Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Rochester ανακάλυψαν ότι η ενασχόληση με γρήγορα action video–games βοηθάει τους παίκτες ώστε να μπορούν να παίρνουν αποφάσεις 25% γρηγορότερα, αλλά με την ίδια ακρίβεια, σε σχέση με αυτούς που δεν ασχολούνται.
Μπορεί να γνωρίζαμε ότι τα videο-games βοηθούν στο να έχουμε καλύτερα αντανακλαστικά αλλά μία καινούρια έρευνα αποδεικνύει ότι το gaming έχει άμεση σχέση με τις γνωστικές μας ικανότητες. Η Daphne Bavelier, o Alexandre Pouget και ο C.Shawn Green έκαναν μια έρευνα στην οποία ήθελαν να αποδείξουν ότι τα video–games θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σαν εξάσκηση έτσι ώστε να μειωθεί ο χρόνος αντίδρασης σε ένα μεγάλο εύρος πραγματικών καταστάσεων.
Το πρώτο βήμα για την έρευνα ήταν να μαζέψουν άτομα μεταξύ 18-25 ετών οι οποίο δεν ήταν gamers. Έπειτα χώρισαν τα άτομα σε δύο διαφορετικά groups. Το ένα group επιλέχθηκε ώστε να παίξει για 50 ώρες συνολικά παιχνίδια γρήγορου ρυθμού, όπως το Call of Duty και το Unreal Tournament. Το δεύτερο group έπαιξε διαφορετικού είδους παιχνίδια , όπως το The Sims 2, και αυτό για συνολικά 50 ώρες.
Μετά από τις 50 ώρες των gaming sessions, οι συμμετέχοντες έπρεπε να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις και επιλογές τις οποίες είχαν επιλέξει οι ερευνητές. Οι παίκτες οι οποίοι έπαιξαν τα action παιχνίδια είχαν 25% γρηγορότερο χρόνο απάντησης από το δεύτερο γκρουπ με εξίσου σωστές απαντήσεις.
Η Daphne Bavelier δήλωσε:
« Δεν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους οι οποίο απλά απαντάνε πιο γρήγορα αλλά με λιγότερη ακρίβεια. Είναι το ίδιο ακριβείς στις απαντήσεις τους απλά πιο γρήγοροι. Οι παίκτες οι οποίοι ασχολούνται με παιχνίδια γρήγορου ρυθμού μπορούν να πάρουν περισσότερες σωστές αποφάσεις σε σχέση με την μονάδα χρόνου. Αν είσαι χειρούργος στην μέση ενός πεδίου μάχης αυτό μπορεί να κάνει όλη την διαφορά.»
Για να καταλάβει κάποιος το πώς βελτιώνεται η ταχύτητα λήψης αποφάσεων πρέπει να κατανοήσει το πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Οι άνθρωποι συνεχώς λαμβάνουν πληροφορία από οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα προκειμένου να υπολογίσουν πιθανές επιλογές σε καταστάσεις. Όταν ο άνθρωπος μαζέψει το απαιτούμενο μέγεθος πληροφορίας πράττει σύμφωνα με αυτό που θεωρεί σωστό δεδομένου των πληροφοριών του.
Η Daphne Bevelier συμπληρώνει:
«Οι αποφάσεις δεν είναι ποτέ άσπρο ή μαύρο. O εγκέφαλος συνεχώς υπολογίζει πιθανότητες. Κατά την διάρκεια της οδήγησης για παράδειγμα μπορεί να παρατηρήσει ο οδηγός κίνηση στο δεξί μέρος του αυτοκινήτου, να υπολογίσει αν βρίσκεται σε πορεία σύγκρουσης και με βάση αυτόν τον υπολογισμό να πάρει την δυαδική απόφαση: Να φρενάρει ή να μην φρενάρει.»
Τα action games απλά βοηθούν τους παίκτες να γίνουν αποδοτικότεροι ως προς την επεξεργασία πληροφορίας που αφορά τις αποφάσεις.
Η έρευνα θα δημοσιευτεί στο επιστημονικό περιοδικό Current Biology και είναι η δεύτερη τέτοιου είδους έρευνα από την συγκεκριμένη ομάδα. Είχε προηγηθεί το 2007 έρευνα που απέδειξε ότι τα action video–games βοηθούν στην όραση.
