Πέντε ή δέκα χρόνια θα μείνει... έκτος WRC το ράλι Ακρόπολις;

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017, 13:35
Πέντε ή δέκα χρόνια θα μείνει... έκτος WRC το ράλι Ακρόπολις;

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Το ράλι Ακρόπολις είναι ένας αγώνας με μεγάλη ιστορία τόσο στο ελληνικό όσο και στο παγκόσμιο στερέωμα. Ο εθνικός μας αγώνας, όπως αποκαλείται από τον περισσότερο κόσμο, καταφέρνει να Στο τέλος το ράλι Ακρόπολις θα φαντάζει σε όλους μας ως μία γλυκιά ανάμνηση...συγκεντρώνει την ελίτ των οδηγών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δυστυχώς όμως ο... χρόνος περνά γρήγορα και το ράλι Ακρόπολις φαντάζει σαν μία παλιά ανάμνηση μέσα από τις ένδοξες παρουσίες του στο WRC. Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει, αλλά ήδη έχουν περάσει πέντε χρόνια από τότε που είδαμε τον αγώνα να προσμετρά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι! Όσοι δεν το γνωρίζετε και φέτος ο εθνικός μας αγώνας θα προσμετρά και πάλι στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ή αλλιώς ERC.


Άραγε θα ξαναζήσουμε τέτοιες στιγμές; (υπερειδική του ράλι Ακρόπολις στο ΟΑΚΑ παρουσία 70.000 θεατών το 2005)

Ψάξαμε...
Παρόλο που είχαμε ακούσει στο πρόσφατο παρελθόν ότι είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες της επανένταξης του «Ακρόπολις» στο αγωνιστικό ημερολόγιο του WRC, αυτές αποδείχθηκαν μάταιες και Αφού δεν έχουμε ΚΑΜΙΑ ενημέρωση, ψάξαμε, ρωτήσαμε και γράφουμε για να ξέρετε από πρώτο χέρι τι γίνεταιχωρίς καμία ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς.

Το ρεπορτάζ όμως... τρέχει σε ρυθμούς WRC, η έρευνα συνεχίζεται και το zougla.gr άρχισε να ξεδιπλώνει το κουβάρι, με τα πολλά ερωτηματικά που υπάρχουν για να γνωρίζει και ο απλός θεατής τι γίνεται πίσω από τις κάμερες αλλά και πίσω από την πλάτη του.

Για παράδειγμα, ποιες ενέργειες έγιναν; Ποιά ήταν η αντίδραση των κέντρων αποφάσεων και στην τελική ποια θα είναι η επόμενη μέρα για το ράλι που όλοι οι φίλαθλοι έχουν στην καρδιά τους;

Ο Έλληνας φίλαθλος θέλει Ακρόπολις στο WRC. Όχι πως δεν είναι σημαντικός και στο ERC αλλά έχει διαφορά ένα γρήγορο αυτοκίνητο από ένα... super car!

Οι συναντήσεις...
Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς και διασταυρωμένες πληροφορίες, η αρχή του σπορ στην Ελλάδα, η Οι άνθρωποι της ΟΜΑΕ τα είπαν με FIA, promoter WRC και ομάδες αλλά... τίποταΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος), πραγματοποίησε αρχικά επαφές με την FIA (καθώς είχε την προσωρινή αντιπροσώπευση του Pouvoir Sportif ) η οποία με τη σειρά της οργάνωσε συνάντηση μαζί και με τον promoter του WRC ( Red Bull Media ).

Στην συνέχεια έγιναν συναντήσεις και με όλες τις ομάδες του WRC, οι οποίες μάθαμε ότι ήταν αρκετά θετικές να συμπεριληφθεί το ράλι Ακρόπολις στο καλεντάρι, καθώς θεωρούν την οργανωτική του πλευρά αλλά και τα θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια, πολύ υψηλού επιπέδου.

Στις συναντήσεις του εξωτερικού με FIA και promoter WRC ήταν παρών και ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ, Δημήτρης Μιχελακάκης. Μπορεί να έδειξε ότι το... προσπαθεί αλλά το τελικό αποτέλεσμα αποδεικνύει πως δεν έχει την ικανότητα να ολοκληρώσει με θετική κατάληξη ένα τόσο σημαντικό γεγονός...

Τι έγινε το καλοκαίρι του 2016;
Όλες αυτές οι συναντήσεις έγιναν στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού. Η διάθεση από όλες τις Η FIA θέλει περισσότερους αγώνες εκτός Ευρώπης...πλευρές ήταν θετική όμως από την αρχή έγινε σαφές ότι το στρατηγικό πλάνο της FIA και του WRC Promoter είναι να οργανώσουν περισσότερους αγώνες έκτος Ευρώπης, γεγονός που δυσκόλευε τα σχέδια του «Ακρόπολις» για πιθανή επιστροφή στο WRC. Με λίγα λόγια, στόχος των ανθρώπων που διοικούν το σπορ στον πλανήτη ήταν να οργανωθούν αγώνες σε, Κίνα, Ιαπωνία, Καναδά, Αφρική κ.ά.

Παρόλα αυτά, σε συνδυασμό με την ματαίωση του ράλι Κίνας και την όχι ασφαλή διεξαγωγή του ράλι Πολωνίας, υπήρχαν κάποιες μικρές ελπίδες για την ένταξη του «Ακρόπολις» στο ημερολόγιο του 2017. Αυτός ήταν και ο λόγος που υπήρξε... σιγή για το θέμα, καθώς οι άνθρωποι της ΟΜΑΕ περίμεναν κάτι να γίνει!

Το... πουλάκι φεύγει και καλό είναι οι αρμόδιοι να το καταλάβουν έγκαιρα πριν είναι πολύ αργά

Τους έκλεισαν την πορτα...
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τελική απόφαση πάρθηκε στο παγκόσμιο συμβούλιο της FIA στις 29 Νοεμβρίου 2016. Το αποτέλεσμα έδειχνε πως ο εθνικός μας αγώνας δεν συμπεριλαμβανόταν στο Στις 29 Νοεμβρίου 2016 η FIA ανακοίνωσε το πρόγραμμα του WRC και δεν ήμασταν μέσα...ημερολόγιο του WRC, όπως δεν είδαμε αντίστοιχα και το ράλι της Τουρκίας (έπαιξαν ρόλο οι πολιτικές εξελίξεις αλλά και οι αντιδράσεις των ομάδων), κάτι που είχαν γράψει διάφορα Μέσα...

Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που το καλεντάρι του ERC (Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι) για το 2017 ανακοινώθηκε πολύ αργότερα από αυτήν την ημερομηνία, ενώ όταν έγινε γνωστό διαπιστώσαμε πως περιλαμβάνει μόλις 8 αγώνες, από τους 10 που είχε...

Όλα τα παραπάνω ακούγονται λογικά και όπως αρκετοί αντιλαμβανόμαστε, θα ήταν τρομερά δύσκολο μετά από πέντε χρόνια απουσίας να συμπεριληφθεί και πάλι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και μάλιστα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Το ράλι Ακρόπολις είναι ένας από τους δημοφιλέστερους αγώνες στον κόσμο... Για πόσο όμως;

Αναγνωρισιμότητα: Ε, και;
Σε κάθε περίπτωση οι επίσημες στατιστικές δείχνουν πως το ράλι Ακρόπολις, ναι μεν έχει διεθνή Καλό είναι να έχεις ένα δυνατό brand name αλλά από... λεφτά; αναγνωρισιμότητα και είναι ένας από τους δημοφιλέστερους αγώνες ράλι (μετά από το ράλι Μόντε Κάρλο), αλλά το ερώτημα είναι, εάν αυτό είναι αρκετό η χρειάζονται ακόμη περισσότερα εχέγγυα για να ξανακερδίσει το χαμένο έδαφος και να ζήσει και πάλι τις δόξες που γνώρισε στον μακρινό πλέον παρελθόν του.

Ένα ακόμα ερώτημα και ιδιαίτερα σοβαρό αφορά στα χρήματα που απαιτούνται για την διοργάνωση όπως αλλά και στην αξιοπιστία ότι όλες οι αναλαμβανόμενες υποχρεώσεις θα πληρωθούν και δεν θα υπάρξουν εκκρεμότητες όπως τότε που βγήκε από το ημερολόγιο του 2012 και ίσως ήταν η αιτία που μείναμε εκτός WRC...

Οι αρχαίοι μας πρόγονοι ήταν μαχητές. Δυστυχώς με την σημερινή ομοσπονδία η λέξη αποτυχία τείνει να γίνει συνήθειο...

Θα έχουμε την τύχη του Σαφάρι;
Καλές οι προσπάθειες, καλά και τα όνειρα, αλλά ποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει έναν τέτοιο αγώνα Τα... αβγά με ποιο τρόπο βάφονται;και να αναλάβει το βάρος του, όταν οι υπόλοιποι αγώνες του WRC, κοστίζουν κατά μέσον όρο 3 – 3,5 εκατομμύρια ευρώ ανά αγώνα;

Τα ερωτήματα και οι απαντήσεις που θέτουμε - δίνουμε ίσως και να βοηθήσουν τον εθνικό μας αγώνα, ούτως ώστε να μην έχει την κατάληξη ή και τύχη αν προτιμάτε του ράλι Σαφάρι. Μην ξεχνάτε πως ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν ένας από τους τρεις δημοφιλέστερους στο WRC αλλά έχει μείνει εκτός ημερολογίου για περισσότερα χρόνια. Οι σημερινοί οδηγοί του WRC στις δόξες του ήταν ηλικιακά πέντε η... δέκα ετών και εάν κάποιος τους ρωτήσει σήμερα, ίσως και να μη γνωρίζουν γι' αυτόν τον αγώνα.

Το ράλι Σαφάρι ήταν... κάποτε ένας από του πιο σημαντικούς αγώνες του WRC. Σήμερα οι φίλαθλοι έχουν μείνει με τις αναμνήσεις του και έτσι όπως το πάμε μάλλον σε λίγα χρόνια (αν δεν κάνουμε κάτι) θα μείνουμε και με τις αναμνήσεις του ράλι Ακρόπολις...


Υ.Γ. Σε προσεχή δημοσιεύματα θα αναφερθούμε και σε άλλα σοβαρά θέματα του ράλι Ακρόπολις όπως:

  • Προβολή...
  • Τι κάνουν οι άλλοι αγώνες...
  • Με ποιον τρόπο προβάλλονται...
  • Ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα...
  • Ποιο το παρόν και το μέλλον του ERC...

Μείνετε συντονισμένοι για να μαθαίνετε αλήθειες και όχι «ειδήσεις» που θέλουν να πλασάρουν ορισμένοι για δικούς τους λόγους και σκοπούς...


Ο Μάριος Ηλιόπουλος της SEAJETS είναι ο άνθρωπος στον οποίο οφείλονται πολλά. Όσοι ξέρουν, γνωρίζουν πως χωρίς αυτόν δεν θα βλέπαμε Ακρόπολις ούτε στο ERC...
Έτσι όπως πάει το θέμα, στο τέλος θα μείνουμε μόνοι μας να βλέπουμε την Ακρόπολη. Τον φταίχτη σίγουρα θα τον γνωρίζουμε...

Πρόσφατη εικόνα από αγώνα WRC στο Μονακό... Τέτοια αυτοκίνητα και τέτοιες εικόνες θέλουμε να επιστρέψουν στην Ελλάδα!

Κορυφαίος θεσμός το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι, αλλά όπως και να το κάνουμε δεν είναι παγκόσμιο πρωτάθλημα...

Γιατί έχουνε εξαφανιστεί αυτοί που το παίζουν σωτήρες; Γιατί;

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017, 17:44