Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Στο… ταβάνι έχουν φτάσει τα τελευταία δύο χρόνια οι τιμές των καυσίμων με αποτέλεσμα εκατομμύρια οδηγοί να ψάχνουν τρόπους προκειμένου να μειώσουν το κόστος στις μετακινήσεις τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χιλιάδες είναι αυτοί που αδυνατούν ακόμα και να τα συντηρήσουν με αποτέλεσμα 700.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους τα τελευταία τρία χρόνια.

Κάποιοι έχουν μειώσει σε σημαντικό βαθμό τις μετακινήσεις τους και χρησιμοποιούν τα Μ.Μ.Μ. αφού δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην υψηλή τιμή της βενζίνης. Μία καλή λύση αποτελεί το υγραέριο το οποίο, σύμφωνα με διαρροές από τα αρμόδια υπουργεία, αναμένεται να δεχτεί πλήγμα τις επόμενες ημέρες οπότε και θα ανακοινωθούν τα νέα μέτρα της Κυβέρνησης.

Σύμφωνα με αυτές θα επιβληθεί μεγάλος φόρος που ίσως οδηγήσει την τιμή του πάνω από το 1.15 ευρώ το λίτρο. Το πλήγμα θα είναι μεγάλο για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αν και εφόσον γίνουν πράξη τα όσα φημολογούνται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο

Από εκεί και πέρα και όπως είναι αναμενόμενο, θα υπάρξουν νέες λύσεις και προτάσεις τόσο από την πλευρά των επαγγελματιών όσο και από την πλευρά των καταναλωτών. Η zougla.gr έψαξε να βρει τη νέα.. λύση και δημοσιεύει με αποκλειστικές πληροφορίες για το θέμα που ακούει στο όνομα φυσικό αέριο ή αλλιώς CNG. Για όσους δεν το γνωρίζουν αυτή τη στιγμή ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο το φυσικό αέριο. Υπολογίζεται ότι φτάνουν σε αριθμό τα 200 (επιβατικά και μικρά επαγγελματικά) ενώ αρκετές αντιπροσωπείες εισάγουν ή θα εισάγουν στο άμεσο μέλλον τέτοιες εκδόσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αρκετά μοντέλα της Fiat (Punto, Doblo, Qubo), της Honda αλλά και τα νέα VW up! και Skoda Citgo τα οποία μπορεί να τα αγοράσει ο καθένας σε έκδοση με φυσικό αέριο.

Αν και το συγκεκριμένο καύσιμο είναι γνωστό, στην Ελλάδα δεν έχει «περπατήσει» διότι δεν υπάρχουν πολλά πρατήρια. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν μόλις… δύο, ένα στην Ανθούσα και ένα δεύτερο στα Λιόσια με το πρώτο να είναι ανοιχτό και για ιδιώτες που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα CNG. Το δεύτερο εξυπηρετεί κυρίως απορριμματοφόρα τα οποία αγγίζουν σε αριθμό τα 107.  

Νέα πρατήρια

Η διάδοση του CNG αναμένεται ραγδαία τα επόμενα χρόνια με την δημιουργία πρατηρίων που θα πωλούν φυσικό αέριο. Σύμφωνα με πληροφορίες της zougla.gr, μέχρι τα τέλη του 2012 θα έχουν φτιαχτεί 2 ή 3 πρατήρια σε Αττική και Θεσσαλονίκη ενώ το 2013 αναμένεται να δημιουργηθούν τουλάχιστον 10, από τα οποία τα 5-6 στην Αθήνα, 3-4 στην Θεσσαλονίκη, 1 στο Βόλο και 1 ακόμα στην Λάρισα. Εδώ να σημειώσουμε ότι η δημιουργία πρατηρίων που θα πωλούν φυσικό αέριο δεν μπορεί να γίνει σε περιοχές που δεν περνά αγωγός της ΔΕΠΑ (δείτε σχετική φωτογραφία).


Πατήστε πάνω στη διπλανή φωτογραφία για να δείτε από που περνά ο αγωγός φυσικού αερίου, άρα και τα μέρη που μπορούν να δημιουργηθούν πρατήρια που θα μπορούν να πωλούν CNG

Πόσο κοστίζει και ποιο είναι το κέρδος

Θα αναρωτηθεί κανείς: Αξίζει το φυσικό αέριο και ποιο είναι το κέρδος; Ένα κιτ μετατροπής αυτή τη στιγμή κοστίζει σχεδόν 2.000 ευρώ αλλά είναι σίγουρο ότι η τιμή θα πέσει ανάλογα με τη ζήτηση που θα υπάρξει. Από εκεί κει πέρα αν συγκρίνουμε το φυσικό αέριο με τα υπόλοιπα καύσιμα θα δούμε ότι σε σχέση με την βενζίνη το κόστος είναι στο 1/3 περίπου. Μιλώντας στη zougla.gr ο Σωτήρης Ζιάκας, ο οποίος δραστηριοποιείται στο χώρο της υγραεριοκίνησης αλλά και του φυσικού αερίου δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το φυσικό αέριο είναι ένα καύσιμο πολύ οικολογικό που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας που θέλει να μειώσει το κόστος στις μετακινήσεις του. Το συγκεκριμένο, έχει την ικανότητα να κινεί από αυτοκίνητο μέχρι να παράγει και ηλεκτρική ενέργεια. Το πλεονέκτημά του εκτός από την τιμή του είναι ότι μπορεί ο καθένας να «φουλάρει» το αυτοκίνητό του στο σπίτι αρκεί να διαθέτει τη σχετική εγκατάσταση».

Δείτε το κιτ που μπορεί ο καθένας να εγκαταστήσει σπίτι του και να «φουλάρει» το αυτοκίνητο με φυσικό αέριο. Το κόστος του αγγίζει περίπου τα 4.000 ευρώ

Η εγκατάσταση του κιτ φυσικού αερίου είναι παρόμοια με αυτή του υγραερίου. Απαιτείται τέσσερις περίπου ώρες για να μπορέσει το εξειδικευμένο προσωπικό να το τοποθετήσει ενώ οι εταιρείες που εισάγουν τέτοια συστήματα δίνουν και εγγύηση, συνήθως, τρία έτη. Ωστόσο μακροπρόθεσμα η εξοικονόμηση χρημάτων έναντι της βενζίνης είναι μεγάλη.

Ετοιμάζει επιδότηση στα… ταξί η ΔΕΠΑ

Το ρεπορτάζ όμως τρέχει και αυτό που έχει σημασία είναι η είδηση, ότι η ΔΕΠΑ, σύντομα θα ανακοινώσει και την επιδότηση στα ταξί. Αυτή τη στιγμή υπάρχει πρόθεση από την εταιρεία να προβεί σε μία τέτοια κίνηση που θα ωφελήσει και την ίδια αλλά και τους επαγγελματίες οδηγούς που αναζητούν και αυτοί με τη σειρά τους τρόπους να μειώσουν τα έξοδα στις μετακίνησης τους.



Πατήστε πάνω στην φωτογραφία για να δείτε την τιμή που πωλούσε το φυσικό αέριο (ανα κιλό) το πρατήριο της Ανθούσας την περασμένη εβδομάδα

Οχήματα CNG που κυκλοφορούν
600 αστικά λεωφορεία
107 Απορριμματοφόρο
200 ΙΧ και μικρά επαγγελματικά

Κόστος ανάλογα με το καύσιμο
Βενζίνη: 0,20 €/χλμ.
Πετρέλαιο: 0,17€/χλμ.
Υγραέριο: 0,11€/χλμ.
Φυσικό αέριο: 0,07€/χλμ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης