Του Βασίλης Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πανδημία που έχει ξεσπάσει και η καραντίνα στην οποία βρίσκονται οι πολίτες σχεδόν σε όλον τον πλανήτη έχουν δημιουργήσει μία πρωτόγνωρη κατάσταση.

Επιχειρήσεις έχουν κλείσει, εργοστάσια έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ξεκινήσει και πάλι να γυρίζει το γρανάζι της οικονομίας…

Η πανδημία έχει παγώσει σχεδόν ολόκληρο τον πλανήτη...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα δώσουμε μία νέα… μάχη

Ο κλάδος του αυτοκινήτου, που έχει περάσει στην Ελλάδα μία δύσκολη οικονομική κατάσταση διάρκειας 10 Μετά την οικονομική κρίση ήρθε και  COVID-19…ετών, βρίσκεται αντιμέτωπος με μία ακόμη πρόκληση.

Η αγορά σχεδόν έχει παγώσει και αυτό που μένει είναι να δούμε πότε θα ξεπεράσουμε αυτό που συμβαίνει.

Το σίγουρο είναι πως ο κόσμος, ο πλανήτης, εμείς οι ίδιοι θα έχουμε αλλάξει σε πολλά, θα έχουμε αναθεωρήσει ακόμα περισσότερα αλλά σε κάθε περίπτωση θα δώσουμε τη μάχη για να την κερδίσουμε.

Μετά την πανδημία όλα τα είναι διαφορετικά και σίγουρα θα ζήσουμε νέες προκλήσεις...

Αναμένοντας το restart

Αυτή τη στιγμή προέχει η δημόσια υγεία, καθώς χωρίς όλους εμάς δεν θα υπάρχουν ούτε επιχειρήσεις, ούτε 14 καταξιωμένοι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου μας λένε την άποψή τους για το αύριο στον κλάδο…εργοστάσια ούτε τίποτα. Άρα μένουμε ασφαλείς και περιμένουμε το… restart.  

Θέλοντας να κάνουμε μία πρόβλεψη για το αύριο στον κλάδο του αυτοκινήτου, ζητήσαμε τη γνώμη των ανθρώπων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης στο χώρο του αυτοκινήτου. Δημοσιογράφοι από την τηλεόραση, το διαδίκτυο, τις εφημερίδες, το ραδιόφωνο, τα περιοδικά.

Συνολικά 14 που καλύπτουν όλη την επικράτεια και η γνώμη τους έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Διαβάστε παρακάτω τι μας είπαν για την επόμενη μέρα μετά την πανδημία του κορονοϊού. Τα ονόματα είναι με αλφαβητική σειρά.

————————————————————————————————————–

Άρης Γαλανόπουλος
Εφημερίδα Καθημερινή, ΣΚΑΙ 100.3

 

«Όλοι μαζί μπορούμε»

Η επόμενη μέρα μετά την παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού, που εύχομαι να τελειώσει γρήγορα, θα είναι εντελώς διαφορετική για όλο τον πλανήτη. Προσωπικά, πιστεύω και εύχομαι να διαψευστώ, ότι πρόκειται για έναν πόλεμο οικονομικών συμφερόντων που κάποιοι θα ωφεληθούν. Η ελληνική αγορά, όπως και οι άλλες αγορές, έχει παγώσει τελείως. Τώρα, στον χώρο, που επαγγελματικά δραστηριοποιούμεθα και περνά δύσκολες στιγμές, χειρότερες από αυτές των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης, θα πρέπει να είμαστε κοντά στον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.) και να στηρίξουμε τις προσπάθειές τους για ένα καλύτερο αύριο. Και όπως λέμε εδώ στο ΣΚΑΙ 100,3 FM, Όλοι μαζί μπορούμε! Υγεία σε όλους!

————————————————————————————————————–

Βαγγέλης Γκούμας
STAR Channel, star.gr

 

«Οι Έλληνες ξέρουν τη συνταγή»

Ο κορωνοϊός χτύπησε αλύπητα και την οικονομία . Φυσικά δεν μπορούσε να μείνει έξω ο χώρος του αυτοκινήτου ο οποίος αντιμετωπίζει μια ακόμη μεγάλη κρίση, παγκοσμίως αυτή την φορά. Εργοστάσια ανέστειλαν την λειτουργία τους, αντιπροσωπείες το ίδιο και εργαζόμενοι βρίσκονται σε καθεστώς ανασφάλειας . Όταν θα ανακαλέσουν τα μέτρα η αγορά θα χρειαστεί αρκετό χρονικό διάστημα για να συνέλθει. Τι πρέπει να γίνει; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αναγκαίο να στηρίξουν τις κεντρικές αντιπροσωπίες στις χώρες που έχουν πληγεί έτσι ώστε να έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν ελκυστικές τιμές και να κινηθούν οι πωλήσεις και οι ενοικιάσεις. Νομίζω ότι οι Έλληνες αντιπρόσωποι που είναι μαθημένοι στα δύσκολα τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν την ‘συνταγή” και θα τα πάνε καλά αρκεί να υπάρχει και η συμπαράσταση της πολιτείας για να μην μειωθούν και οι θέσεις εργασίας.

 

————————————————————————————————————–

Γιάννης Λημναίος
gocar.gr

 

«Θα εξοικειωθούμε περισσότερο τις digital δυνατότητες»

Η επόμενη μέρα πιστεύω ότι θα μας βρει πιο δυνατούς. Την τελευταία δεκαετία οι Έλληνες μάθαμε πώς να ξεπερνάμε τις δυσκολίες, γι’ αυτό είμαι αισιόδοξος ότι θα ανακάμψουμε σύντομα. Σίγουρα πολλά πράγματα θα αλλάξουν, αλλά προς το καλύτερο. Θα εστιάζουμε περισσότερο στα σημαντικά, στην ουσία. Λόγω του κορονοϊού, ο κόσμος εξοικειώνεται ακόμη περισσότερο με τις digital δυνατότητες. Γι’ αυτό τα ψηφιακά εργαλεία θα αποτελέσουν ένα ακόμη πιο ισχυρό όπλο στην αγορά αυτοκινήτου. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως θα χαθεί η ανθρώπινη επαφή. Στο κάτω κάτω παραμένουμε άνθρωποι, αλλά θα είμαστε πλέον περισσότερο ψηφιακά καταρτισμένοι.

————————————————————————————————————–

Νίκος Λιβανός
Εφημερίδα «Τα Νέα», autoNEA


 

«Τεστ αντοχών»

Η επόμενη μέρα στην αγορά αυτοκινήτου θα είναι δύσκολη, μιας και οι πρωτόγνωρες σημερινές συνθήκες που επικρατούν, έχουν καταβαραθρώσει την δυναμική της σε χρόνο ρεκόρ.
Με γνώμονα ότι, οι περισσότερες αντιπροσωπείες, εμπορίες αυτοκινήτων και τα συνεργεία υπολειτουργούν – ή λειτουργούν υπό δυσμενείς συνθήκες με μειωμένο προσωπικό – η επόμενη μέρα μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων θα αποτελέσει ένα δυνατό τεστ αντοχών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών.  
Σχετικά με την αγορά αυτοκινήτου είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν μεγαλύτερα διαστήματα στην παραλαβή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, τόσο εξαιτίας της δυσλειτουργίας των τελωνείων – ιδίως για αυτοκίνητα που παραγγέλθηκαν πριν την πανδημία – αλλά  πολύ περισσότερο, όπως επιβεβαιώνουν και στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, να υπάρξουν μεγαλύτερα διαστήματα αναμονής από τα προβλεπόμενα κατά την απόκτηση ενός καινούργιου ΙΧ , εξαιτίας των εργοστασίων που παρέμειναν κλειστά λόγω της πανδημίας.

 

————————————————————————————————————–

 

 

Στέργιος Μανώλης
motorsite.gr

 

«Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο την επόμενη μέρα»

Δυστυχώς, η πανδημία ήρθε για να ισοπεδώσει ότι είχε καταφέρει να διασωθεί, κατά την 10ετή οικονομική κρίση, από τα δίκτυα λιανικής σε όλη την περιφέρεια. Πολύ δύσκολα, πλέον, οι κλασικοί τοπικοί αντιπρόσωποι θα ξαναπατήσουν στα πόδια τους.

Γενικά, ο κλάδος του αυτοκινήτου θα αλλάξει ριζικά, σε ότι αφορά τις εκθέσεις αυτοκινήτου, τις παρουσιάσεις, τα test drive και ότι άλλο περιλαμβάνει αυτός ο κλάδος της οικονομίας μας ο οποίος επλήγη συθέμελα κατά τα προηγούμενα χρόνια.Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο την επόμενη μέρα. Και όσο αυτή η μέρα θα αργεί, τόσο πιο τραγικές θα είναι οι συνέπειες.

————————————————————————————————————–

 

Βαγγέλης Παμπούκης
Περιοδικό «AutoMoto» Βορείου Ελλάδος, automoto.com.gr

 

«Μετάβαση σε μία ψηφιακή εποχή»

«Η επόμενη μέρα θα είναι τελείως διαφορετική από ό,τι γνωρίζουμε. Αρχικά θα περάσουμε από ένα δύσκολο, μεταβατικό στάδιο λόγω οικονομικής -και εν συνεχεία κοινωνικής- κρίσης σε παγκόσμια κλίμακα, που εν τέλει θα μας κάνει “Login” σε μια νέα εποχή.
Μια εποχή που θα έχουμε «έξαρση» της τεχνολογίας και ο άνθρωπος θα γίνει ο «ιδανικός» δέκτης της, αφού πλέον εκπαιδεύτηκε -εν μέσω πανδημίας- να καλύπτει όλες τις ανάγκες του με άμεση εξάρτηση από αυτήν (από smart working και αγορές τροφίμων μέχρι ό,τι φτάνει ο νους), κάτι που θα έχει αντίκρισμα και στη σχέση του με το αυτοκίνητο. Η αγορά του οποίου -αργά ή γρήγορα- θα «επιστρέψει στην κανονικότητα» και η εφοδιαστική αλυσίδα θα καλύπτει και πάλι τις ανάγκες των “Users”…
Αυτό που θα «μεταλλαχτεί» θα είναι το ίδιο το αυτοκίνητο που από μέσο οδηγικής απόλαυσης θα γίνει ηλεκτρονικό gadget μετακίνησης και θα ανήκει (σαν ιδιοκτησία) σε λίγους και όχι σε πολλούς…»

————————————————————————————————————–

Λουκάς Παπαλάμπρος
zougla.gr

 

«Η ελληνική αγορά θα ανακάμψει σταδιακά»

Αναμφίβολα, η πανδημία έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα τόσο στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου όσο και στην Ελλάδα. Αυτό που έχει σημασία αυτήν τη στιγμή όμως, είναι η δημόσια υγεία. Να είμαστε όλοι καλά και να τηρούμε τα μέτρα προκειμένου αυτός ο εφιάλτης να τελειώσει όσο πιο σύντομα γίνεται.
Ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει πληγεί σημαντικά. Ακριβείς προβλέψεις για την επόμενη μέρα δεν μπορούν να γίνουν. Ως φύσει αισιόδοξος άνθρωπος όμως, θεωρώ ότι η ελληνική αγορά θα ανακάμψει σταδιακά, αρχής γενομένης από το καλοκαίρι. Όσοι είχαν σκοπό να αγοράσουν ένα καινούριο όχημα θα το κάνουν, αλλά όταν αισθανθούν ασφαλείς.
Επίσης, πιστεύω ότι οι εταιρείες πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους και να αρχίσουν να προσφέρουν σιγά σιγά τη δυνατότητα ολοκληρωμένων παραγγελιών μέσω του διαδικτύου.

————————————————————————————————————–

 

Πέτρος Πιτσίνης
gazzetta.gr, insider.gr, reader.gr, περιοδικό inMotion


 
 

«Θα γκαζώσουμε το δεύτερο εξάμηνο»

Πιστεύω, ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα ανακάμψει άμεσα αν και δεν θα καταφέρει να ισοσκελίσει έως τα τέλη της χρονιάς τις μεγάλες απώλειες πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο θα έχουμε ένα καλό δεύτερο εξάμηνο λόγω συσσωρευμένης ζήτησης και ειδικών προσφορών από τις εισαγωγικές εταιρείες προκειμένου να «ρεφάρουν». Θεωρώ πολύ πιθανή την επαναφορά της απόσυρσης ή κάποιου αντίστοιχου μέτρου για την αναθέρμανση της αγοράς αυτοκινήτου. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι θα επαναλειτουργήσουν σύντομα οι μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων. Σημαντική πτώση θα καταγράψουν οι εταιρικές πωλήσεις εξαιτίας της μείωσης του τουρισμού, οπότε θα έχουμε και αισθητά λιγότερες παραγγελίες από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και όχι μόνον.

————————————————————————————————————–

 

Πάρις Ποντίκας
Πρώτο Πρόγραμμα, ΈΡΑ Σπορ

«

Πρόβα τζενεράλε για ένα διαφορετικό αύριο»

Οι καταστάσεις που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρες. Σαν κάποιος να έχει γυρίσει θρίλερ και να μας έχει βάλει σε ρόλο πρωταγωνιστή. Τα εργοστάσια των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανία η έχουν κλείσει η συνεισφέρουν στην κατασκευή αναπνευστήρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Άγνωστο ποτέ θα τελειώσει αυτός ο εφιάλτης και πως θα είναι ο κόσμος του αυτοκινήτου μετά από αυτό το χαμό. Τα σενάρια πολλά και οι πρωταγωνιστές δυστυχώς οι ίδιοι…. Εμείς. Πάντως μάθαμε να δουλεύουμε από το σπίτι να χρησιμοποιούμε το ίντερνετ για αγορές on line. Στο μέλλον θα έχουμε εικονικές παρουσιάσεις αυτοκινήτων μιας και οι εκθέσεις αναβάλλονται η μία μετά την άλλη.
Πρόβα τζενεράλε για την αυτόνομη οδήγηση; Είναι έτοιμη η κοινωνία για την μετάβαση στην απλή παροχή της μετακίνησης. Με τι κόστος και πότε;  Άραγε θα υπάρχει ιδιοκτησία στα αυτοκίνητα ή απλά θα τα χρησιμοποιούμε και θα τα αλλάζουμε αφού φορτίσουν; Θα κατασκευαστούν μπαταρίες που να αντέχουν την σύγκριση με την βενζίνη και αν ναι που θα φορτίζουν; Τα ερωτήματα πολλά και απομένει να απαντηθούν στο άμεσο μέλλον.

 

————————————————————————————————————–

Σπύρος Ρέκκας:
Εφημερίδα Realnews, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Galaxy 92, Euro2day

 

«Ο χρόνος θα κρίνει το αποτέλεσμα»

Εκτιμώ ότι, όσο καθυστερεί η επαναφορά μας στη κανονικότητα τόσο θα είναι μεγαλύτερα τα πλήγματα που θα δεχθεί η οικονομία και ο κλάδος του αυτοκινήτου. Δυστυχώς, λόγω της πανδημίας δημιουργούνται έντονες οικονομικές δυσκολίες σε μερίδα καταναλωτών, που αποτελούν και σημαντικό τμήμα της βάσης στην οποία στηρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να πουλήσουν τα μοντέλα τους και να τροφοδοτηθούν με τζίρους οι υποδομές τεχνικής υποστήριξης. Αναμφισβήτητα, την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία θα δούμε τις αντοχές της αγοράς και θα αναθεωρήσουμε την στάση μας για πολλά θέματα, συμπεριλαμβανομένου και του αυτοκινήτου. Εύχομαι να είμαστε υγιείς, να διατηρήσουμε τις δουλειές μας και να οργανωθούμε για την επόμενη φάση της πανδημίας.

 

————————————————————————————————————–

 

Κώστας Στεφανής
Εκπομπή Traction (STAR Channel), traction.gr, traction magazine

 

«Tο εμπόριο αρρωσταίνει, αλλά ποτέ δεν πεθαίνει»

Μη γνωρίζοντας πότε η ζωή θα επανέλθει  στην κανονικότητα κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά πως θα είναι η επόμενη μέρα.
Ιδιαίτερα για τον κλάδο του αυτοκινήτου τα πράγματα θα είναι αρκετά δύσκολα αν το «Μένουμε Σπίτι» διαρκέσει για καιρό. Και πάλι όταν αρχίσουμε σιγά σιγά να επανερχόμαστε,  η πλήρης κανονικότητα θα αργήσει πολύ να επανέλθει. Επειδή είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση που κανείς στον πλανήτη δεν έχει αντιμετωπίσει, είναι πολύ δύσκολο κάποιος να κάνει προβλέψεις για το πως θα είναι η οικονομία αλλά και η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας μετά τον κορονοϊό.
Αναμφίβολα τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα. Οι παλιοί έλεγαν «το εμπόριο αρρωσταίνει, αλλά ποτέ δεν πεθαίνει».Κάτι θα ήξεραν!

 

————————————————————————————————————–

 

Τάκης Τρακουσέλλης
Περιοδικό CAR, newsauto.gr, εφημερίδα Πρώτο Θέμα, protothema.gr, Θέμα Radio

 

«Στην ηρεμία λοιπόν θα κριθούμε όλοι»

Η επόμενη ημέρα, μετά από αυτή την υγειονομική κρίση, θα είναι σαφώς καλύτερη από αυτή που «μεταδίδουν» κάποιοι. Η ψυχολογία του Έλληνα θα επανέλθει πολύ πιο γρήγορα στα καλά-προCOVID19 επίπεδα, αφού μετά από 10 χρόνια οικονομικής ύφεσης, η ψυχική ανάγκη (και όχι μόνο) θα τον οδηγήσει προς τα εκεί. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως αυτή τη φορά δεν είμαστε μόνοι μας μέσα στην «τρικυμία», όπως ήμασταν στην οικονομική κρίση και αυτό το ξέρει ο κόσμος. Είμαστε όμως αυτοί που ξέρουν πως να «κολυμπήσουν» και να βγουν πιο γρήγορα απ’ αυτή.
Είναι μία κρίση που έχει ημερομηνία λήξης, ενώ υπάρχει και έκδηλη εμπιστοσύνη στη σημερινή Κυβέρνηση. Το ερώτημα είναι πως αντιδρά σήμερα η αγορά αυτοκινήτου και πως θα αντιδράσει αύριο για να υποδεχτεί τον -με διάθεση άμεσης ανάτασης- Έλληνα αγοραστή.
Στην ηρεμία λοιπόν θα κριθούμε όλοι και κυρίως το τι πράττουμε σήμερα…

 

————————————————————————————————————–

Κώστας Φούζας
newsauto.gr

 

«Τα ελληνικά στελέχη έχουν τη συνταγή για να πάμε μπροστά»

Lockdown; Μάλλον μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους μας. Όχι, όμως, η πρώτη δύσκολη στιγμή για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Έχοντας ήδη στο «βιογραφικό» μας μια 10ετή κρίση και την εμπειρία των capitals controls του 2015, εκτιμώ πως στα Headquarters των εταιρειών αυτοκινήτου θα πρέπει να ζητήσουν τη γνώμη των Ελλήνων στελεχών που κατάφεραν να ξεπεράσουν αυτές τις δυσκολίες.  Η καταγεγραμμένη εμπειρία δείχνει πως με εξωστρέφεια θα περάσουμε και αυτή τη δύσκολη περίοδο. Άλλωστε, σύμφωνα με τα πρόσφατα στατιστικά του newsauto.gr για το Μάρτιο, φαίνεται πως το ενδιαφέρον των Ελλήνων για το αυτοκίνητο παραμένει στα ύψη. Λίγες ημέρες υπομονή…

 

————————————————————————————————————–

Στράτης Χατζηπαναγιώτου
4Τροχοί, 4troxoi.gr

 

«Δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους»

ΔΕΝ θα είναι όπως χθες, αλλά είναι στο χέρι μας, να δούμε αλλιώς και να τη φωτίσουμε, ώστε να λάμψει.
Το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει ο πιο καλός μας φίλος και οι κατασκευαστές σε συνδυασμό με την ασφάλεια που παραμένει επίκαιρη ως ιεροτελεστία, κάνουν τα πάντα ώστε να είναι φιλικό στο περιβάλλον. Υποχρέωση μας η στήριξη της προσπάθειας τους ως τρόπος ζωής. Η περιπέτεια, μάθημα ζωής για όλους, προσφέρεται για αλλαγή και της φιλοσοφίας μας γύρω από την επικοινωνία της αυτοκίνησης.
Οι επιδόσεις πέθαναν ως ανάλυση, τιμές και τεχνικά πλημμυρίζουν το διαδίκτυο, τα οδοιπορικά-ξεπέτα είναι λύση ανάγκης και εξαρτάται πλέον από τον καθένα μας η επιστροφή στην πραγματικότητα. Βλέπετε, κριθήκαμε μετεξεταστέοι, στην άσκηση “κρίση 2010” και δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Με αισιόδοξους χαιρετισμούς.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης