Στα καλά της οικονομικής κρίσης -εάν υποθέσουμε ότι υπάρχουν και τέτοια- συγκαταλέγεται ο περιορισμός των αλκοολούχων ποτών.

Κλαδική μελέτη της Icap Group για τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, που εστιάζει στα προϊόντα βότκα, λικέρ, μπράντι, ούζο, ουίσκι, ρούμι και τζιν, δείχνει ότι τα ισχυρότερα πλήγματα δέχονται οι επιχειρήσεις, οι οποίες στηρίζονται κατά βάση στη διάθεση ουίσκι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η οικονομική κρίση, η οποία περιστέλλει μεταξύ άλλων και τη νυχτερινή διασκέδαση, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς που έχουν τεθεί στο κάπνισμα, επηρεάζουν σημαντικά την εγχώρια κατανάλωση των οινοπνευματωδών ποτών υψηλού αλκοολικού βαθμού, οδηγώντας σε ευρείες ανακατατάξεις.

Η ποσοστιαία ετήσια μείωση στην κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών τη διετία 2009-2010 προδιαγράφεται υψηλή όσον αφορά στο ουίσκι και χαμηλότερη όσον αφορά σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, ενώ δεν λείπουν και κάποιες κατηγορίες οι οποίες ωφελούνται από την κρίση, κυρίως λόγω χαμηλότερης τιμής.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις και στοιχεία που παρέχουν εκπρόσωποι επιχειρήσεων του κλάδου για τη διετία 2009-2010, πτώση της τάξεως του 4% ετησίως υπολογίζεται ότι θα καταγραφεί στις πωλήσεις του ουίσκι, αν και η υποκατηγορία των malts και των premium ουίσκι προβλέπεται ότι θα εξακολουθήσει να κινείται ανοδικά εις βάρος των απλών ουίσκι. Πτώση αναμένεται να παρουσιάσει και η κατηγορία των μπράντι, με μέσο ετήσιο ρυθμό περίπου 3%, ενώ λίγο μεγαλύτερη εκτιμάται ότι θα είναι η πτώση για τα λικέρ (περίπου 4%). Μείωση 2%-3% προβλέπεται ότι θα καταγραφεί στις πωλήσεις του ούζου, εις βάρος του οποίου εκτιμάται ότι το τσίπουρο θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντιθέτως, τα λευκά ποτά τζιν, βότκα και τεκίλα υπολογίζεται ότι θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 2%.

Οι επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις του τομέα από αυτές τις εξελίξεις και ανακατατάξεις είναι σημαντικές, δεδομένου ότι στο σύνολο της αγοράς των αλκοολούχων ποτών το ουίσκι καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος, καλύπτοντας ποσοστό 39,9% το 2008, ακολουθούμενο από το ούζο με μερίδιο 24,6%.

Στην τρίτη θέση, με πολύ χαμηλότερη ζήτηση, τοποθετείται η βότκα, με ποσοστό συμμετοχής 10,4%, ενώ το μερίδιο του λικέρ προσδιορίζεται στο 8,3% και του μπράντι στο 7,9%. Το τζιν και το ρούμι προσελκύουν πολύ λιγότερους καταναλωτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης