Τον εισαγγελέα ενημέρωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας για τις παραλείψεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας του φέρι μποτ, που προσάραξε την Τρίτη το απόγευμα σε ξέρα, ανοιχτά από τα Νέα Στύρα στον Ευβοϊκό Κόλπο, καταγγέλλοντας ότι έχουν περάσει 14 ώρες από το συμβάν και δεν έχει προχωρήσει στις προβλεπόμενες ενέργειες αποκόλλησης και ρυμούλκησης.
Το γεγονός εγείρει σοβαρά ερωτηματικά, καθώς στο πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ» υπάρχουν ακόμη τα αυτοκίνητα των επιβατών και οι αποσκευές τους και η εταιρεία έπρεπε να έχει μεριμνήσει ήδη για την ασφάλειά τους και την ρυμούλκηση του φέρι μποτ.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:
«Μέχρι και τις πρωινές ώρες σήμερα, δεν έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση Σχεδίου Αποκόλλησης και Ναυαγιαίρεσης προς έγκριση, γεγονός που εγείρει σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών των πολιτών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Υπενθυμίζεται ότι χθες, μόλις συνέβη το ατύχημα, ο Πλοίαρχος δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τις αρμόδιες Αρχές για την προσάραξη. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), μετά από επανειλημμένες προσπάθειες, κατάφερε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί του περίπου δέκα λεπτά μετά το συμβάν.
Έχει ήδη γίνει προσαγωγή του Πλοιάρχου από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, η οποία διενεργεί την προβλεπόμενη προανάκριση».
Η περιπέτεια των επιβατών
Μία τρομακτική περιπέτεια έζησαν χθες το απόγευμα στα Νέα Στύρα της Εύβοιας οι 105 επιβάτες – ανάμεσά τους και παιδιά – του ferry boat «Παναγία Παραβουνιώτισσα» με 9μελές πλήρωμα, που εκτελούσε το δρομολόγιο από Στύρα προς Αγία Μαρίνα και προσέκρουσε πάνω σε ξέρα, υπό αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες.
Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν εγκαίρως από το πλοίο, που παραμένει μέχρι και αυτή την ώρα κολλημένο στον ύφαλο, με τη βοήθεια μικρών σκαφών ιδιωτών ενώ στο σημείο έφτασαν και σκάφη του Λιμενικού. Σύμφωνα μάλιστα με όσα αναφέρει επιβάτιδα το Λιμενικό έκανε περίπου μία ώρα να εμφανιστεί και κινητοποιήθηκε όταν δέχτηκε τηλεφώνημα από επιβάτη.
Σε Κάρυστο και Μαρμάρι διανυκτέρευσαν οι επιβάτες
Σύμφωνα με το eviaonline, λόγω έλλειψης καταλυμάτων στην περιοχή των Νέων Στύρων, οι αρχές οργάνωσαν τη μεταφορά 47 επιβατών με πούλμαν στο Μαρμάρι και την Κάρυστο, όπου διανυκτέρευσαν με μέριμνα της ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Τέσσερις επιβάτες επέλεξαν να διανυκτερεύσουν στο σαλόνι του πλοίου «Αποστόλης», το οποίο έχει προγραμματισμένο δρομολόγιο σήμερα και θα πρέπει να μετακινηθούν, ενώ άλλοι επέλεξαν εναλλακτικούς τρόπους επιστροφής με σκάφη ή ταξί.
Το πλοίο παραμένει κολλημένο στην ξέρα έξω από τα Νέα Στύρα.
«Τρανταχτήκαμε και το πλοίο πήρε κλίση»
«Στα 10 λεπτά τρανταχτήκαμε και το φέρι μποτ σταμάτησε σε ξέρα. Έχει πάρει κλίση. Έχουν έρθει βαρκούλες και γεμίζουν με κόσμο. Έχουν όλοι σωσίβια. Δεν μας είχαν ενημερώσει περί τίνος πρόκειται. Επιστρέφουμε στα Στύρα με βαρκούλες», είπε.
Αίσθηση προκαλούν οι καταγγελίες αρκετών επιβατών ότι, κατά τη διάρκεια της περιπέτειας, δεν υπήρξε καμία ενημέρωση από το πλήρωμα ή τον καπετάνιο, γεγονός που εξετάζεται ήδη από τις αρμόδιες αρχές στο πλαίσιο έρευνας του Υπουργείου Ναυτιλίας.
«Δεν δόθηκε καμία ενημέρωση. Μόνοι μας βρήκαμε τα σωσίβια. Ξαφνικά μας είπε ο καπετάνιος να κατεβούμε στις βάρκες. Είδαμε ένα ελιγμό του καπετάνιου και αμέσως ακούστηκε το χτύπημα πάνω στα βράχια. Το πλήρωμα ήταν τρομοκρατημένο», είπε μία ακόμα επιβάτιδα.
Δείτε βίντεο από την μεταφορά των επιβατών στα σημεία φιλοξενίας τους σε Μαρμάρι και Κάρυστο, όπου διανυκτέρευσαν:
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει πως «διερευνά όλες τις συνθήκες του ατυχήματος, καθώς ο πλοίαρχος δεν ενημέρωσε ως όφειλε τις αρμόδιες Αρχές για τη προσάραξη του πλοίου. Ώρα απόπλου από Στύρα 18:30 Ώρα συμβάντος 18:50
Ενημερώθηκε ο Θάλαμος από πολίτη 18:51. Το ΕΚΣΕΔ μετά από επανειλημμένες προσπάθειες κατάφερε να επικοινωνήσει με τον καπετάνιο τηλεφωνικά στις 19:01. Ενεργοποίηση τοπικού σχεδίου 18:58. 19:10 έναρξη μετεπιβίβασης σε ιδιωτικά σκάφη υπό συντονισμό ΕΚΣΕΔ, καθώς και στο τέντερ του ΠΑΘ 090. 5 συνολικά τα ιδιωτικά σκάφη που ενεργοποιήθηκαν. ΠΛΣ 1081 (Καρύστου) στο σημείο στις 19:50 19:55 τέντερ του ΠΑΘ 090 20:00 έφτασε το ΠΑΘ 090. Έχουν όλοι μετεπιβιβαστεί σε ιδιωτικά και στο 090 και έχουν μεταφερθεί στα Νέα Στύρα».
«Δεν ήταν η πρώτη φορά» λέει ο Πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ Γιώργος Βάλλης
«Όπως γνωρίζουμε η ξέρα ήταν χαρτογραφημένη, ενώ στο σημείο δεν υπάρχει καμία απολύτως σήμανση που να δηλώνει την ύπαρξη της» είπε για το θέμα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ) Γιώργος Βάλλης και πρόσθεσε ότι η άμεση κινητοποίηση του Λιμενικού και ιδιωτικών σκαφών αποσόβησε τα χειρότερα.
«Όμως -πρόσθεσε- τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα :
Γιατί υπάρχει μη σημανσμένο υποθαλάσσιο εμπόδιο σε γραμμή καθημερινής ναυσιπλοΐας;
Γιατί έπρεπε να φτάσουμε στο όριο για να τεθεί θέμα σήμανσης;
Γιατί οι επιβάτες καταγγέλλουν καθυστερήσεις, πανικό και έλλειψη συντονισμού κατά την εκκένωση;
Το περιστατικό ανέδειξε σοβαρά κενά στην ασφάλεια της γραμμής, που εξυπηρετεί εκατοντάδες πολίτες, τουρίστες και οχήματα.
Είναι απαραίτητο να τοποθετηθούν φωτεινοί, ευκρινείς σημαντήρες τόσο κατά την διάρκεια της μέρας όσο και της νύχτας στα επικίνδυνα σημεία, όπως προβλέπεται από τους διεθνείς κανονισμούς.
Η περιοχή δεν μπορεί να μείνει άλλο χωρίς προστασία».
Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ., Cpt. Dr. Γιώργος Βάλλης, προ ημερών, υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη άμεσης τοποθέτησης ειδικών σημαντήρων σε σημείο ανάμεσα σε Παξούς-Αντίπαξους, όπου παρατηρείται το ίδιο επικίνδυνο φαινόμενο.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «Δυστυχώς, το χθεσινό περιστατικό ήταν μόνο η αρχή. Υπάρχουν κι άλλα σημεία με παρόμοιους κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα, που παραμένουν χωρίς τη στοιχειώδη σήμανση».
