Το φθινόπωρο του 1959, το νέο Opel Kapitän (γνωστό εσωτερικά σαν Kapitän P2 2.6-λίτρων) πέρασε για πρώτη φορά από τη γραμμή παραγωγής του Rüsselsheim. Χάρη στην ξεχωριστή σχεδίαση, το υψηλό επίπεδο άνεσης και την προηγμένη τεχνολογία του, σύντομα έγινε bestseller. Συνολικά 145.616 μονάδες πουλήθηκαν μέχρι το 1964, αναδεικνύοντας το P2 2.6-λίτρων στο πιο επιτυχημένο Kapitän όλων των εποχών. Πενήντα χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην αγορά, η νέα ναυαρχίδα του Rüsselsheim, το Opel Insignia, επαναλαμβάνει την ιστορία επιτυχίας. Σε λιγότερο από 12 μήνες από τότε που κυκλοφόρησε, πάνω από 150.000 οδηγοί έχουν αποκτήσει το καινοτόμο μοντέλο. Πέντε δεκαετίες προόδου στην αυτοκινητιστική εξέλιξη χωρίζουν τα δύο μοντέλα, αλλά και τα δύο – το καθένα στην εποχή του – παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη μάρκα με το έμβλημα του κεραυνού.
Ενώ το πρώτο μεταπολεμικό Kapitän ήταν έντονα επηρεασμένο από την Αμερικανική αισθητική, η δεύτερη γενιά από το φθινόπωρο του 1959 ξεχώρισε με τη δική της μοναδική εμφάνιση και την πιο Ευρωπαϊκή σχεδίαση. «Οι καμπύλες επιφάνειες και οι ομαλές αλλαγές αντικαθίστανται τώρα από μία σταθερή έμφαση σε οριζόντιες, πιο έντονες γραμμές» εξηγεί ένα σύγχρονο κείμενο. Το αμάξωμα έγινε πιο άκαμπτο και οι ευθείες γραμμές ‘τέντωσαν’ το αυτοκίνητο – κάτι που ενισχύθηκε από την αρκετά επίπεδη οροφή. Η Opel αύξησε την ορατότητα του οδηγού με ένα φαρδύτερο πανοραμικό παρμπρίζ που εκτείνεται πιο βαθειά στην οροφή και βελτίωσε την πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες, κάνοντας μερικές μικρές σχεδιαστικές αλλαγές στα άκρα της οροφής.
Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας 2.6 λίτρων του Kapitän παρήγαγε 66 kW/90 hp και μέγιστη ροπή 190 Nm μεταξύ 1.300 και 2.500 στροφών. Οι ειδικοί είχαν εντυπωσιαστεί κυρίως από την ομαλή λειτουργία του – αυτό ήταν αποτέλεσμα μιας νέας βάσης κινητήρα που προσέφερε μέγιστη ηχομόνωση και βελτιωμένη απόσβεση κραδασμών. Ακολούθησαν τεχνικά χαρακτηριστικά όπως η ‘υποβοήθηση ενεργοποίησης’ για το πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά και βελτιώσεις όπως το αυτόματο κιβώτιο “Hydra-Matic” και το υδραυλικό τιμόνι. Επομένως, στους τομείς τεχνολογίας και άνεσης, το Kapitän έθεσε πρότυπα για την παραγωγή αυτοκινήτων την εποχή εκείνη. Παρόλα αυτά, η Opel δεν αύξησε την τιμή συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που επίσης συνετέλεσε στην επιτυχία των πωλήσεων.
Καινοτόμες τεχνολογίες και εντυπωσιακή σχεδίαση σε προσιτές τιμές – πενήντα χρόνια αργότερα, η Opel εξακολουθεί να κερδίζει τους πελάτες με την ίδια φιλοσοφία. Από τη στιγμή που λανσαρίστηκαν, και οι δύο εκδόσεις sedan του Opel Insignia όπως και το Sports Tourer απολαμβάνουν υψηλή δημοτικότητα. Αλλά δεν είναι το μοναδικό κοινό με τον προκάτοχό του, το Kapitän. Το Insignia προετοίμασε επίσης το δρόμο για ένα νέο ορισμό της σχεδιαστικής γλώσσας Opel: «Η Γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια» Ισχυρές εντυπωσιακές φόρμες συνθέτουν μία δυναμική εμφάνιση, την οποία το Insignia δικαιώνει στο δρόμο, χάρη στις προηγμένες τεχνολογίες του».
Είτε πρόκειται για την πιο σύγχρονη γενιά συστήματος AFL+ με εννέα διαφορετικές λειτουργίες φωτισμού, την κάμερα με αναγνώριση οδικών σημάτων και προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας ή τα καθίσματα premium που πιστοποιήθηκαν για τις άριστες εργονομικές αρετές τους, από το “Aktion Gesunder Rücken e.V.” (καμπάνια για υγιή πλάτη), το Opel Insignia είναι ξεχωριστό όπως το Kapitän πριν από πέντε δεκαετίες για την κορυφαία άνεση και τεχνολογία του.
Και ένα ακόμα πλεονέκτημα: το Insignia διατίθεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων, από τον 81 kW/110 hp 2.0 turbo-diesel μέχρι το κορυφαίο OPC, έναν 2.8 V6 Turbo με 239 kW/325 hp.
Πάνω από 25 βραβεία μαρτυρούν την ποιότητα του Insignia και αποδεικνύουν ότι δίκαια αναδείχτηκε ‘Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009’.
