Του Περικλή Χαλάτση

Δύο ήταν τα σημαντικά σημεία του αγώνα. Το τρομακτικό ατύχημα με τον M.Schumacher που ευτυχώς δεν τραυματίσθηκε αλλά και το λάθος της Ferrari που στέρησε τη νίκη αλλά και το βάθρο από τον Leclerc.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Monaco είναι ο Μεξικάνος S. Perez ( Red Bull) με δεύτερο τον C.Sainz (Ferrari) και τρίτο τον M.Verstappen (( Red Bull). Ο αγώνας είχε πολλές αλλαγές και αρκετές καθυστερήσεις λόγω της βροχής.

Αυτή τη φορά η εκκίνηση δεν έγινε όπως πάντα. Τα πέντε κόκκινα φώτα αντικαταστάθηκαν από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο 7ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 ξεκίνησε με καθυστέρηση λόγω έντονης βροχόπτωσης. 
Λίγα λεπτά μετά τον εθνικό ύμνο και το τελετουργικό πριν την έναρξη του αγώνα, άρχισε να βρέχει. Οι μαλακές γόμες τελικά αντικαταστάθηκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά και λίγο αργότερα δόθηκε εντολή να βάλουν όλα τα μονοθέσια βρόχινα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι μετεωρολόγοι είχαν αναφέρει από χθες για το ενδεχόμενο βροχής. Και οι ομάδες ήταν προετοιμασμένες για όλα. Το ίδιο και οι θεατές που έβγαλαν από τις τσάντες τους τα αδιάβροχα και τις ομπρέλες.
Βρεγμένο οδόστρωμα, στενοί οι δρόμοι και κακή ορατότητα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ξεκίνησε και το ακολούθησαν τα μονοθέσια. Δεν υπήρχε όμως ορατότητα και μετά από δύο αναγνωριστικούς γύρους βγήκε κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια επέστρεψαν στα πίτς μέχρι να περάσει η μπόρα.

Ο αγώνας ήταν προγραμματισμένος στις τρείς το μεσημέρι (τέσσερις ώρα Ελλάδος). Αρχικά οι οδηγοί ενημερώθηκαν ότι θα ξεκινήσουν με καθυστέρηση 9 λεπτών μετά δόθηκε νέα  ενημέρωση για καθυστέρηση 16 λεπτών και στη συνέχεια αφού η βροχή δυνάμωσε βγήκε κόκκινη σημαία. Όλοι οι οδηγοί συμφώνησαν ότι ήταν σωστή απόφαση να μην ξεκινήσει ο αγώνας γιατί πετούσαν τόσο νερό τα ελαστικά που οι πίσω οδηγοί δεν έβλεπαν μπροστά τους.

Στις 16.55 (ώρα Ελλάδος) ανακοινώθηκε ότι σε δέκα λεπτά θα ξεκινήσει αγώνας γιατί η βροχή σταμάτησε. Αρχικά δεν είχε διευκρινισθεί αν θα  είχαμε εκκίνηση του αγώνα η θα συνεχιζόταν από τον πρώτο γύρο και μετά γιατί ήδη είχε γίνει ένας γύρος στην πρώτη εκκίνηση με το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Εδώ υπήρχε και ένα σημαντικό πρόβλημα. Αν καθυστερούσε ακόμη η εκκίνηση του αγώνα αυτός δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί γιατί θα έπεφτε το σκοτάδι. Και για το Grand Prix Monaco δεν  προβλέπεται ειδικός φωτισμός για αγώνα.

Τελικά στις 17.05 το αυτοκίνητο ασφαλείας ξεκίνησε και ακολουθήσαν τα μονοθέσια. Και τότε διευκρινίσθηκε ότι πρόκειται για συνέχιση του αγώνα και όχι για νέα εκκίνηση. Και φυσικά έγινε Rolling Start. 
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε και ο Charles Leclerc πάτησε το γκάζι. Τριάντα δευτερόλεπτα πιο αργοί ήταν οι χρόνοι κάθε γύρου του αγώνα σε σχέση με τους γύρους των προκριματικών. Και λογικό ήταν αφού κανένας από τους πιλότους δεν ήθελε να ρισκάρει για κάτι καλύτερο από αυτό που έκανε με ασφάλεια.

Και ενώ ο αγώνας ξεκίνησε ο τημ μανατζερ του Ricciardo ακούσθηκε να λέει ότι έρχεται νέα βροχή. Και εδώ ήταν το δίκοπο μαχαίρι. Την ίδια στιγμή. ο πρώτος που βγήκε από το δρόμο ήταν ο Nikolas Latifi. Το μονοθέσιο του δεν έστριψε και σχεδόν με 30 χιλιόμετρα έπεσε στις μπαριέρες. Ο Latifi επέστρεψε στα πίτς και άλλαξε αεροτομή.
Στον 8 από τους 77 γύρους και αφού η πίστα άρχισε να στεγνώνει ,αρκετοί οδηγοί ζήτησαν να φορέσουν medium γόμες. Ωστόσο οι δύο πρωτοπόροι της Ferrari παρέμειναν με βρόχινα ελαστικά. Όταν η πίστα στέγνωσε όσοι είχαν βάλει medium γόμες πήγαιναν καλύτερα. Ωστόσο όποιος έμπαινε στα πίτς για αλλαγή ελαστικών μετά θα ήταν δύσκολο να ξαναβρεθεί στη θέση του αφού οι προσπεράσεις ήταν απαγορευτικές.
Στον 16 γύρο ο Hamilton μπήκε στα πίτς και άλλαξε λάστιχα. Από την 9η θέση ο Hamilton ξεκίνησε άλλη τακτική. Αμέσως μετά το Hamilton στα πίτς μπήκε ο Perez . 

Ο Μονεγάσκος στον 18 γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών και ακολούθησε ο Verstappen. Στις δύο πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Sainz και Perez ενώ ακολούθησαν στην 3η θέση ήταν Leclerc και στην 4η ο Verstappen.
Το τρενάκι άρχισε σιγά σιγά να παίρνει αγωνιστικές γραμμές. Στον 21ο γύρο ο Hamilton άρχισε να πιέζει τον Ocon. 
Η Ferrari έκαναν διπλό Pit Stop και μάλλον ήταν λάθος στρατηγική γιατί έριξαν τον Leclerc από την πρώτη θέση στην 4η . Ο Μονεγάσκος  έχοντας μπροστά του τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή όσες προσπάθειες και αν έκανε δεν μπορούσε να τον περάσει στους στενούς δρόμους. Φοβερή ανατροπή στον αγώνα.

Στον 27 γύρο είχαμε μια σφοδρή σύγκρουση με τον M.Schumacher. Το μονοθέσιο του έπεσε στις μπαριέρες και κόπηκε στη μέση. Βγήκαν δυο κίτρινες σημαίες και αμέσως μετά κόκκινη σημαία. Ο Schumacher είπε ότι είναι καλά αλλά δεν μπορεί να καταλάβει πως «ξεκόλλησε» από την πίστα.

Το κομμένο μονοθέσιο της Haas είναι πλέον άχρηστο.

Το  μονοθέσιο απομακρύνθηκε γρήγορα αλλά έπρεπε να αποκατασταθεί και η μπαριέρα. Για το λόγο αυτό βγήκε κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια μπήκαν στα Pits.

Ο Leclerc ήταν έξαλλος. Το κρέμασαν με το pit stop που έκαναν. Ήταν λάθος στρατηγική και αυτό ήταν ολέθριο λάθος για την εξέλιξη του αγώνα. Αυτός που ήταν πλέον χαρούμενος ήταν ο Verstappen.
Όταν τα μονοθέσια μπήκαν στα Pits η σειρά για τους 6 πρώτους ήταν: Perez, Sainz Verstappen, Leclerc ,Russel και Norris.

Όταν τα μονοθέσια επέστρεψαν, η ψυχολογία του Μονεγάσκου δεν ήταν καλή. Ο αγώνας έδειχνε πλέον χαμένος για αυτόν. Πως θα μπορούσε σε μια τόσο στενή πίστα να κάνει τρεις προσπεράσεις. Μπορεί να απέμεναν 47 γύροι όμως στη ουσία ο αγώνας δεν θα τελείωνε με τους γύρους αλλά με την ώρα. Στην πραγματικότητα ο καθαρός χρόνος του αγώνα ήταν λιγότερος 45 λεπτά.

Μισή ώρα πριν την καρό σημαία η σειρά ήταν Perez,Sainz,Verstappen και Leclerc. Για να αλλάξει η σειρά του τερματισμού η μόνη περίπτωση ήταν η εγκατάλειψη. Ποιος θα ήταν ο νικητής; Με την λογική ο Perez.
Ο Μονεγάσκος που αυτός ο αγώνας ήταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του, είχε κάνει τους καλύτερους χρόνους στα δοκιμαστικά και μαθηματικά αφού είχε την Pol Position θα ήταν ο νικητής του Grand Prix τελικά δεν ανέβηκε ούτε στο βάθρο.

Η γενική κατάταξη

Στο Grand Prix του Monaco εγκατέλειψαν οι δύο Haas με τους Mick Schumacher και Kevin Magnussen και o Alexander Albon με Williams.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης