Είναι μαθητής ανάμεσα στους χιλιάδες που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της δυσλεξίας και σε τρεις ημέρες δίνει τις εξετάσεις που θα κρίνουν το μέλλον του. Κι όμως, έως αυτή τη στιγμή, δεν γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο θα εξεταστεί στις πανελλήνιες εξετάσεις, που θα δώσει την ερχόμενη εβδομάδα. Πρόκειται για μια απίστευτη γκάφα του Υπουργείου Παιδείας που δεν έχει αποφασίσει ποιoν από τους νόμους θα εφαρμόσει για να διαγωνιστεί ο μαθητής με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Στις 14 Μαΐου 2007, το Β’ ΚΔΑΥ (Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης) Θεσσαλονίκης αποφαίνεται για το μαθητή Αλέξανδρο Καρανταΐδη ότι παρουσιάζει: “σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες” και ως εκ τούτου απαλλάσσεται από οιεσδήποτε μελλοντικές γραπτές εξετάσεις, βάσει του Άρθρου 12 του Προεδρικού Διατάγματος 323/2003. Απόφαση που ισχύει μέχρι την συμπλήρωση τριετίας από την ημέρα έκδοσης της γνωμάτευσης του ΚΔΑΥ.

Μ’ αυτό το σκεπτικό στις 9 Μαϊου 2008, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης αναγνωρίζει τη γνωμάτευση του ΚΔΑΥ και αποφασίζει ότι ο συγκεκριμένος μαθητής θα εξεταστεί προφορικά, κατά τις ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις.

Από αυτό το σημείο ξεκινάει το θέατρο του παραλόγου από το Υπουργείο. Ενώ ο μαθητής έχει αρχίσει την προετοιμασία του για τις προφορικές εξετάσεις των Πανελλαδικών, στις 30 Μαϊου λαμβάνει έγγραφο από την ίδια Διεύθυνση, που αλλάζει την αρχική της απόφαση και καλεί τον Αλέξανδρο να εξεταστεί προφορικά στις ενδοσχολικές και γραπτά στις Πανελλαδικές!

Μετά από τέσσερις μέρες (4-6-2008) και μόλις εφτά μέρες πριν τις Πανελλαδικές στέλνουν και τρίτη απόφασή τους. Αυτή τη φορά του ζητούν να εξεταστεί γραπτώς, επειδή, όπως αναφέρουν, δεν πληροί τις προϋποθέσεις, σύμφωνα με νόμο του 1993.

Ο συγκεκριμένος νόμος αναφέρει ότι οι υποψήφιοι με δυσλεξία υποβάλλονται είτε σε προφορικές, είτε σε γραπτές εξετάσεις σε ειδική επιτροπή. Στο συγκεκριμένο σημείο το Υπουργείο φαίνεται να παραβλέπει ότι το 2003 προέκυψε άλλος νόμος ο οποίος σαφώς ορίζει ότι οι μαθητές με αυτές τις δυσκολίες (διαπιστωμένες από την αρμόδια επιτροπή) εξετάζονται μόνο προφορικά.

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι ο συγκεκριμένος μαθητής δεν ξέρει ποιο από τα έγγραφα να κρατήσει και ποιο να πετάξει για να προετοιμαστεί και ψυχολογικά, ώστε να λάβει μέρος στις εξετάσεις.