Η Insomniac Games με το πρώτο Spyro πέρασε από την σχετική αφάνεια στο πάνθεον των first-party developers για λογαριασμό της Sony καθώς ξεπέρασε τα πέντε εκατομμύρια αντίτυπα στις πωλήσεις. Η απάντηση στις τρισδιάστατες περιπέτειες του Mario από πλευράς του σχετικά φτωχού ως τότε σε 3D platform games PlayStation ήταν δυναμική και το πρώτο μέρος της σειράς άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου για πλήθος παρομοίων games της περιόδου 1998-99. Γνωστοί και εξίσου επιτυχημένοι κληρονόμοι ήταν τα: Ape Escape, MediEvil, Bugs Bunny Lost in Time και άλλοι λιγότερο γνωστοί μιμητές όπως το 40 Winks.

Μιας και η επιτυχία ήταν αξιοπρόσεχτη και η ζήτηση για νέες περιπέτειες του συμπαθέστατου δράκου μεγάλη, δε μπορούσε παρά να υπάρξει πολύ γρήγορα και η συνέχεια. Πράγματι σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου η Insomniac ξαναχτύπησε την αγορά, πρώτα στην Αμερική όπου και ήταν η “πατρίδα” των ναυαρχιδών Insomniac και Naughty Dog και μετά στην Ευρώπη και Ιαπωνία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λόγω των διαφορετικών launch, των ιδιαιτεροτήτων της κάθε αγοράς αλλά και των επιταγών του μάρκετινγκ, σε κάθε ήπειρο η κυκλοφορία έγινε κάτω από διαφορετικό όνομα. Spyro 2: Ripto’s Rage για την Αμερική, Spyro 2:Gateway to Glimmer για την Ευρώπη και για την δύσκολη αγορά της Ιαπωνίας…Spyro X Sparks Tondemo Tours.

Πέρα απ τις ομίχλες του…Avalar
Για ακόμα μια φορά ο χρυσός κανόνας επιβεβαιώνεται. Το δεύτερο μέρος μιας μεγάλης σειράς στον κόσμο των games είναι συνήθως και το καλύτερο. Λογικό, καθώς οι developers αφουγκράζονται άμεσα την αγορά και λαμβάνουν υπόψη το feedback για το πρώτο μέρος και δίνουν έναν ακόμη καλύτερο εαυτό.


Αυτό ακριβώς έγινε και στο Spyro 2. Η πρώτη φορά που είδαμε τις περιπέτειες των Spyro και Sparx ήταν αξιομνημόνευτη, βαθιά θρονιασμένη στις αναμνήσεις μας και πολυβραβευμένη για την πρωτοπορία της (ποιος είχε δει άλλωστε το 1998 χαρακτήρα που πετάει και βγάζει φωτιές;). Παρόλα αυτά, πέρα από τα υπέροχα 3D γραφικά και τον άψογο χειρισμό, η ροή υπέφερε από την συνεχή επανάληψη του ίδιου μοτίβου και το σενάριο χαρακτηριζόταν στην καλύτερη περίπτωση, από υποτυπώδες εως και ανύπαρκτο.Όχι όμως και στο Spyro 2, όπου ο μωβ φίλος μας ξεκινά για λίγη ξεκούραση, αναζητώντας κάποια παραλία. Καθώς όμως χρησιμοποιεί ένα portal, πετώντας προς τον προορισμό του, τον τραβούν παρά την θέλησή του στον κόσμο του Avalar, όπου υπάρχει μεγάλη ανάγκη για έναν πραγματικό δράκο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κόσμος αυτός βρίσκεται υπό την κυριαρχία της μοχθηρής σαύρας Ripto και των δεινοσαύρων παρατρεχάμενών του. Απεγνωσμένοι τρεις κάτοικοι του Avalar σχεδιάζουν να φέρουν έναν δράκο στον κόσμο τους για να τους βοηθήσει να ξεφορτωθούν τον δικτάτορα Ripto και έτσι καταφθάνει ο Spyro για να δει μπροστά του έκπληκτους τους Elora (μια Φαύνο), Hunter (μια αρσενική λεοπάρδαλη) και Proffesor (τον επιστήμονα που κατασκευάζει το portal).

Πετάει ψηλότερα!
Οι καινοτομίες του Spyro 2 ήταν πολλές και καίριες. Αρχικά το σενάριο είναι εμφανώς πιο εμπλουτισμένο με πλήθος NPC που σας βοηθούν και κάνουν την ατμόσφαιρα να θυμίζει interactive cartoon. Με διακριτικό τρόπο σας δίνουν αποστολές οι οποίες σας μαθαίνουν τους μηχανισμούς του χειρισμού και σας προμηθεύουν με orbs που χρειάζονται για τελειώσετε το παιχνίδι στο 100%.

Η παρουσία όλων αυτών των χαρακτήρων και των αποστολών τους εμπλουτίζει την ποικιλία των περιπετειών σε αντίθεση με το πρώτο μέρος όπου υπήρχε τεράστια σπατάλη χρόνου σε άσκοπη συλλογή διαμαντιών. Nέες κινήσεις, καλύτερο voice over και μπόλικα side games όχι απλά αναβαθμίζουν τη γνωστή συνταγή, αλλά κάνουν το νέο μέρος της σειράς μια καινούργια, αυτόνομη και φρέσκια εμπειρία. Δε περνάει απαρατήρητη η ύπαρξη ενός journal που σας ενημερώνει για την πορεία σας σε κάθε level.

Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας και…ξανά καλοκαίρι
Στο Spyro 2: Gateway to Glimmer έχει διατηρηθεί η ιδέα των κεντρικών κόσμων, γεμάτων επιμέρους portal για άλλα levels. Συγκεκριμένα υπάρχουν τρεις κόσμοι που αντιπροσωπεύουν τις εποχές , φθινόπωρο, καλοκαίρι, χειμώνα, γεμάτοι με portal για levels σχετικής θεματολογίας. Επίσης κάθε κόσμος έχει ένα level όπου ο δράκος σας πετάει και πρέπει να καταφέρετε συγκεκριμένους στόχους μέσα στον χρόνο και τέλος ένα Boss Fight σε κάθε κάστρο κάθε κόσμου. Οι μάχες σας με τα minions του Ripto είναι πλεόν πολύ πιο δύσκολες και απαιτητικές χωρίς να φτάνουν στην υπερβολή βέβαια, κάτι το οποίο είναι πολύ ευπρόσδεκτο σε σχέση με το χαμηλό επίπεδο δυσκολίας του prequel.

Το ρεπερτόριο των κινήσεών σας περιλαμβάνει απλό άλμα, καψάλισμα με την φωτιά και εφόρμηση/σπριντάρισμα με τα κέρατα. Αν στην κορυφή του άλματός σας πιέσετε ξανά το πλήκτρο του άλματος τότε ο Spyro θα αιωρηθεί πετώντας για λίγη ώρα, έτσι θα μπορέσετε από ψηλότερες πλατφόρμες να φτάσετε σε άλλες φαινομενικά απροσπέλαστες. Στο τέλος του άλματος μπορείτε να πιέσετε το τρίγωνο για να δώσετε μια έξτρα ώθηση και να φτάσετε τις πιο μακρινές πλατφόρμες. Αν πιέσετε το τρίγωνο όσο είσαστε στο έδαφος, η κάμερα θα κλειδώσει στο κεφάλι του Spyro, δείχνοντας σας ότι βλέπει και βοηθώντας έτσι σε αποστολές που θα πρέπει να στοχεύσετε κάτι. Η μαγεία είναι πως αυτές τις φαινομενικά λίγες κινήσεις θα πρέπει να τις συνδυάσετε και να τις συγχρονίσετε μεταξύ τους άριστα ώστε να αντεπεξέλθετε σε όλα τα τερτίπια του Platforming και να τολμήσετε να ξεκλειδώσετε τελείως το παιχνίδι, πράγμα εφικτό μεν αλλά αρκετά απαιτητικό.

Πέρα από το βασικό Platform στοιχείο που απαιτεί άλματα από επίπεδο σε επίπεδο και αντιμετώπιση των εχθρών με καψάλισμα ή εφόρμηση, η κύρια δραστηριότητά σας είναι η συλλογή διαμαντιών. Αυτά πλέον αντιπροσωπεύουν και μια πιο ρεαλιστική αξία καθώς θα πρέπει να τα ανταλλάσσετε με τον πλέον παραδόπιστο χαρακτήρα του παιχνιδιού, τον MoneyBags. Έτσι μονάχα θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε την πρόσβαση σε νέες περιοχές αλλά κυρίως νέες κινήσεις και δυνατότητες για τον μικρό Spyro.

Σταδιακά ο ήρωάς μας θα μάθει να κολυμπά κάτω από την επιφάνεια του νερού, να σκαρφαλώνει σε σκάλες κ.τ.λ πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να έχετε υπόψη πως χρειάζεται επιστροφή σε πολλά από τα level για να εξερευνηθούν πλήρως. Αυτό μπορεί μεν να αποτελεί ένα μικρό τέχνασμα για να επιμηκυνθεί η συνολική διάρκεια αλλά δεν γίνεται σε βαθμό που να κουράζει. Θα σας πάρει γενικά πάνω από 15 ώρες παιχνιδιού για να το ολοκληρώσετε αν θέλετε να παίξετε και κάποιο από τα πολλά minigames. Θα κληθείτε να παίξετε hockey, να καβαλήσετε τρενάκια ή να σώσετε ανθρώπους των σπηλαίων από επιθέσεις δεινοσαύρων.

Το όνομα του μεγάλου κακού Ripto προέρχεται από το πρώτο παιχνίδι της σειράς, όπου στο ιαπωνικό εξώφυλλο το όνομα του Spyro σε ιδεογράμματα διαβαζόταν σαν…Ripto.

Τα levels είναι μεγάλα και τα διακρίνει ποικιλία στην θεματολογία αλλά και στους χαρακτήρες και εχθρούς που τα γεμίζουν. Υποβρύχιες πόλεις, ιπτάμενα αερόπλοια και ηφαίστεια της εποχής των σπηλαίων είναι μονάχα λίγα από τα θέματα που θα αντικρίσετε έχοντας χιουμοριστικούς και παράδοξους εχθρούς απέναντί σας. Για καθένα από αυτά τα levels υπάρχει κάποιας μορφής ιστορία που χωρίζει τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές, τους φιλικούς NPC και τους εχθρούς σας. Δύτες που έχουν στερέψει το νερό που χρειάζονται οι ιππόκαμποι, σαύρες πυροσβέστες που σβήνουν τις φωτιές των αεροπλοίων των πελεκάνων, δύτες που κυνηγούν χελώνες για να τις κάνουν σούπες και παρόμοιοι τρελοί συνδυασμοί.

Ευπρόσδεκτη είναι η προσθήκη ενός minimap που βοηθά στο να μη χάνεστε στα αχανή επίπεδα. Δυστυχώς τα προβλήματα με την κάμερα παραμένουν καθώς ρυθμίζεται από τα R2, L2 και όχι από τους αναλογικούς και ακόμα και αν την βάλετε active ώστε να ακολουθεί πάντα τον προσανατολισμό του Spyro, αργεί στην περιστροφή ή κολλάει σε στενούς χώρους επιφέροντας συχνά ανεπιθύμητες πτώσεις.

Εξακολουθεί να ισχύει η προστασία του φίλου σας Sparx, της χρυσής λιβελούλας. Μπορεί να σας προστατέψει μέχρι τρεις φορές και αλλάζει το χρώμα του αναλόγως. Αν επιτεθείτε στα μικρά πλάσματα που γυρίζουν ανέμελα στα level ,απελευθερώνετε μια πεταλούδα που ενδυναμώνει και πάλι τον Sparx. Θα βρείτε διαθέσιμες μπόλικες ζωές και checkpoints και επίσης έχετε τη δυνατότητα να κάνετε save οπουδήποτε, διατηρώντας την πρόοδό σας, πράγμα που ρίχνει το βαθμό δυσκολίας αρκετά και θα σας ωθήσει να πιάσετε τους δύσκολους στόχους των mini games και της 100% ολοκλήρωσης.

Τέλος, διάσπαρτα θα βρείτε power ups τα οποία ανοίγουν αφού νικήσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό εχθρών. Θα σας δώσουν δυνατότητες όπως μεγαλύτερα άλματα ή προστασία από τη φωτιά για περιορισμένο χρόνο, ανοίγοντάς σας νέες προοπτικές. Οι εχθροί επομένως πλέον δε σας δίνουν διαμάντια αλλά…την ψυχή τους που σας βοηθά να ανοίξετε τα power ups. Εμφανές πλεονέκτημα είναι η γρήγορη και ασταμάτητη δράση, η οποία μαζί με την ιστορία κάνει το παιχνίδι να θυμίζει απολύτως cartoon.

Η μαγεία του βυθού και του αιθέρα
Ήδη από το πρώτο μέρος της σειράς η Insomniac Games είχε καταφέρει ένα υψηλό επίπεδο απεικόνισης για το 32bitο σύστημα της Sony. Φυσικό και επόμενο αυτό το επίπεδο να παραμείνει και να αναβαθμιστεί στο δεύτερο μέρος. Ζωηρά και κρυστάλλινα χρώματα συνθέτουν τον καμβά ενός ζωντανού καρτούν. Περισσότερα πολύγωνα συνθέτουν το μοντέλο του Spyro που παίρνει τις πιο παιχνιδιάρικες γκριμάτσες. Τα μοντέλα των άλλων NPC είναι κάπως πιο χοντροκομμένα και είναι ίσως το μόνο σημείο που μαρτυρά την ηλικία του Spyro 2.

Κατά τα άλλα όλα τα στοιχεία αποδίδονται ικανοποιητικά, χωρίς aliasing και σύγχυση χρωμάτων. Ειδικά δε η απόδοση του υποβρυχίου περιβάλλοντος είναι άριστη. Ψάρια και αστερίες τριγυρίζουν στο βυθό και η αίσθηση του νερού χαρακτηρίζεται από πιστότητα και διαύγεια. Το draw distance είναι πρακτικά απεριόριστο και αξιοθαύμαστο. Από τα ψηλά σημεία ενός level θα μπορείτε να δείτε τα πάντα να απλώνονται γύρω σας, χωρίς την παρουσία ομίχλης. Δε μπορούμε να παραλείψουμε τα animation των χαρακτήρων αλλά και των εχθρών στα οποία έχει δοθεί ιδιαίτερη επιμέλεια ώστε να είναι ομαλά, χωρίς απότομα πετάγματα και θυμίζουν όσο το δυνατόν περισσότερο κινούμενο σχέδιο σε συνδυασμό με τους χιουμοριστικούς διαλόγους.

Αυτή η φωνή…κάτι μας θυμίζει
Ο Steward Copeland, πρώην drummer των The Police, εξακολουθεί να έχει την μουσική επιμέλεια και οι μελωδίες κινούνται στα γνωστά ήρεμα funky μοτίβα. Η μουσική δεν είναι το ίδιο catchy όσο στο προηγούμενο μέρος αλλά είναι συνεχής, χωρίς να αφήνει κενά διαστήματα.Αυτή τη φορά το voice acting είναι πολύ καλύτερο και συγκεκριμένα τη φωνή του Spyro κάνει ο Tom Kenny ο οποίος κρύβεται πίσω από την φωνή του Bob Squarepants. Γενικά δημιουργείται μια ευχάριστη ατμόσφαιρα και η μουσική είναι πάντα διακριτική. Όλα τα υπόλοιπα εφέ και ambient ήχοι είναι απόλυτα ταιριαστά με το κάθε theme χωρίς να απογοητεύουν.

Μια αξιομνημόνευτη στιγμή στο τέλος του Millenium
Το Spyro 2 καταφέρνει να ξεπεράσει τον προκάτοχό του κατά πολύ, προσθέτοντας πληθώρα δραστηριοτήτων και γρήγορες στιγμές απόλυτου Platform. Δεν είναι τυχαίο πως αποτελεί ουσιαστικό πρόγονο των κορυφαίων Jak and Daxter και Ratchet and Clank της επόμενης γενιάς. Είναι διασκεδαστικό μέχρι και τις μέρες μας και διαθέσιμο από το PSN έναντι μόλις 6 ευρώ. Αξίζει να το θυμηθείτε ή να το παίξετε για πρώτη φορά ακολουθώντας την ιστορία των κονσολών. Με διάρκεια 15+ ωρών και μπόλικα μυστικά θα σας κρατήσει σίγουρα σε εγρήγορση.

Θετικά:
– Πιο ευκρινή γραφικά
– Η προσθήκη αποστολών
– Voice overs και ηχητική επιμέλεια
– Διασκεδαστικό και γρήγορο gameplay
– Αντοχή (Μεγάλος αριθμός secrets)

Αρνητικά:
– Τα προβλήματα με την κάμερα παραμένουν

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.5

Νοσταλγικό αλλά και άκρως αξιόμαχο, μια δυνατή στιγμή στην ιστορία του platforming.

Σπύρος Μπλιάγκος

Συντάκτης: grotenfrod@yahoo.gr (Σπύρος Μπλιάγκος)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης