Του Γιώργου Παλληκάρη

Βενζινοκίνητα, ήπια υβριδικά, πλήρως υβριδικά, Plug-in υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά και τώρα … αυτοκίνητα με τεχνολογία range extender. Η εξέλιξη στα αυτοκίνητα προχωράει με απίστευτους ρυθμούς και πριν καλά καλά προλάβουμε να εναρμονιστούμε με τις kWh, έρχεται μία νέα κινητήρια διάταξη να πρωταγωνιστήσει.

Range Extender (EREV) – Όταν καις βενζίνη αλλά κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά

Δεν είναι λίγοι που θέλουν μεν τα ηλεκτρικά, αλλά δεν έχουν δυνατότητα συστηματικής φόρτισης. Ακόμα περισσότεροι είναι εκείνοι που θα έλεγαν ναι σε ένα ηλεκτρικό, αλλά όταν διαβάζουν για αυτονομίες στα 300 χλμ. αλλάζουν γνώμη.

Ποια είναι η λύση; Να μπορείς να φουλάρεις τόσο σε βενζινάδικο όσο και σε έναν φορτιστή.

Όταν ένα όχημα έχει διάταξη range extender, αυτό σημαίνει πως έχει, μπαταρία και όλα τα τεχνικά στοιχεία ενός EV οχήματος, καθώς οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, όταν το φορτίσεις μέχρι το 100% και ξεκινήσεις το ταξίδι σου, η μπαταρία π.χ 60kWh θα σου προσφέρει μέχρι και περίπου 400χλμ. Τι γίνεται όμως εάν έχεις να ταξιδέψεις 600χλμ. και δεν έχεις χρόνο να φορτίσεις (ή την δυνατότητα); Τότε αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας που όσο λειτουργεί, δεν κινεί τους τροχούς, αντιθέτως φορτίζει την μπαταρία σαν γεννήτρια.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά ή plug-in υβριδικά οχήματα, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εμπλέκεται συχνά στην κίνηση των τροχών, στο σύστημα range extender ο ρόλος του είναι αυστηρά η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτό τα καθιστά πιο κοντά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, προσφέροντας την ευκολία της φόρτισης απλά με μία στάση στο βενζινάδικο.

Αυτή η τεχνολογία είναι η πιο hot αυτή τη στιγμή, κάτι που το αποδεικνύουν τα νούμερα. Το 2024 πουλήθηκαν πάνω από 1.000.000 τέτοια οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 80% από το 2023. Φέτος τα νούμερα αυτά αναμένεται να τριπλασιαστούν.

Το μυστικό της τεχνολογίας Range Extender είναι πως έχεις ένα όχημα που κινείται συνεχώς ηλεκτρικά, το οποίο μπορείς και να φορτίσεις σε φορτιστή, όσο και σε ένα βενζινάδικο. Εάν αυτό δεν είναι win win situation, τότε ποιο είναι;

Πάντως εάν κάποιος έψαχνε να βρει αρνητικά σε αυτή τη τεχνολογία, θα μπορούσε να σταθεί στο γεγονός πως όσα περισσότερα μηχανικά μέρη έχει ένα σύνολο, τόσο πιο πολύπλοκο είναι, κάτι που μεταφράζεται σε πιο εξειδικευμένα service.

Εσάς ποια είναι η γνώμη σας;