Μια καλοστημένη απάτη, με δόλωμα μια μεζονέτα στη Χαλκιδική, είχαν στήσει ένας 74χρονος και η 45χρονη κόρη του από την Θεσσαλονίκη. Απο τον Νοέμβριο του 2007 μέχρι σήμερα, θύματα της «οικογενειακής επιχείρησης» έπεσαν συνολικά 6.500 άτομα!
Τι έκαναν πατέρας και κόρη; Με την πρόφαση ότι θα κλήρωναν μια εξοχική κατοικία «με γκαράζ, κήπο και θέα στη θάλασσα» στο Ποσείδι Χαλκιδικής, έπειθαν διά τηλεφώνου τα θύματά τους να τους δώσουν «στο πιάτο» όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση κατοικίας μέχρι ΑΦΜ…
Η αποκάλυψη της απάτης ξεκίνησε μετά από καταγγελία πολιτών στο Τμήμα Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, άνδρες του οποίου ερεύνησαν την υπόθεση και έβγαλαν λαβράκι!
Η απάτη
Πατέρας και κόρη νοίκιασαν γραμμή υψηλής χρέωσης, το περιβόητο «901» (πρώην «090») και καλούσαν στα σταθερά τηλέφωνα συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας. Όταν οι πολίτες σήκωναν το ακουστικό άκουγαν ένα ηχογραφημένο μήνυμα που έλεγε ότι είχαν επιλεγεί να συμμετάσχουν σε κλήρωση για τη διεκδίκηση μιας εξοχικής μεζονέτας στο Ποσείδι Χαλκιδικής. Για να συμμετάσχουν ωστόσο στην κλήρωση, θα έπρεπε να καλέσουν στο συγκεκριμένο νούμερο «901» ώστε να λάβουν κωδικό.
Όταν οι ενδιαφερόμενοι καλούσαν, μια τηλεφωνήτρια τους ζητούσε όλα τα προσωπικά τους στοιχεία: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό ταυτότητας, ΑΦΜ, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο κατοικίας κλπ. Όση ώρα βέβαια τα θύματα ανέμεναν στο ακουστικό για να ακούσουν τις λεπτομέρειες για την «κλήρωση» και να δώσουν τα στοιχεία τους, οι χρεώσεις «χτυπούσαν κόκκινο»…
Δεν είναι μόνο όμως τα υπέρογκα ποσά που φούσκωσαν τους τηλεφωνικούς λογαριασμούς των 6.700 ανθρώπων οι οποίοι έπεσαν στην παγίδα πατέρα και κόρης.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην απάτη, έπαιξε και ένα… CD! Κάθε μήνα, και επί ένα χρόνο, οι «εγκέφαλοι» της επιχείρησης έδιναν σε ψηφιακή μορφή όλα τα στοιχεία των πολιτών σε άλλη, διαφημιστική, αυτή τη φορά, εταιρεία που στη συνέχεια προσέγγιζε τους ίδιους «πελάτες» για να τους πουλήσει προϊόντα…
Το συνολικό κόστος των τηλεφωνημάτων που έκαναν οι 6.700 πολίτες ανέρχεται στα 59.000 ευρώ! Αυτό όμως που κυρίως προβληματίζει τις αρχές, είναι ότι τα προσωπικά στοιχεία που απερίσκεπτα δίνονταν στην τηλεφωνήτρια ενδέχεται να έχουν χρησιμοποιηθεί ή να χρησιμοποιηθούν και για άλλες απάτες, όπως για παράδειγμα έκδοση πλαστών πιστωτικών καρτών ή ακόμη και δανείων…¨
«Κατασκευαστική» χωρίς πελάτες
Πατέρας και κόρη αρνούνται τις κατηγορίες. Δηλώνουν ότι είναι ιδιοκτήτες κατασκευαστικής εταιρείας, που εδρεύει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ωστόσο μετά από έρευνα των αρχών, διαπιστώθηκε ότι η «έδρα» είναι ένα κλειστό διαμέρισμα το οποίο δεν επισκεπτόταν κανείς. Δηλαδή η «κατασκευαστική» δεν διέθετε πελάτες… Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε καμία μεζονέτα στη Χαλκιδική, δεσμευμένη για κλήρωση.
Σε βάρος του 74χρονου και της 45χρονης σχηματίστηκε δικογραφία, η οποία αναμένεται να παραπεμφθεί εντός των ημερών στον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης.
Πατέρας και κόρη βρίσκονται αντιμέτωποι με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, κατηγορούνται για παράβαση του νόμου περί εράνων και λαχειοφόρων αγορών (ακόμη κι αν όντως ήθελαν να κάνουν κλήρωση δεν μπορούσαν να το κάνουν χωρίς άδεια), για παράβαση του νόμου περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για απάτη.
Από την όλη υπόθεση, τις προεκτάσεις της οποίας ενδεχομένως να μην τις έχουμε δει ακόμη, αυτό που τελικά μένει σαν απορία είναι το εξής: πώς γίνεται 6.700 άτομα να δίνουν χωρίς δεύτερη σκέψη όλα τα προσωπικά τους στοιχεία σε έναν άγνωστο που ξαφνικά τους τηλεφωνεί και τους λέει ότι θα συμμετάσχουν σε κλήρωση;