Του Περικλή Χαλάτση

Μετά από 7 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 133.38 χιλιομέτρων οι Φινλανδοί Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally Hybrid) έχουν τεθεί επικεφαλής του αγώνα στην Εσθονία 
O 7ος αγώνας του WRC δεν ξεκίνησε καλά για τον τοπικό παγκόσμιο πρωταθλητή Ott Tanak. Ο κινητήρας του είχε παρουσιάσει προβλήματα πριν από τον αγώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτοιμος να κλάψει είναι ο Εσθονός. Γνωρίζει οτι αλλάζοντας κινητήρα έχει στο τσεπάκι του ενα σκληρό "πέναλτι"Η Μ-Sport μετά από ανάλυση των δεδομένων ανακοίνωσε ότι για να τρέξουν στον αγώνα οι Ott Tanak- Martin Jarveoja θα πρέπει να αλλάξουν κινητήρα στο εργοστασιακό Puma Rally Hybrid. Οι δύο Εσθονοί που είχαν μεγάλες βλέψεις για αυτόν τον αγώνα αφού γίνεται στη πατρίδα τους απογοητεύθηκαν. Και αυτό γιατί οι κανονισμοί της FIA είναι συγκεκριμένοι. Επιτρέπεται η αντικατάσταση του κινητήρα αλλά το πλήρωμα έχει ένα καταστροφικό «πέναλτι» πέντε λεπτών.

Αποθέωθηκαν οι Εσθονοί απο τους συμπατριώτες τουςΦαντασθείτε ότι ενώ σε έναν αγώνα του WRC οι πρωταγωνιστές δίνουν μάχη για τα δευτερόλεπτα τι σημαίνουν  πέντε λεπτά ποινή. Ο επικεφαλής της ομάδας Ρίτσαρντ Μίλνερ δήλωσε ότι η απόφαση είναι μονόδρομος. Το καλύτερό τους πλήρωμα ξεκινάει από μειονεκτική θέση. Ωστόσο οι Εσθονοί όλοι την ημέρα κινήθηκαν σε εντυπωσιακούς ρυθμούς.

Ο Neuville το μόνο που θέλι ειναι το βάθροΣτην 1η ειδική της ημέρας (2η του Rally ESTONIA) μπροστά ήταν οι Evans, Lappi και Rovanpera. Οι Εσθονοί κέρδισαν την Ε.Δ αλλά παρά τον εκπληκτικό τους χρόνο, πλατσαρίσθηκαν στην 40η θέση. Στην 2η Ε.Δ της ημέρας οι Βέλγοι Thierry Neuville- Martin Wydaeghe τέθηκαν επικεφαλής του αγώνα έχοντας πίσω τους τους Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally Hybrid) ενώ στην 3η θέση ήταν οι Esapekka Lappi- Janne Ferm (Hyundai i20N Rally Hybrid). Οι Εσθονοί έκαναν καλύτερους χρόνους σε όλες τις ειδικές και ανέβαιναν διαρκώς θέσεις. 
Στον αέρα οι ΒέλγοιΑπό την 6η ειδική και μετά μπροστά πέρασαν οι Φινλανδοί που κρατούσαν ένα ρυθμό ώστε να ελέγχουν τους Βέλγους. Για τους Φινλανδούς πλέον δεν έχει νόημα να κερδίζουν τις ειδικές αλλά να βρίσκονται μπροστά. Ας μην ξεχνάμε ότι ξεκινούν πρώτοι και έχουν τον άχαρο ρόλο να «ανοίγουν» το δρόμο.
Το παλεύει ο Evans και ελπίζειΠίσω τους ήταν  οι Βέλγοι Neuville- Wydaeghe και στην 3η θέση ακολουθούσαν οι Φινλανδοί Lappi- Ferm που έχουν δηλώσει ότι θέλουν την 1η θέση στο βάθρο. Το εκπληκτικό είναι ότι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja στο τέλος της ημέρας αφού σάρωναν τις Ε.Δ ‘έφθασαν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης. Οι Εσθονοί κέρδιζαν τη μία ειδική μετά την άλλη ειδική και στην κυριολεξία «πετούσαν». Βέβαια είπαμε. Δεν μαζεύονται τα πέντε λεπτά ποινής και οι Εσθονοί τρέχουν για να κερδίσουν τις ειδικές, να «απογειώσουν» τους συμπατριώτες τους χωρίς να έχουν καμιά ελπίδα να ανέβουν στο βάθρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυναμικά κινούνται και οι Esapekka Lappi- Janne Ferm Όλοι όσοι προηγούνται κάνουν το δικό τους αγώνα αφού έχουν στρατηγική και δεν παρασύρονται σε υπερβολές. Ξέρουν ότι δεν μπορούν να απειληθούν στον αγώνα από τον Tanak αλλά ούτε και να χάσουν το βάθρο.
Άτυχοι ήταν οι M. Bulacia- D. Vallejo που είχαν μια έξοδο με το Skoda ευτυχώς χωρίς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.

Η σημερινή ημέρα μετά από 516.50 χλμ ( 383.12 απλών διαδρομών και 133.38 Ε.Δ) έφερε στην πρώτη θέση του ράλλυ της Εσθονίας τους  Rovanpera- Halttunen και αύριο ξεκινούν με τον αέρα των πρωτοπόρων.

Αύριο Σάββατο 22 Ιουλίου) οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν πέντε ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 102.61 ( τα συνολικά χιλιόμετρα είναι 564.20 και οι απλές διαδρομές 461.59) 

Οι δέκα πρώτοι: 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης