Ξεκινά σήμερα και επίσημα η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων η οποία θα ολοκληρωθεί την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου. Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει την πλειοψηφία των καταστημάτων των εμπορικών συλλόγων ανά την ελληνική επικράτεια αναμένεται να οδηγήσει σε εκτεταμένες μειώσεις τιμών που σε αρκετές περιπτώσεις θα φθάνουν μέχρι και το 70% σε μια προσπάθεια να «ζεσταθεί» λίγο η αγορά.

Ωστόσο, οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν πως οι υποψήφιοι πελάτες θα είναι αρκετά φειδωλοί στις αγορές τους και λόγω της συζήτησης που έχει ανοίξει με τις νέες μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα.

«Για μια ακόμη φορά και με ταχυδακτυλουργικό τρόπο επιχειρείται ένα νέο τελειωτικό χτύπημα στην ελληνική κοινωνία και την σκληρά δοκιμαζόμενη αγορά με την ισοπέδωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα με την εξαφάνιση του 13ου και 14ου μισθού» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά σε ανακοίνωσή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για κάποιους καταστηματάρχες η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί την τελευταία ελπίδα, προκειμένου να αποφύγουν το λουκέτο. Αρκετές όμως είναι και οι περιπτώσεις καταστηματαρχών που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην αγορά.

Από την πλευρά τους, οι έμποροι του Πειραιά υπογραμμίζουν ότι πως «χωρίς να γίνεται καμία σοβαρή προσπάθεια για να περιοριστεί η δημόσια σπατάλη, ψηφίζονται καταστροφικά νομοσχέδια που χτυπούν αλύπητα τους ευάλωτους συνταξιούχους, διώκουν τους απαραίτητους σε οργανικές θέσεις δημόσιους υπαλλήλους και επιβαρύνουν περαιτέρω τους μικρομεσαίους, δημιουργώντας έναν απίστευτο φαύλο κύκλο που οδηγεί τη χώρα σε βαθιά και μη αναστρέψιμη ύφεση».

Ιδιαίτερη προσοχή στα ποσοστά και στις τιμές των εκπτώσεων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε μια προσπάθεια να αποφευχθούν φαινόμενα κερδοσκοπίας και καταγγελίες από την πλευρά των καταναλωτών, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας συνιστά στις οδηγίες του προς τις εμπορικές επιχειρήσεις ιδιαίτερη προσοχή:

α) στην αναγραφή της διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση. Είναι υποχρεωτική και πρέπει να τοποθετείται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα προς έκπτωση.

β) στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Εφόσον διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα θα είναι βαρύτατα.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009 επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.

Όσον αφορά τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών συστήνει να επιλέγουν τα προϊόντα που προτίθενται να προμηθευτούν, ύστερα από έρευνα της αγοράς και με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης και να μη παρασύρονται από τη δημοσιοποίηση υψηλών ποσοστών εκπτώσεων.

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης