Η… κατρακύλα στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων συνεχίστηκε και τον περασμένο Σεπτέμβριο, με τις ταξινομήσεις να αγγίζουν τις 5.994. Το νούμερο αυτό δημιουργεί έντονο προβληματισμό στην αγορά αλλά και στους εργαζομένους του κλάδου, που φθάνουν τους 90.000, αφού, αν λάβουμε υπ’ όψιν τη βαρύτητα του μήνα, ο ετήσιος ρυθμός ανέρχεται σε  85-90.000 πωλήσεων (!), από 260-290.000 που κινούνταν τη περασμένη δεκαετία. Τέτοια νούμερα είχε να ζήσει η αγορά από το 1989, οπότε και είχαν πουληθεί 85.645 νέα αυτοκίνητα.

Τεράστια πτώση
Σε απόλυτους αριθμούς, η κάμψη των πωλήσεων έφθασε το -66,6%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009 (17.951 ταξινομήσεις) ή το -49,9%, ως προς τον Σεπτέμβριο του 2009 (11.956 ταξινομήσεις). Η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εννεάμηνο του 2010 γνωρίζει πτώση -43,4%, ως προς το μέσο όρο των εννεάμηνων της περιόδου των ετών 2004-2009 και -31,9%, ως προς το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της περσινής χρονιάς. Με την πτώση να φτάνει σε τέτοια νούμερα, τα ετήσια δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου δεν θα ξεπεράσουν τα 650 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αρχικά είχε προϋπολογιστεί ότι το ποσό αυτό θα ανέλθει σχεδόν σε 1 δις. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ



Οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης