«Ξεπαγώνει» ο χρόνος στον Πύργο Ρολογιού

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012, 12:31
«Ξεπαγώνει» ο χρόνος στον Πύργο Ρολογιού
Το χρόνο θα αρχίσει να μετρά και πάλι το Ρολόι των Ιωαννίνων, στην κεντρική πλατεία της πόλης, οι δείκτες του οποίου είχαν σταματήσει εδώ και μερικούς μήνες, λόγω βλάβης. Μετά τις απαραίτητες επιδιορθώσεις και την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου μηχανισμού από σύγχρονο, ηλεκτρονικό, το κεντρικό Ρολόι θα ξαναμπεί σε λειτουργία, δείχνοντας στους Γιαννιώτες το χρόνο.

Ο νέος μηχανισμός, πιστό αντίγραφο των κλασικών μηχανικών ρολογιών, έχει ήδη τοποθετηθεί από συντηρητή ρολογιών και πλέον πραγματοποιούνται οι τελευταίες εργασίες από εξειδικευμένο ηλεκτρολόγο.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι δείκτες του Ρολογιού θα αρχίσουν και πάλι να κινούνται από μεθαύριο, Πέμπτη, ή την επομένη, Παρασκευή.

«Το ρολόι είναι συνυφασμένο με την ιστορία και τη διαδρομή της πόλης. Αποτελεί σημείο αναφοράς και βασική μας μέριμνα ήταν να το παραδώσουμε στις επόμενες γενιές με όλα τα στοιχεία της διαδρομής που έχει κάνει στο χρόνο» δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο δήμαρχος Ιωαννιτών Φίλιππας Φίλιος.

Ο μηχανισμός αγοράστηκε από την Ελβετία αντί του ποσού των 5000 ευρώ και σύμφωνα με το δήμαρχο προτιμήθηκε η λύση αυτή, αν και χρονοβόρα, προκειμένου να μην επέλθει καμιά αλλοίωση στην αρχιτεκτονική του Ρολογιού, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για τα Ιωάννινα.

Το Ρολόι της πόλης των Ιωαννίνων κατασκευάστηκε το 1905 επί τουρκοκρατίας. Η αρχική του θέση ήταν στο κέντρο της κάτω πλατείας, στη συμβολή της κεντρικής πλατείας με την οδό Αβέρωφ, κατά παραγγελία του γενικού διοικητή Ηπείρου και Αλβανίας Οσμάν πασά Κούρδου.

Ύστερα, όμως, από ένα ατύχημα, κατά τη διάρκεια παρέλασης του πυροβολικού το 1918, το Ρολόι υπέστη σοβαρές ζημιές, γεγονός που οδήγησε στην αποξήλωση και αναστήλωσή του στη σημερινή του θέση, το 1925.

Από το 1926 υπήρχε ο παλιός μηχανισμός, με βαρίδια ολλανδικής καταγωγής. Μέχρι τη δεκαετία του 'Α60 το ρολόι το κούρδιζαν με μανιβέλα. Το 1963 η τότε δημοτική αρχή τοποθέτησε μοτέρ. Μετά από 85 χρόνια λειτουργίας όμως το μοτέρ χάλασε και ήταν αδύνατο να βρεθούν ανταλλακτικά και να επισκευαστεί ο μηχανισμός, καθώς το εργοστάσιο έχει κλείσει από τη δεκαετία του '80.


Eπιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012, 12:40