Το όπλο της επιστράτευσης βγάζει ξανά στο τραπέζι η κυβέρνηση, καθώς κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, ερωτηθείς εάν σε περίπτωση που δεν αναλάβουν τις ευθύνες τους οι εργαζόμενοι, θα εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπει επίταξη και φτάνει μέχρι και την απόλυση, απάντησε: «Οι νόμοι υπάρχουν και είναι για να εφαρμόζονται προς όλους μας και πως συνεπώς δεν υπάρχει θέμα να μην εφαρμοστεί ο νόμος».

«Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Πέρα από τα δικαιώματα που έχουμε ως εργαζόμενοι τα οποία και υπερασπιζόμαστε, υπάρχει και ο νόμος και όταν υπάρχει δικαστική απόφαση που κρίνει ως παράνομη και καταχρηστική μια απεργία θα πρέπει να την εφαρμόζουμε», υπογράμμισε – μεταξύ άλλων – ο Γ. Πεταλωτής.

«Από εκεί και πέρα, επειδή αυτό είναι τρομερά ακραίο μέτρο και δεν θέλουμε να το σκεφτόμαστε, υπάρχει πολύς ενδιάμεσος χρόνος ώστε και τα δικαιώματά τους να υπερασπιστούν οι εργαζόμενοι και να βελτιωθεί ο νόμος, εάν θεωρούν ότι υπάρχουν ελλείψεις», πρόσθεσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Προτού φτάσουμε σε αυτά τα μέτρα, καλούμε τους εργαζόμενους να προσέλθουν σε διάλογο και να σταματήσουν τις απεργίες και μάλιστα όταν αυτές πλήττουν τα μεσαία και αδύναμα στρώματα της κοινωνίας μας», είπε, επισημαίνοντας ότι ήδη ένα από τα σωματεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να προσέλθει σε διάλογο.

Εν τω μεταξύ, επί ποδός πολέμου βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που συνεχίζουν μέσα σε κλίμα απόλυτης πόλωσης τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

Παρά την δικαστική απόφαση που έκρινε παράνομες τις κινητοποιήσεις και ειδικά την εικοσιτετράωρη απεργία της Πέμπτης, οι συνδικαλιστές αποφάσισαν να σκληρύνουν τη στάση τους, ακινητοποιώντας όλα σχεδόν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Το μοναδικό μέσο που συνεχίζει να εξυπηρετεί τις ανάγκες του επιβατικού κοινού είναι ο Προαστιακός.

Σύμφωνα με τους επικεφαλής των συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων στα Μ.Μ.Μ., η απεργία διεξάγεται κανονικά, αφενός διότι δεν τους έχει επιδοθεί καμία δικαστική απόφαση (μία είδηση, η οποία ελέγχεται, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι η δικαστική απόφαση επιδόθηκε αμέσως μετά την έκδοσή της) και αφετέρου διότι είναι ο μοναδικός τρόπος να προασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, που καταστρατηγούνται από το νομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων για την εξυγίανση των μεταφορών.

Ειδικότερα, για τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το Μετρό που είναι πλήρως ακινητοποιημένο, δεκάδες εργαζόμενοι σε αυτό είναι στο κεντρικό σταθμό του Συντάγματος σε μια προσπάθεια να περιφρουρήσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

Στα αμαξοστάσια βρίσκονται τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ, ενώ ακινητοποιημένοι είναι και οι συρμοί του τραμ.  

Η θέση της κυβέρνησης

Το υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το νομοσχέδιο του υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, για τις σαρωτικές αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η άμεση αντίδραση των εργαζομένων προφανώς οδηγεί τη σύγκρουση με την κυβέρνηση στα άκρα, καθώς ήδη ο αρμόδιος υπουργός έχει προειδοποοιήσει τους εργαζόμενους ότι αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, παρά την απόφαση του δικαστηρίου, θα υποστούν τις πειθαρχικές και όποιες άλλες κυρώσεις προβλέπονται από το νόμο.

Από τη πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, επιχειρεί να ρίξει τους τόνους, λέγοντας προς πάσα κατεύθυνση ότι οι πόρτες του υπουργείου για διάλογο είναι ανοιχτές.

Ο διάλογος αυτός, πάντως, είναι δύσκολος, καθώς το νομοσχέδιο εγκρίθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο και εντός του Φεβρουαρίου θα γίνει νόμος του κράτους.

Το νομοσχέδιο κινείται στις «αρχές ΟΣΕ» και – μεταξύ άλλων – προβλέπει σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, συγχωνεύσεις φορέων, υποχρεωτικές μετατάξεις καθώς και αλλαγές στο καθεστώς των εργασιακών σχέσεων.

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του Ο.Α.Σ.Α. δημιουργούνται δύο νέοι φορείς: ένας για τις οδικές συγκοινωνίες, (τρόλεϊ και λεωφορεία) και ένας για τα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, Μετρό, Η.Σ.Α.Π.).

Συγκεκριμένα, η Ε.Θ.Ε.Λ. θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον Η.Σ.Α.Π. και το τραμ.

Ο Ο.Α.Σ.Α., ως μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.

Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.

Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του Ο.Σ.Ε. με τους νέους φορείς.

Επίσης έρχεται αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου.

Κυκλοφοριακό έμφραγμα στην Αθήνα

Την ίδια στιγμή, η απόφαση των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να προχωρήσουν στις απεργιακές τους κινητοποιήσεις κόντρα στην δικαστική απόφαση προκαλεί ορυμαγδό προβλημάτων στην πρωτεύουσα.

Η κατάσταση που από τις πρωινές ώρες είναι εξαιρετικά δύσκολη ειδικά στο στενό κέντρο της πρωτεύουσας θα γίνει τραγική λίγο αργότερα όταν και θα ξεκινήσει το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στη μνήμη του καθηγητή, Νίκου Τεμπονέρα. Το συλλαλητήριο είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 12:00 στα Προπύλαια.

Στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας η κίνηση των οχημάτων γίνεται με ρυθμούς χελώνας καθώς ο κύριος όγκος των Ι.Χ. έχει βγει στους δρόμους από τη στιγμή που οι πολίτες υποχρεώθηκαν να πάρουν τα ιδιωτικά τους οχήματα για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.

Με πολύ χαμηλές ταχύτητες γίνεται η κίνηση των οχημάτων στη Λ. Κηφισού, ειδικά στο τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες έως τη Λ. Αθηνών, αλλά και στο ρεύμα ανόδου από τη Λαχαναγορά έως τη Λ. Αθηνών. Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση στη διαδρομή από Λ.Αλίμου μέσω Κατεχάκη έως Σταυρό μέσω Μεσογείων. Προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι οδηγοί που κινούνται στη Λ. Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς κέντρο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης