιγμιαίο λάθος του Sainz θα του κοστίσει 3 θέσεις ενώ τις εντυπώσεις στο σημερινό Grand Prix έχουν κλέψει με διαφορά οι δύο McLaren που αν και με σκληρά ελαστικά κάνουν εξαιρετική εμφάνιση. 

Η τρίτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 48ο γύρο από τον Gasly λόγω μηχανικής βλάβης και έτσι και τα 2 μονοθέσια της Alpine είναι εκτός μάχης.

Η καρό σημαία έπεσε και ο Ολλανδός θα πάρει μία ακόμη νίκη. Η τελική σειρά κατάταξης είναι: Verstappen – Norris – Hamilton – Piastri – Russell – Perez – Alonso – Albon – Leclerc – Sainz – Sargeant – Bottas – Hulkenberg – Stroll – Zhou – Tsunoda – DeVries. Οι 3 εγκαταλείψεις ήταν: Ocon – Magnussen – Gasly.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης