Μόλις 2,5 μήνες έχουν περάσει από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 57 νέους ανθρώπους συγκλονίζοντας όλη την ελληνική κοινωνία, ωστόσο όπως φαίνεται στον ΟΣΕ εξακολουθούν να «παίζουν με τη φωτιά».

Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι τα σημερινά δρομολόγια της Hellenic Train, μεταξύ Λάρισας – Πλατεώς, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν σε μονή γραμμή, πράγμα που από μόνο του εγκυμονεί κινδύνους, καθώς παραμένει το ίδιο επικίνδυνη η κατάσταση στο δίκτυο;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, οι μηχανοδηγοί των συρμών καταγγέλλουν για ακόμα μία φορά την αύξηση των δρομολογίων και των ταχυτήτων στα τρένα, με την κατάσταση στις σιδηροδρομικές γραμμές να μην έχει αλλάξει και για τον λόγο αυτό αποφάσισαν 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για τις 30 Μαΐου 2023, ύστερα από έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου τους.

Το συμβάν της σημερινής πραγματοποίησης μονών δρομολογίων της Hellenic Train, μεταξύ Λάρισας – Πλατεώς, γνωστοποίησε με ανάρτησή του στα social media ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας.

Στην ανάρτηση του αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μας ενημέρωσαν ότι θα υπάρχει ΜΟΝΗ γραμμή μεταξύ Λάρισας – Πλατεώς. Δηλαδή θα κινούμαστε σε μονή γραμμή 130 χιλιομέτρων, γιατί ο σταθμός Λιτοχώρου -που εργάζεται- ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΛΕΙΔΟΥΧΟ. Αν δεν ντρέπεται & η ντροπή, ποιος ντρέπεται; Μονή γραμμή Λάρισα – Πλατύ γιατί έγινε ένα «βραχυκύκλωμα». Μετά τα χυδαία ψέματα τους – και αυτό το σημερινό ολοκληρώνει την κοροϊδία -, ζητάνε από εμάς, να τους πιστέψουμε. Στις 12 το μεσημέρι συνεδριάζει έκτακτα το ΔΣ του Σωματείου μας. Γιατί για εμάς ουσία δεν είναι η επικοινωνία».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά με τον χρόνο αποκατάστασης, ο κ. Γενηδούνιας, μιλώντας στο thestival.gr, σημείωσε: «Είναι άγνωστο, δεν το γνωρίζουμε. Μία από τα ίδια».

Επιπλέον, σημειώνεται πως από σήμερα προστέθηκαν νέα δρομολόγια με τρένα, στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, καθώς και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Συγκεκριμένα ανακοινώθηκε ότι θα διπλασιάζονταν σε 4 τα ζεύγη δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ θα αυξανόταν στα 140 χιλιόμετρα από τα 100 η ταχύτητα των αμαξοστοιχιών σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου, παρά το γεγονός ότι ορισμένα παραμένουν μη τηλεδιοικούμενα.

Ωστόσο, σήμερα, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), Κώστας Γενιδούνιας, οι μηχανοδηγοί ενημερώθηκαν ότι θα υπήρχε λειτουργία μονής γραμμής στο τμήμα μεταξύ Λάρισας και Πλατέως, δηλαδή για μία απόσταση περίπου 130 χιλιομέτρων.

Παράλληλα, ο Κώστας Γενιδούνιας κατήγγειλε ότι ζητήθηκε από μηχανοδηγό να κινηθεί σε μονή γραμμή με επιβατικό συρμό του Προαστιακού Θεσσαλονίκης, ο οποίος επαναλειτουργεί από σήμερα, και μάλιστα να περάσει με μονοδρόμηση από το σημείο του πολύνεκρου δυστυχήματος, κάτι το οποίο αρνήθηκε να κάνει ο μηχανοδηγός.

Η αρχική ενημέρωση που είχαν οι μηχανοδηγοί ανέφερε ότι ο σταθμός του Λιτοχώρου που ήταν σε λειτουργία δεν διέθετε κλειδούχο, ενώ η μονοδρόμηση οφειλόταν σε βραχυκύκλωμα. Για την κατάσταση ενημέρωσε με ανάρτησή του ο κ. Γενιδούνιας, κάνοντας λόγο για «χυδαία ψέματα που ολοκληρώνουν την κοροϊδία». Συγκλήθηκε έκτακτο Δ.Σ. του Σωματείου για σήμερα, ενώ περίπου δύο ώρες μετά, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι τελικώς τοποθετήθηκε κλειδούχος στον σταθμό του Λιτοχώρου.

Η φαιδρότης των αποφάσεων που ελήφθησαν από τους αρμοδίους, ωστόσο δεν σταματά εδώ, καθώς ο κ. Γενιδούνιας σε άλλη καταγγελία του ανέφερε ότι επίσης σήμερα σε άλλο μηχανοδηγό στη Σίνδο, δόθηκε από τους σταθμάρχες γραπτό τηλεγράφημα με ασαφείς οδηγίες και όταν εκείνος ζήτησε τις διευκρινίσεις γραπτώς, οι εξηγήσεις του δόθηκαν μόνο προφορικά.

Με δεδομένα λοιπόν τα συνεχιζόμενα προβλήματα στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, μετά από την έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου τους, οι μηχανοδηγοί αποφάσισαν ομόφωνα σήμερα:

Α. Να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 30 Μαίου εφόσον έως τότε δεν έχουν αποκατασταθεί οι επικοινωνίες στην Ειδομένη.

Β. Την υποβολή καταγγελίας στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τις ασαφείς οδηγίες που δόθηκαν από εργαζομένους του ΟΣΕ στον μηχανοδηγό.

Γ. Την ανάθεση σε πραγματογνώμονα εκ μέρους του Σωματείου της διερεύνησης της ασφάλειας της κίνησης με ταχύτητες 140 χιλιομέτρων στα σημεία του δικτύου, στα οποία εξακολουθεί να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι απορρίπτουν την αύξηση των ταχυτήτων εάν δε διασφαλιστεί η ασφάλεια προσωπικού και επιβατών του σιδηροδρόμου. Παράλληλα θα αναζητηθεί τεχνικός ασφαλείας για τον έλεγχο των εγκαταστάσεων, ενώ θα υπάρξουν και δράσεις για τα προγράμματα εργασίας.

Αξίζει να επισημανθεί επίσης, το γεγονός ότι και η Ομοσπονδία των Ευρωπαίων Μηχανοδηγών, το προεδρείο της οποίας βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα, είχε ξεκάθαρα εκφράσει τη διαφωνία της με την αύξηση των ταχυτήτων κίνησης συρμών και αμαξοστοιχιών αφού εξακολουθούν να μην λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης