Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Lincoln κατάλαβε επιτέλους κάτι που οι καταναλωτές φωνάζουν εδώ και χρόνια: οι αγοραστές αυτοκινήτων δεν θέλουν συνδρομές. Και τελικά πού υπάρχει η μέση λύση για το ποιος εξοπλισμός αγοράζεται εφάπαξ και ποιος (π.χ. internet data) είναι λογικό να έχει συνδρομή;
Για μια μάρκα πολυτελείας όπως η Lincoln, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα βρίσκεται στην Dianne Craig, την απερχόμενη πρόεδρο της εταιρείας που αποχωρεί στο τέλος του μήνα. Η Craig το έθεσε ξεκάθαρα: οι αγοραστές premium δεν θέλουν να τους κοροϊδεύουν όσο έχουν το πολυτελές αυτοκίνητό τους, προτιμούν να πληρώνουν για τα πάντα εκ των προτέρων. Αυτό σημαίνει ότι χαρακτηριστικά όπως η οδήγηση χωρίς χέρια (BlueCruise) και η απομακρυσμένη συνδεσιμότητα θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην τιμή του αυτοκινήτου, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της περιόδου εγγύησης του αυτοκινήτου.
H Craig έχει δίκιο. Κανείς δεν θέλει να οδηγεί το ολοκαίνουργιο υβριδικό Lincoln Nautilus των 75.000 δολαρίων μόνο και μόνο για να πληρώνει 15 δολάρια το μήνα για θερμαινόμενα καθίσματα ή 100 δολάρια το μήνα για αύξηση της ιπποδύναμης. Η BMW πήρε αυτό το μάθημα με τον δύσκολο τρόπο.
Τώρα, το μεγαλύτερο ερώτημα είναι πού είναι η γραμμή που θα πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τραβήξουν; Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Volvo, Anders Bell, μίλησε γι’ αυτό. «Θα δυσκολευόμουν να πληρώσω για να ξεκλειδώσω υλικό που ξέρω ότι υπάρχει στο αυτοκίνητο», δήλωσε ο Bell, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά για τα οποία οι πελάτες της Volvo απλά δεν θα πληρώσουν. Από την άλλη λέει ότι οι συνδρομές για λειτουργίες όπως η συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο για το Spotify ή η περιήγηση στο διαδίκτυο είναι πιο εύπεπτες».
