Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο επόμενος αγώνας MotoGP στη Valencia σηματοδοτεί το τέλος ενός κύκλου για αρκετούς αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας, με πολλές ομάδες να αλλάζουν την σύνθεση τους και ένα ολόκληρο  εργοστάσιο να αποχαιρετά τα MotoGP.

Πολλοί αναβάτες θα αλλάξουν χρώματα για το 2023, καθώς ο αγώνας στο Ricardo Tormo Circuit σηματοδοτεί το τέλος ενός κύκλου για πολλούς. Και δεν θα είναι μόνο οι αναβάτες που θα αποχαιρετήσουν στον τελικό αγώνα της χρονιάς, καθώς και σε επίπεδο ομάδων θα υπάρξουν αλλαγές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρώτα από όλα η Suzuki, η οποία αποχωρεί από τα MotoGP στο τέλος του τρέχοντος έτους λόγω οικονομικών ζητημάτων και αφήνει τα paddock. Στη συνέχεια, η Yamaha, η οποία χάνει την δορυφορική της ομάδα, RNF , που θα αλλάξει μοτοσυκλέτες για το 2023, ποντάροντας στην Aprilia RS-GP. Επίσης η Tech3 «φεύγει» από τη σκηνή. Η ίδια η δομή παραμένει στα MotoGP και συνεχίζει να συνδέεται με την KTM, αλλά τώρα με τα χρώματα της GasGas, ως επίσημη εργοστασιακή ομάδα.

Ο Miguel Oliveira φεύγει από την εργοστασιακή ομάδα της KTM και υπογράφει με την Aprilia, όπου θα αγωνιστεί στη νέα της δορυφορική ομάδα, RNF. Ο Πορτογάλος αναβάτης βάζει τέλος σε μια επταετή σύνδεση με το Αυστριακό εργοστάσιο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα -έχοντας κάνει έναν χρόνο με την Leopard Racing στην Moto2 το 2016. Για την KTM αγωνίστηκε ένα χρόνο στην Moto3, δύο στην Moto2 και τέσσερα στα MotoGP.

Στην RNF θα είναι ένας άλλος αναβάτης που θέλει να κάνει μια επιστροφή μετά από ένα δύσκολο 2022, ο Raul Fernandez. Ο νεαρός Ισπανός είναι rookie φέτος με την Tech3 και μετά από μια σεζόν στην κορυφαία κατηγορία αποχαιρετά την KTM RC16 και επιχειρεί μια νέα κατεύθυνση στην καριέρα του, αυτή τη φορά με μια Aprilia RS-GP.

Στην Gresini Racing θα υπάρξει άλλος ένας αποχαιρετισμός, αυτός του Enea Bastianini. Ο αναβάτης φεύγει από την ομάδα μετά από μία σεζόν, έχοντας αγωνιστεί την προηγούμενη χρονιά επίσης με Ducati αλλά στην ομάδα Avintia Esponsorama Racing. Ο Enea θα έχει τώρα μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα στην επίσημη ομάδα της Ducati και αντικαθίσταται από τον Alex Marquez, ο οποίος αγωνίζεται στην LCR, με μια Honda RC213V για τρία χρόνια, αλλά θα αγκαλιάσει την νέα πρόκληση στη μοτοσυκλέτα από το Borgo Panigale.

Η Honda θα έχει διαφορετική σύνθεση για το 2023. Εκτός από την αποχώρηση του Alex Marquez από την δορυφορική ομάδα LCR, αποχωρεί και ο Pol Espargaro, από την εργοστασιακή ομάδα μετά από δύο χρόνια. Στη θέση τους θα είναι ο Alex Rins για την LCR και ο Joan Mir για την Repsol Honda, δίπλα στον Marc Marquez. Και οι δύο αποχαιρετούν τη Suzuki στη Valencia. Ο Rins φεύγει μετά από έξι χρόνια πάνω στην GSX-RR και ο Mir μετά από τέσσερα.

Ένα άλλο highlight είναι ο Jack Miller, ο οποίος αποχαιρετά τη Ducati μετά από πέντε χρόνια, τρία στη δορυφορική Pramac και δύο στην εργοστασιακή ομάδα, για να κατευθυνθεί στην KTM, όπου θα αντικαταστήσει τον Miguel Oliveira. Επίσης, στην νέα ομάδα της GasGas, δίπλα στον Pol Espargaro, θα βρεθεί ο μόνος αναβάτης που ανεβαίνει φέτος από την Moto2, o Augusto Fernandez.

Υπάρχουν και άλλοι αποχαιρετισμοί, αυτή τη φορά όχι μόνο μιας ομάδας ή μιας μοτοσυκλέτας, αλλά της ίδιας της κατηγορίας εν τω συνόλω. Κοιτάζοντας την σχάρα εκκίνησης του 2022, υπάρχουν μερικά ονόματα που αφήνουν την κορυφαία κατηγορία του αθλήματος: Darryn Binder και Remy Gardner, rookies που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν θέσεις για το 2023, αλλάζουν πρωταθλήματα, με τον Binder να περνά στην Μoto2 και τον Gardner να πηγαίνει στα Superbikes.

Εκτός από αυτούς τους δύο αναβάτες, υπάρχουν επίσης δύο πρόσωπα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε φέτος στα paddock και που το 2023 δεν θα είναι εκεί: ο Andrea Dovizioso, ο οποίος έχει ήδη αποσυρθεί μετά το Grand Prix στο Misano, και σε κάποιο βαθμό ο Cal Crutchlow, ο οποίος τον αντικαθιστά στην RNF από τότε (με εξαιρετικά αποτελέσματα).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης